Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Aftonbladet kan bli stämt för dold reklam

Publicerad: 16 maj 2016, 04:53

Konsumentombudsmannen (KO) överväger att stämma Aftonbladet på grund av tidningens publiceringar av så kallad sponsrad journalistik.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetKO

Cecilia Tisell, vikarierande konsumentombudsman, har tankar på att lämna in två stämningsansökningar till Marknadsdomstolen för att pröva om Aftonbladet haft bristande reklammärkning.

Där tycker vi till exempel inte att det räcker att det står i samarbete med eller sponsrat av. För en genomsnittskonsument ska det klart och tydligt framgå att det här är reklam. Det ska inte vara någon tvekan om det, och vi tror inte att de begreppen klart och tydligt signalerar till alla att det är reklam, säger hon till SVT Kultur.

Ämnen i artikeln:

AftonbladetKO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev