Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Är 2010 ett förlorat år, Anders Sjösten?

Publicerad: 23 mars 2010, 12:59

Mediekompaniet det blir namnet på det nya bolag som bildas efter sammanslagningen av Dagspress Direkt, Internetsäljarna, Land & Rike och Stormarknadspress. Vd blir Anders Sjösten, tidigare Land & Rike.


Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

   Nej, det vill jag inte påstå. Läget på annonsmarknaden ser ljusare ut nu än förra året, säger Anders Sjösten.

Ni skriver i pressmeddelandet att Mediekompaniet kommer att kunna erbjuda de starkaste och mest flexibla medielösningarna på marknaden. Vad betyder det konkret?

Att fyra så starka aktörer nu går samman talar sitt tydliga språk. Vi får en helt annan kraft i våra erbjudanden än tidigare.

När det gäller flexibiliteten kommer vi att kunna jobba mer med integrerade lösningar på lokala marknader än vad vi tidigare gjort.

Finns det en efterfrågan hos kunderna när det gäller just det?

   Ja, vi har fått tummen upp från alla mediebyråer vi träffat.

Ni skriver också att ni vill bidra till samverkan för nya redaktionella erbjudanden. Något konkret på gång?

   Vi kommer att fortsätta att verka för liknande satsningar som man redan påbörjat inom Stormarknadspress, bland annat inom resor.

Hur många nya produkter räknar du med att ni kommer att lansera under närmaste året?

   Svårt att säga, men jag räknar med att det blir en handfull under hösten.

Mediekompaniet startar sin verksamhet 31 mars. Bolaget ägs av FLT Media (33 procent), Stormarknadspress (33), Hela Skåne (22) och Addmera (11).

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev