Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Aftonbladet Klick har 150 000 nya läsare

Publicerad: 12 oktober 2006, 06:35

Affärstidningarna och de vetenskapliga tidskrifterna ökar, medan heminrednings- och motortidingarna tappar läsare, visar den senaste Orvesto-mätningen.


Vetenskapstidskrifterna ökar kraftigt, det gäller särskilt Allt om Vetenskap och Populär historia, som ökar med 33 000 respektive 31 000 exemplar, men också Illustrerad vetenskap och Ny teknik ökar. Upp går även Affärsvärlden och Privata affärer med 21 000 respektive 17 000 exemplar, enligt Orvestos senaste mätning av tidskrifternas räckvidd.
Skvallertidningarna ökar, Aftonbladets Klick med 150 000 läsare, men även Hänt Bild, Hänt Extra och Veckans Nu. De stora Allerstidningarna minskar däremot, Allers med 58 000 och Allers trädgård med 38 000.
Motorbörsen minskar med 59 000 och Classic motor med 23 000, Båtbörsen minskar med 16 000 exemplar.
Tjej- och killtidningarna Cosmopolitan, Café och Solo ökar betydligt medan Slitz och Veckorevyn tappar läsare.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.