Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Årets kampanj: Svensk Biblioteksförening och Vizeum

Publicerad: 6 maj 2009, 11:15

Dagens Nyheters kampanj för På Stan kom på andra plats när Årets kampanj utsågs i tävlingen Stockholm Media Award. Vinnare av Grand Prix blev Svensk Biblioteksförenings "Library Lovers" i samarbete med Vizeum.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterVizeumScream

Motiveringen lyder:

”Att driva opinion i maktens korridorer brukar alltid vara ett diskret arbete – genom samtal person till person, och skickligt placerade debattartiklar, försöker man påverka den politiska agendan. Men när man vänder på logiken, och ställer sig högljutt mitt på scenen, ja då tänker man tvärtom: den stora allmänheten ska känna till vad man vill och vad man kämpar för, och trycka på den lilla primärmålgruppen som just här bara är tre personer. Tvärtom funkar. Om inte alla gör tvärtom. Det går att göra PR på köpt reklamplats. Vi blev inspirerade av ett sant kreativt medietänkande, och påminda om vikten av en riktigt duktig mediebyrå.

DN och mediebyrån Scream belönades med andrapris för DN På Stan i tre kanaler.

Ur motiveringen:

”All business is local” är ett gammalt talesätt som stämmer väl in på detta hantverk. När samma insikter om målgruppen som var vägledande redan vid skapandet av produkten, också använts som grund för genomförandet av denna kampanj, kan det inte bli annat än mycket bra. När samtliga valda medier, i varje detalj, har använts på ett för målgruppen högst relevant sätt, applåderar vi.”

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterVizeumScream

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.