Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Aftonbladet har årets mediesäljare

Publicerad: 1 juni 2012, 07:00

Aftonbladets Josefine Kvarnström är Årets mediesäljare. Tack vare hårt arbete och många kreativa förslag tror hon själv.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetMindshare

Det handlar om att hela tiden göra det där lilla extra menar Aftonbladets försäljningschef Josefine Kvarnström som i går kväll utsågs till Årets mediesäljare. För hennes del kan det bland annat handla om att gå runt på andra avdelningar och prata för kunderna:

Redaktionen ska ha en stor eloge för sin lyhördhet. De har kommit med många goda förslag för mina annonsörer.

Bland annat har det inneburit att Sunsilk blivit sponsor för avdelningen Salongen som handlar om hår- och skönhetsvård.

Där är det relevant för dem att synas.

Men det betyder inte att företagets produkter kan räkna med någon specialbehandling i spalterna:

Absolut inte. Det redaktionella oberoendet är a och o. Men i den kontexten är det relevant att synas för Sunsilke.

Tävlingen arrangeras av mediebyrån Mindshare. Och Josefine Kvarnström blev otroligt superglad över utmärkelsen:

Det är kul att branschen och kunderna både ser och uppskattar det man gör.

Priset firades ordentligt. Men inte värre än att hon kunde gå på dagens första kundmöte klockan 9.00 i morse.

Juryns motivering:

”Josefine Kvarnström kryssar vant mellan Aftonbladets olika medier och plattformar för att i en tät dialog med mediebyrån ta fram starka och banbrytande koncept för våra kunder, bortom de köpta annonsytorna.

Vi känner oss alltid trygga när vi jobbar med Josefine då hon gärna tar på sig projektledarhatten internt, och levererar lösningar även inom de områden där hon normalt inte verkar. I Josefine har vi en klart lysande stjärna på mediesäljarhimlen!”.

Ämnen i artikeln:

AftonbladetMindshare

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.