Medievärldens arkiv
Aftonbladet startar nya lokala säljteam för mobilannonser
Publicerad: 15 oktober 2014, 12:15
Den 17 november inleder Aftonbladets nya lokala säljteam försäljning av mobilannonser i Uppsala, Norrköping och Linköping.
Sedan tidigare finns lokala säljteam för mobil annonsförsäljning i Stockholm, Göteborg och Malmö. De säljer annonser som visas lokalt med hjälp av geopositionering.
”Vi har bara sett början på den här offensiven. På några års sikt kommer digital lokalannonsering att utgöra en betydande del av vår totala försäljning. Vi har en större lokal räckvidd än de lokala aktörerna och en extremt stark annonsprodukt som är enkel att köpa och effektiv att nå slutkunderna med”, säger Joakim Flodin, försäljningsdirektör Aftonbladet, i ett pressmeddelande.
Aftonbladet har så här långt anställt 17 säljare till de lokala säljteamen, alla med bakgrund på lokala medieföretag. Ansvarig för lokalförsäljningen är Johan Jepsson.
Lokala säljteam kommer att etableras i fler städer under hösten.