Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Till alla utbildningar

Våra kursledare

Våra kursledare är Sveriges främsta experter och konsulter inom kommunikation och marknadsföring.


Oskar Zander

Oskar Zander är digital strateg på IUM. Han har jobbat på mediebyrå i sex år och var dessförinnan verksam inom PR. Han har bred erfarenhet av strategiskt arbete som generalist för kunder inom olika kategorier, från finans till FMCG. Oskar var nominerad till priset Årets Medierådgivare 2017.

Jochum Forsell

Jochum Forsell är vice VD på IUM och har lång erfarenhet från mediebyråbranschen, där han jobbat i över 25 år. Han har erfarenhet från såväl internationella som lokala mediestrategier, från stora kunder som H&M och Coca-Cola till mindre lokala uppdrag. Jochum har vunnit flera internationella reklampriser samt suttit med i ett flertal jurygrupper, bland annat Cannes Media Lions.

Patric Carlsson

Patric Carlsson är strategisk rådgivare på IUM. Med lite mer än 20 år i branschen har han jobbat med varumärken som bland andra ICA, Coca-Cola och Carlsberg och följt deras kommunikation och medieinsatser och vilka effekter de har uppnått.

Johan Johansson

Johan Johansson är digital analytiker på Outfox, som är en Google Analytics certifierad partner. Han är en av Sveriges främsta Google Analytics-experter. Johan har över 9500 timmars erfarenhet av arbete med digital analys och över 400 som utbildare i Google Analytics. Han brinner för att förklara komplexa ämnen på ett enkelt och tydligt sätt.