Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Blogg

Publicistiska aggregeringstjänster – kan de någonsin lyckas?

Publicerad: 16 juni 2020, 06:47

Jonas Åström argumenterar för vad som talar för och emot att en journalistisk modell à la Spotify fungerar.


Ämnen i artikeln:

Jonas Åström

Många tjänster har under de senaste 10-15 åren hävdat att de ska bli ”Spotify för journalistik” – dvs en tjänst som tillgängliggör innehåll från många publicister och källor till ett fast pris. Hittills finns dock få lyckade exempel och det verkar svårt att bygga en hållbar affärsmodell inom området. Det kan tyckas som en solklar affärsidé, så varför är den så svår?

Här är några hypoteser varför sådana tjänster borde fungera…

Läs hela inlägget i Jonas Åströms blogg hos Dagens Media här. 

Ämnen i artikeln:

Jonas Åström

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev