Event
Stockholm Media Week arrangeras på Berns i höst
Publicerad: 13 april 2021, 11:40
”Egentligen har vi inte haft någon begränsning i vem som får delta tidigare men det har nästan uteslutande varit medlemsbyråer som skickat in tävlingsbidrag”, säger projektledaren Lena Regeheim.
Planen är att arrangera eventet på plats på Berns. I år öppnas tävlingen Stockholm Media Award även upp för alla – inte bara medlemmar.
På grund av pandemin ställdes Stockholm Media Week och tävlingen Stockholm Media Award in i sin ursprungliga form. I stället anordnades en digital version öppen för alla.
LÄS ÄVEN: Här är vinnarna i Stockholm Media Award 2020
Men i år är planen att Stockholm Media Week och den tillhörande tävlingen Stockholm Media Award ska arrangeras på Berns i Stockholm mellan den 16 och 17 november i år. Samtidigt säger projektledaren Lena Regeheim att de givetvis kommer bevaka och följa myndigheternas riktlinjer.
Claes de Faire kommer att vara programledare och Rolf van den Brink ansvarar för innehållet.
Nytt för i år är att alla – inte bara medlemmar i Sveriges Mediebyråer – kan tävla i Stockholm Media Award. Deadline för tävlingen är 7 maj.
Vad är anledningen till att tävlingen öppnas upp för alla?
– Egentligen har vi inte haft någon begränsning i vem som får delta tidigare men det har nästan uteslutande varit medlemsbyråer som skickat in tävlingsbidrag. Det vill vi ändra på och tydliggöra i år, säger Lena Regeheim, projektledare för Stockholm Media week, till Dagens Media och fortsätter:
– Det finns byråer som är strategiska partners, planerar och köper media för annonsörers räkning inom ett begränsat antal medieslag men som inte är medlemmar hos oss. Vi välkomnar därför även de byråerna att delta. Kampanjerna bedöms mediekanalsoberoende. Om en eller flera mediekanaler har använts är irrelevant i utvärderingsprocessen.
Har beslutet något med att göra att ni behöver få in mer pengar till eventet eftersom Stockholm Media Week förra året arrangerades digitalt och gratis för alla?
– Det har inget med beslutet att göra, säger hon.
Huvudsponsorerna är Dagens industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM.