måndag25 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärlden Premiums arkiv

Beteendedata – hot och möjligheter

Publicerad: 24 september 2015, 05:18

I takt med att medieföretagen blir bättre på att samla in användardata måste de vässa sig på att klara av balansgången mellan etik och affär. Något aktörer som Facebook och Google inte behöver bekymra sig för. Ester Appelgren och Sara Leckner har analyserat hot och möjligheter.

Ämnen i artikeln:

SwedbankFastighetsbyrånSvensk FastighetsförmedlingSchibstedHemnet

Ladda ner analys

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev