Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Blogg

IAB: Så står sig den programmatiska affären i Sverige

Publicerad: 1 december 2020, 14:05

IAB delar i ett blogginlägg med sig av resultaten från sin årliga undersökning om programmatic-marknaden i Sverige. Spoiler: Investeringarna väntas öka.


Ämnen i artikeln:

IAB

Den programmatiska affären ökar för varje år och omsätter idag en stor del av display-, mobil och online-videoannonseringen. Enligt en färsk studie från IAB Sveriges Task Force Programmatic ser vi att majoriteten kommer att fortsätta öka sina investeringar i programmatic och även öka investeringen i nya kanaler så som audio, native, DOOH och Connected TV, som idag sker i väldigt liten utsträckning.

Graden av handeln som sker programmatiskt i Sverige är ganska väl utvecklad. Den svenska marknaden är rörande överens om att den programmatiska handeln fortsätter att öka, från redan höga nivåer för mer klassiska format och ännu mer inom de områden som är under utveckling. Särskilt video ser ut att stå inför en ökning närmaste tiden.

Läs mer om resultaten från undersökningen i IAB:s blogg hos Dagens Media. 

Ämnen i artikeln:

IAB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.