Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag14.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

IAB: Inhouse-trenden mattas av

Publicerad: 16 februari 2021, 13:14

I IAB:s studie ingår 25 större varumärken som investerar i sökmarknadsföring.

Inhouse-trenden är på tillbakagång samtidigt som sökmarknadsföringen ökar ytterligare i betydelse. Det visar en undersökning från IAB som presenteras i ett blogginlägg.


Ämnen i artikeln:

IAB

I samband med vårt seminarium om Framtidens sökmarknadsföring i slutet av januari presenterade vi en studie gjord med 25 större varumärken som investerar i sökmarknadsföring.

Som de flesta vet är SEM inklusive SEO sedan länge den absolut största digitala kanal som omsätter drygt hälften av alla investerade pengar i digital reklam i Sverige enligt IRM.

Vi har under några år genomfört en studie med annonsörer rörande deras sökstrategier och kan i årets realtidsstudie se några intressanta trender när vi jämför med förra året.

Läs mer om resultaten från undersökningen i IAB:s blogg hos Dagens Media. 

Ämnen i artikeln:

IAB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.