fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Event

HBO, Svenska Spel och Telia talar på ny konferens om martech

Publicerad: 16 juni 2021, 07:34

Några av talarna på martech-eventet den 29 september: Andreas Andrup, Zalando, Christina Sulebakk, HBO, Jay McBain, Forrester, Lena Lindgren, Telia, Marianne Stjernvall, Coop, Martin Edenström, martech enthusiast, Gül Heper, Coca-Cola & CMO goes Tech och Sara Isaksson, Svenska Spel.

Lyssna på de främsta experterna – och inspireras av de bästa casen – på Dagens Medias och Resumés konferens Martech. Bland annat delar Christina Suleback, chef för HBO Max, med sig av sina bästa råd.

Ämnen i artikeln:

EventHBOTeliaSvenska SpelConsidZalando

RDM

Redaktionen Dagens Media


Har ditt företag rätt förutsättningar för att accelerera den datadrivna kundrelationen? Hur konverterar du en tillfällig besökare till en livslång kund?

Den 29 september arrangerar Dagens Media och systertidningen Resumé en heldagskonferens där du får tips, råd och inspiration kring hur du kan uppnå dina mål med hjälp av teknik.

Här är några av programpunkterna:

Martech: Från Blueprint till genomförande på 365 dagar

Det finns en uppsjö av whitepapers och kvalificerade teorier inom ämnet som bara är en googling bort. Men hur många har egentligen gjort det på riktigt? Det här är berättelsen om hur ett 168 år gammalt bolag på bara drygt ett år uppdaterade en hel martech stack, slog rekord i att snabbt implementera en CDP samt förändrade i grunden hur man arbetar med marknadsföring. Lena Lindgren, Head of MarTech & Personalization, Telia Company.

HBO: From Europe to the Max

Christina Sulebakk, General Manager, HBO MAX EMEA 

Christina has an impressive career as a leading marketeer with a natural flair for leadership and top-level execution. She was one of the founding members of HBO Nordic, which was successfully established as HBO’s first streaming service outside of the US in 2012. In 2015 she was promoted to EVP – CMO and Head of Distribution for HBO Europe. During her years at HBO Europe she has worked in Madrid, Budapest and New York and has played pivotal roles in transforming the Central European business into streaming, launching HBO España (2016) and HBO Portugal (2019) and most recently developing the go-to market strategy for HBO Max LatAm. Christina Sulebakk was appointed General Manager of HBO Europe in July 2020 and in January 2021 she was announced as General Manager HBO Max EMEA (Europe, the Middle East and Africa).

• 76% Of Global CEOs Think Their Current Business Model Will Be Unrecognizable In 5 Years – Ecosystems Are Why

We are in the middle of a major transformation of how companies go to market. Given structural changes in our economy (before and after COVID-19), evolving buying journeys supporting an explosion of B2B marketplaces and consumption models, the rise of subscription, and new trifurcated channel programs that are changing partner conversations from margins to multipliers, B2B marketing professionals are struggling to execute channel marketing at a scale and scope never before seen. Anchored around the moments in the customer journey, learn how B2B marketers can pivot channel messaging, content, and campaigns to align with driving intra-firm value creation, leveraging network effects, and incubating partner co-innovation all wrapped around an ecosystem opportunity. Join Jay McBain from Forrester as he unpacks these future trends and walk away with actionable advice on the changing marketing landscape and how to participate/lead/thrive in ecosystems. Jay McBain, Principal Analyst, Forrester.

• All over the place: How to reach customers along the whole customer lifecycle

In the same way that customers are evolving, so does the way brands can and should interact with them. In this session, Andreas Antrup, MD ZMS explains how brands can use insights to reach their target customers, engage with them and ultimately win their hearts and minds. Andreas Antrup, Managing Director Zalando Marketing Services.

• Martech Report 2021: Framgångsfaktorerna för att lyckas med dina Martech-investeringar

För fjärde året i rad sammanställs en unik svensk Martech rapport  där marknads- och CRM-chefer får ge svar på sina utmaningar, prioriteringar, lärdomar och hur Martech investeringarna som gjorts har utvecklat deras verksamhet. Bakom rapporten står SWEDMA, Odyssey, Wiraya och CMO goes Tech. Gül Heper från CMO goes Tech kommer dela med sig av de fem viktigaste lärdomarna från rapporten. Gül Heper, Head of Digital Coca-Cola European Partner och grundare av CMO goes tech.

• Tech: Must-tech, nicetohave-tech och martech?

Vad används och vad behövs egentligen på marknadsavdelningen? En djupdykning i ämnet efter några års digitalisering. Martin Edenström, martech enthusiast & managing director, Consid.

• Experimentering som strategi: : Från magkänsla till data-drivet

Marianne Stjernvall, Head of Customer Growth & Personalization, Coop. Marianne är en av Sveriges ledande experter inom CRO och experiment, som går under smeknamnet ”Queen of CRO”. När någon verkligen har hittat sin passion i livet visar det sig. Detta är fallet för Marianne som är en av Sveriges största talespersoner för datadriven webbutveckling.

• Kundfokus: Så kan martech skapa en kundupplevelse i världsklass

Sara Isaksson, Chef Marketing Tech, Svenska Spel. Svenska spel gör en stor koncernsatsning inom martech och Sara ansvarar för att skapa en personaliserad kundupplevelse över flera kanaler och skapar en operationalisering av kunddata och insikter för ökad relevans. Svenska Spel arbetar med eventdriven arkitektur för att skapa en 360-bild av kunden.

Läs mer och boka din plats här.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev