Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event

Välkommen att tävla i Inhouse Awards

Publicerad: 9 maj 2022, 05:51

2021 års vinnare i Inhouse Awards.

Nu går det att skicka in bidrag till Dagens Medias och Resumés tävling Inhouse Awards.


Ämnen i artikeln:

Inhouse AwardsNyheter

Alla Sveriges marknads- och inhouseavdelningar, stora som små, som har producerat reklam och kommunikation internt är välkomna att skicka in bidrag. Kampanjerna ska ha rullat, alternativt producerats, under perioden 1 oktober 2021–30 september 2022.

Att tävla är helt gratis.

Bidrag kan skickas in från och med idag, 9 maj, till och med 25 september 2022.  Priserna delas ut under inspirationsdagen Inhouse Summit 29 november 2022. 

Här hittar du all information om tävlingen, hur bidragen ska utformas och hur du lämnar in bidrag. 

 

Kategorier i Inhouse Awards

Årets Idé
Utmärkelsen syftar till att belöna kreativitet. Det kan exempelvis handla om nyskapande kommunikationslösningar, aktiviteter som utnyttjar mediets egenskaper och möjligheter på ett nyskapande sätt eller insatser som löst en affärsutmaning eller som på ett kreativt sätt stärkt varumärket.

Årets Kommunikation – egna kanaler
Utmärkelsen belönar kommunikationsaktiviteter som utnyttjat företagets egna kanaler. Det kan exempelvis handla om insatser i sociala medier, poddar, appar, event, böcker eller egna sajten.

Årets Kommunikation – köpta kanaler
Utmärkelsen belönar kommunikationsaktiviteter och kampanjer som verkat i ett eller flera köpta medier och kanaler.

Årets Samarbete
Utmärkelsen hyllar kommunikationslösningar som bygger på ett framgångsrikt samarbete med externa byråer eller produktionsbolag. Det kan exempelvis handla om en kampanj eller ett koncept, varumärketsidentitet, rebranding, förpackningsdesign, produkter, tjänster eller annan marknadskommunikation som har tagits fram i samarbete med en extern part. 

Årets Effekt
Utmärkelsen belönar kommunikationsaktiviteter som varit särskilt framgångsrika vad gäller resultatet. Det kan exempelvis handla om insatser för att locka nya kunder, öka försäljningen eller insatser som syftar till att öka kännedom, räckvidd, interaktion eller andra nyckeltal.

Årets Inhousebyråchef
Utmärkelsen belönar en chef på inhousebyrån eller kommunikationsavdelningen. Det kan exempelvis handla om den allra högsta chefen eller en chef för ett team eller avdelning. Chefen ska ha lett inhousebyrån eller avdelningen till ett framgångsrikt strategiarbete, ökat den kreativa höjden eller förbättrat resultatet.

Årets Inhouseteam
Utmärkelsen belönar hela team, avdelningar eller inhousebyrån/kommunikationsavdelningen som helhet. Det kan exempelvis handla om ett team som varit extra framgångsrikt vad gäller kreativitet eller resultat, eller som har utmärkt sig på annat sätt. 

LÄS ÄVEN:
Här är vinnarna i Inhouse Awards
De kan vinna Inhouse Awards 2021
Dagens Media och Resumé gör stor satsning på inhouse 

Redaktionen Dagens Media

Ämnen i artikeln:

Inhouse AwardsNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev