Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event

De kan vinna Årets kampanj på Stockholm Media Award

Publicerad: 27 november 2020, 14:00

Vinnarna presenters under eventet Stockholm Media Week den 3 december som, vilket Dagens Media rapporterat, i år blir helt digitalt med anledning av pandemin.

Foto: Dagens Media

Sveriges Mediebyråers årliga event Stockholm Media Award presenterar nu de nominerade i Årets kampanj.


Årets Kampanj belönar, enligt ett pressmeddelande, innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. 

Vinnarna presenters under eventet Stockholm Media Week den 3 december som, vilket Dagens Media rapporterat, i år blir helt digitalt med anledning av pandemin.

Huvudjuryn nominerar den här gången sex tävlingsbidrag. Av dessa utses en så kallad Grand prix-, en Guld- och en Silvervinnare. 

– Av många spännande kampanjer har huvudjuryn valt att nominera sex bidrag. Samtliga av dessa visar tydligt på mediebyråernas kreativitet, breda kompetens och skarpa strategiarbete. Den 3 december koras vinnarna i Årets Kampanj 2020, säger Lena Regeheim, projektledare Stockholm Media Week, i pressmeddelandet.

De nominerade är:

Annonsör/ Kampanjnamn: Barncancerfonden / Barn och cancer hör inte ihop

Tävlingsbidrag insänt av: Carat

 

Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald's / Driva besök till kök

Tävlingsbidrag insänt av: OMD

 

Annonsör/ Kampanjnamn: Klarna / The Smoooth Dogg

Tävlingsbidrag insänt av: OMD

 

Annonsör/ Kampanjnamn: Volkswagen / The no show room

Tävlingsbidrag insänt av: PHD

 

Annonsör/ Kampanjnamn: Njie Foods / Njie House

Tävlingsbidrag insänt av: Starcom

 

Annonsör/ Kampanjnamn: Blossa / Med varma hälsningar

Tävlingsbidrag insänt av: Hear

 

Huvudjuryn i Stockholm Media Award 2020:

Lisa Palm Danielsson – Juryordförande (McDonald’s), Andreas Morne (Abby Priest), Christian Cabau (Klarna), Christine Völcker (Vizeum), Fredrik Andersson (HowCom),Linn Jacobsson (Jung), Magnus Kempe (Kairos Future), Maria Santos Vogt (Wavemaker) och Sofia Karakatsanis Andersson (Hallon). 

Huvudsponsorer för Stockholm Media Week 2020 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM. 

 

Stockholm Media Week arrangeras av Sveriges Mediebyråer den 3 december.

 

Källa: Stockholm Media Week

 

 

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.