Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 25 maj 2012, 05:20
Metro ökar rejält i nya Orvesto Näringsliv. I Skåne med 112 procent och i Stockholm/Mälardalen med 60 procent.
Ämnen i artikeln:
Orvesto NäringslivRäckvidden ökar för alla tidningar i nya Orvesto Näringsliv. De största framgångarna har Metro som gått framåt med 112 procent i Skåne jämfört med samma mätning 2011. För City Skåne finns inga jämförbara siffror.
Förklaringen till de stora ökningarna för alla tidningar är att undersökningsunderlaget utökats från de 2,7 miljoner yrkesarbetande svenskarna med högst inkomst till att nu omfatta 4,4 miljoner yrkesarbetande svenskar med en årlig inkomst över 100 000 kronor. Det förklarar också metros relativt stora ökning.
Tidning Orvesto N 2012 Orvesto N 2011 Förändring
DI 262 212 23
DN vard 435 327 33
SvD 260 184 41
Metro (Sth\Md) 401 251 60
Mitt i 579 392 48
DN sönd 469 348 35
SvD 265 188 41
Sydsv. Vard 147 96 53
City Skåne 126 ej mätt
Metro (Skåne) 153 72 112
Sydsv. sönd 159 103 54
Aftonbl.vard 535 362 48
Expr. vard 448 287 56
Aftonbl. sönd 535 382 40
Expr. sönd 505 343 47
Ämnen i artikeln:
Orvesto Näringsliv