Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Appelberg storsatsar på marknadsföring

Publicerad: 4 juni 2009, 07:57

Appelberg Publishing investerar miljonbelopp i ökad marknadsföring och försäljning. Under resten av året kommer kundtidningsbolaget att annonsera regelbundet i tidningar och webb.


Ämnen i artikeln:

Mats EdmanAppelbergStampen

Det blir bland annat helsidor i affärspress, ökad distribution av nyhetsbrev och fler evenemang och kundseminarier.

– Vi måste leva som vi lär. Appelberg vet att redaktionella kanaler skapar lojalitet och bygger långsiktiga kundrelationer, men ökad kännedom kräver andra verktyg. Byråer är ju dåliga på att sälja sig själva, så vi vill sticka ut genom att våga göra reklam, säger Mats Edman, Appelbergs vd, i ett pressmeddelande.

I fjol omsatte Appelberg över 90 miljoner kronor. Bland kunderna finns bland annat Microsoft, Scania, SKF och Tetra Pak.

Sedan 2008 ägs Appelberg av Stampen.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Mats EdmanAppelbergStampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News