Medievärldens arkiv
Appelberg storsatsar på marknadsföring
Publicerad: 4 juni 2009, 07:57
Appelberg Publishing investerar miljonbelopp i ökad marknadsföring och försäljning. Under resten av året kommer kundtidningsbolaget att annonsera regelbundet i tidningar och webb.
Det blir bland annat helsidor i affärspress, ökad distribution av nyhetsbrev och fler evenemang och kundseminarier.
– Vi måste leva som vi lär. Appelberg vet att redaktionella kanaler skapar lojalitet och bygger långsiktiga kundrelationer, men ökad kännedom kräver andra verktyg. Byråer är ju dåliga på att sälja sig själva, så vi vill sticka ut genom att våga göra reklam, säger Mats Edman, Appelbergs vd, i ett pressmeddelande.
I fjol omsatte Appelberg över 90 miljoner kronor. Bland kunderna finns bland annat Microsoft, Scania, SKF och Tetra Pak.
Sedan 2008 ägs Appelberg av Stampen.
mvredaktion