Få hela storyn
Starta din prenumeration
Event
Publicerad: 27 november 2020, 14:00
Vinnarna presenters under eventet Stockholm Media Week den 3 december som, vilket Dagens Media rapporterat, i år blir helt digitalt med anledning av pandemin.
Foto: Dagens Media
Sveriges Mediebyråers årliga event Stockholm Media Award presenterar nu de nominerade i Årets kampanj.
Årets Kampanj belönar, enligt ett pressmeddelande, innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar.
Vinnarna presenters under eventet Stockholm Media Week den 3 december som, vilket Dagens Media rapporterat, i år blir helt digitalt med anledning av pandemin.
Huvudjuryn nominerar den här gången sex tävlingsbidrag. Av dessa utses en så kallad Grand prix-, en Guld- och en Silvervinnare.
– Av många spännande kampanjer har huvudjuryn valt att nominera sex bidrag. Samtliga av dessa visar tydligt på mediebyråernas kreativitet, breda kompetens och skarpa strategiarbete. Den 3 december koras vinnarna i Årets Kampanj 2020, säger Lena Regeheim, projektledare Stockholm Media Week, i pressmeddelandet.
De nominerade är:
Annonsör/ Kampanjnamn: Barncancerfonden / Barn och cancer hör inte ihop
Tävlingsbidrag insänt av: Carat
Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald's / Driva besök till kök
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Annonsör/ Kampanjnamn: Klarna / The Smoooth Dogg
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Annonsör/ Kampanjnamn: Volkswagen / The no show room
Tävlingsbidrag insänt av: PHD
Annonsör/ Kampanjnamn: Njie Foods / Njie House
Tävlingsbidrag insänt av: Starcom
Annonsör/ Kampanjnamn: Blossa / Med varma hälsningar
Tävlingsbidrag insänt av: Hear
Lisa Palm Danielsson – Juryordförande (McDonald’s), Andreas Morne (Abby Priest), Christian Cabau (Klarna), Christine Völcker (Vizeum), Fredrik Andersson (HowCom),Linn Jacobsson (Jung), Magnus Kempe (Kairos Future), Maria Santos Vogt (Wavemaker) och Sofia Karakatsanis Andersson (Hallon).
Huvudsponsorer för Stockholm Media Week 2020 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM.
Stockholm Media Week arrangeras av Sveriges Mediebyråer den 3 december.
Källa: Stockholm Media Week