fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Blogg

Emma Blom: ”Det kommer vara enklare på Reels än på Tiktok”

Publicerad: 10 augusti 2020, 11:11

Social Industries Emma Blom ger annonsörer råd kring Instagram Reels.

Foto: Janne Næss

Mycket talar för att Instagrams lansering av funktionen Reels är början på slutet för Tiktok, bloggar Emma Blom, och ger sina bästa tips på hur du som annonsör bör tänka kring Reels.

Ämnen i artikeln:

Emma Blom

”Facebook försökte köpa Snapchat två gånger, en gång redan 2013 ytterligare en gång 2016. När det blev nobben trots fantasisummor, släppte Faceook Stories 2017. En omedelbar succé, som för många användare tagit över den vanliga Instagramfeeden och som trots ihärdiga försök marginaliserat Snapchat till att knappast finnas med i någons mediemix. Det finns anledning att tro att detsamma kommer hända med Reels, men det är inte säkert. För det enda som allting handlar om är var finns användarna, och där behöver det ena inte utesluta det andra”, skriver Emma Blom. 

Läs hela inlägget på Emma Bloms blogg, där hon ger tre råd kring Instagram Reels, som annonsörer bör ta med sig in i hösten.

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev