måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Årets Marknadsinsats: Göteborgs-Posten/GP Scen

Publicerad: 26 september 2008, 08:25

Nyskapande samspel mellan redaktion och marknad och tonträff ger Göteborgs-Posten/GP Scen utmärkelsen Årets Marknadsinsats.


Juryns motivering:

”För det första: ett nyskapande djärvt samspel mellan redaktion och marknadsavdelning.
För det andra: en klockren tonträff mitt i en kritisk och kräsen kultur.
För det tredje: ett kreativt jobb med annonsering och kommunikation i alla relevanta kanaler (inklusive en egen uppfinning).
För det fjärde: ett synnerligen imponerande resultat på alla parametrar.
Eller som Ramones skulle uttrycka det: one-two-three-four!
Göteborgs-Posten rockar. Med musiktävlingen GP Scen vinner man kredd i de svåraste målgrupper – och dessutom utmärkelsen Årets Marknadsinsats!”

Övriga nominerade i klassen var SvD Min Helg och Norra Skåne.

mvredaktion

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev