Blogg
”Girl power på riktigt bland annonsörerna inför VM”
Publicerad: 7 juni 2019, 12:25
Dagens Medias bloggare Magnus Berglund skriver att det är mer girl power än någonsin bland sponsorer och annonsörer. Och lagom till fotboll-VM i Frankrike känns det ”på riktigt”. ”Mästerskapet har alla möjligheter att bli ett av de mest minnesvärda genom tiderna”.
MB
Magnus Berglund
I början av 2018 ombads jag av Dagens Media att skriva en papperskrönika med tio spaningar gällande sponsring. Underrubriken ”Girl Power, på riktigt” var en av de första jag plitade ner.
Och mycket av det jag skrev då är aktuellt än idag. Vad som dock är mer aktuellt än någonsin är spaningen som helhet; det blir allt mer ”girl power” bland sponsorer och annonsörer – och nu är det ”på riktigt”.
En del företag har redan sett den här trenden och det finns många som vill kapitalisera på det ”nya” intresset och ta ”matchen”. Sko- och sportklädesföretag ligger förstås i framkant då ett större idrottande bland tjejer och kvinnor har alla möjligheter att generera tillväxt. Läs hela inlägget här.