Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event

De tävlar om utmärkelsen ”Årets Media”

Publicerad: 29 september 2022, 07:46

Elva medieföretag kan kamma hem utmärkelsen ”Årets Media”, som delas ut i samband med Resumés event Sveriges bästa marknadschef.

Foto: Pax Engström Nyström

Mediebyrån Scream har tillsammans med Resumé frågat Sveriges bästa marknadschefer vilket medium som varit bäst under 2022. De nominerade är:

Ämnen i artikeln:

NyheterScreamResumé

Priset ”Årets Media” har delats ut av mediebyrån Scream i samarbete med Dagens Medias systertitel Resumé sedan 2008.

I dag presenteras de nominerade i 2022 års tävling som är den femtonde i ordningen.

Vem som vinner avgör sedan de marknadschefer som är nominerade i Sveriges bästa marknadschef, vilka har fått besvara frågan ”Vilket medium har under 2022 på ett professionellt och gärna innovativt sätt hjälp dig att nå dina mål?”.

– Gemensamt för alla dessa duktiga marknadschefer är att dom har lyckats få ut sina budskap, vilket har skapat stora resultat. En viktig pusselbit i deras arbete är medierna som får ut marknadschefens kampanj, ett bra medium ser till att hitta en lösning som kunden verkligen vill köpa i stället för att bara vara en leverantör. Så det ska bli kul att få hylla årets bästa media som har underlättat arbete och verkligen hjälpt Sveriges bästa marknadschefer att göra ett strålande jobb, säger Ragnar Tingström på Scream.

Vinnaren presenteras under galan för Sveriges bästa marknadschefer den 13 oktober som hålls på Berns i Stockholm.

 

Årets nominerade är:

Acast

Bonnier News

Clear Channel

Facebook/Meta

Google

Market.se

Microsoft

Schibsted

Snapchat

TV4

Viaplay Radio

 

Tidigare vinnare av Årets Media

2021: TV4

2020: Google

2019: Bonnier News

2018: TV4

2017: Schibsted

2016: Facebook

2015: Schibsted

2014: Google

2013: Google

2012: Google

2011: Google

2010: TV4

2009: TV4

2008: TV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev