Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event

Peter Field gästar premiären av Dagens Medias nya programserie News Media Talks

Publicerad: 28 april 2022, 05:38

I ”News Media Talks” möter vi forskaren Peter Fields för att prata om effekten av att annonsera i traditionella nyhetsmedier.

Genom att annonsera i nyhetsmedier får varumärken såväl räckvidd som effekt. Men vad behöver varumärken som syns i en nyhetskontext tänka på? Och hur ser framtiden ut för reklamfinansierad nyhetsmedia? Svaren får du i News Media Talks.


Ämnen i artikeln:

GoogleToppnyheter förmiddag

Svenskarna lägger allt mer tid på nyhetskonsumtion och annonsering i nyhetsmedier ger effekt både för marknadsandelen och den ekonomiska vinningen. Det visar forskaren Peter Fields rapport ”News brands drive business success for advertisers”.

I det första avsnittet av Dagens Medias nya programserie News Media Talks, som sänds den 5 maj, träffar vi Peter Fields i London för att låta honom bryta ned sin forskning. Med avstamp i rapporten diskuterar vi sedan i två paneler vad varumärken har att vinna på att synas i nyhetsmedia, vad det viktigaste är att tänka på om man vill synas i en nyhetskontext samt hur framtiden ut för reklamfinansierad nyhetsmedia.

På plats i studion på Fotografiska i Stockholm för att ge sitt perspektiv på de här frågorna är Katarina Adamson, marknadschef på Volvo Cars Sverige, Kenneth Danielsson, vd på IAB och Björn Vilson, client director, Acceleration, Viveka Hansson, chef för programavdelningen TV4, Tine Austvoll Jensen, Country Director Google Norway (partner) och Max Schüler, Director Brand Studio på Schibsted Marketing Service.

News Media Talks är en programserie i tre avsnitt som Dagens Media gör tillsammans med Google. Avsnitt två spelas in i Almedalen och då ska vi prata mångfald och vad som händer med det demokratiska samtalet när allt fler medier låser in sin journalistik. Den sista delen sänds inför valet i höst och där kommer vi att fokusera på desinformation, den kommersiella yttrandefriheten och politisk reklam.

Modererar serien gör Dagens Medias chefredaktör Linnéa Kihlström. Varmt välkomna att följa sändningen.

Glöm inte att anmäla dig

Här kan du anmäla dig till News Media Talks som sänds den 5 maj 11.00–12.00.

 

Krockar det med något annat? Ingen fara! Är du anmäld kan du se programmet i efterhand via en länk.

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.