Få hela storyn
Starta din prenumeration
Blogg
Publicerad: 16 Februari 2021, 13:14
I IAB:s studie ingår 25 större varumärken som investerar i sökmarknadsföring.
Inhouse-trenden är på tillbakagång samtidigt som sökmarknadsföringen ökar ytterligare i betydelse. Det visar en undersökning från IAB som presenteras i ett blogginlägg.
Ämnen i artikeln:
IABI samband med vårt seminarium om Framtidens sökmarknadsföring i slutet av januari presenterade vi en studie gjord med 25 större varumärken som investerar i sökmarknadsföring.
Som de flesta vet är SEM inklusive SEO sedan länge den absolut största digitala kanal som omsätter drygt hälften av alla investerade pengar i digital reklam i Sverige enligt IRM.
Vi har under några år genomfört en studie med annonsörer rörande deras sökstrategier och kan i årets realtidsstudie se några intressanta trender när vi jämför med förra året.
Läs mer om resultaten från undersökningen i IAB:s blogg hos Dagens Media.
Ämnen i artikeln:
IAB