Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Till alla utbildningar

Våra kursledare

Våra kursledare är Sveriges främsta experter och konsulter inom kommunikation och marknadsföring.


Camilla Lif

Camilla Lif arbetar som coach och strateg inom CX, och med kunddriven affärsutveckling och transformation på This is Betty. Camilla har lång erfarenhet från stora organisationer inom Kundinsikt, CRM och Customer Experience, där hon har arbetat tvärfunktionellt med kundupplevelse, servicekoncept, kommunikation, varumärke, personalisering. Camilla relaterar till utmaningar med att arbeta kundcentrerat med gemensamma mätetal. Camilla kombinerar ett datadrivet arbetssätt med kvalitativ metodik, och tillämpar metoder inom design thinking.

Johan Sjöström

Johan Sjöström arbetar som Customer centric Business Developer på Esatto och har 18 års erfarenhet som konsult inom digital utveckling och design av digitala kundmöten. Johan har en bakgrund inom webbutveckling och ledning av digitala användarupplevelser. Idag utbildar och hjälper Johan företag genom att kombinera kundinsikt, designtänkande och lean-startup-metoder för att sätta affärsutvecklings- och innovationsprocesser i rätt riktning, bland annat Customer Journey Mapping och Customer Experience Management. Johan har arbetat med en mängd kunder i olika branscher genom åren såsom ICA, JM, UC, Apoteket Kronan, Apoteket Hjärtat, Polisen, Riksdagsförvaltningen, Moderna försäkringar och Tele2.

Henric Smolak

Henric Smolak är Chief Revenue Officer och partner på Strossle, en distributionskanal för content. Han har utvecklat Strossles kommersiella affär och är en content marketing– och native advertising–specialist. Henric har hjälpt flertal stora varumärken och contentbyråer att sätta upp deras framgångsrika strategier och är en frekvent anlitad talare inom content marketing och det digitala medielandskapet. Henric sitter också med i IABs Native Task Force för nativeannonsering. Han producerar och driver även en tech/media–podcast.

Johan Johansson

Johan Johansson är digital analytiker på Outfox, som är en Google Analytics certifierad partner. Han är en av Sveriges främsta Google Analytics-experter. Johan har över 9500 timmars erfarenhet av arbete med digital analys och över 400 som utbildare i Google Analytics. Han brinner för att förklara komplexa ämnen på ett enkelt och tydligt sätt.

Emma Blom

Emma Blom är en av Sveriges mest anlitade experter inom marknadsföring i sociala medier. Det har hon blivit tack vare en aldrig sinande nyfikenhet för branschen och dess konstanta svängningar. I rollen som vd på byrån Social Industries har hon inte bara lett några av världens största varumärken till stora framgångar i sociala medier, hon har även varit med när det inte har gått som det var tänkt – och lärt sig ännu mer. Emma är lika kunnig som hon är engagerande och hon lämnar aldrig en föreläsningsscen utan att ha gett sina åhörare tusen nya tankar

Christian Kielberg

Filmfotograf och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Christian är filmtekniskt kunnig och filmar allt från TV-serier, dokumentärer och reklamfilmer till enklare VD-intervjuer. Som tidigare marknadsförare och efter det självlärd inom film har han järnkoll hur det är att börja filma utan större kunnande.

Jochum Forsell

Jochum Forsell är vice VD på IUM och har lång erfarenhet från mediebyråbranschen, där han jobbat i över 25 år. Han har erfarenhet från såväl internationella som lokala mediestrategier, från stora kunder som H&M och Coca-Cola till mindre lokala uppdrag. Jochum har vunnit flera internationella reklampriser samt suttit med i ett flertal jurygrupper, bland annat Cannes Media Lions.

Oskar Zander

Oskar Zander är digital strateg på IUM. Han har jobbat på mediebyrå i sex år och var dessförinnan verksam inom PR. Han har bred erfarenhet av strategiskt arbete som generalist för kunder inom olika kategorier, från finans till FMCG. Oskar var nominerad till priset Årets Medierådgivare 2017.

Linus Tengby

Producent på produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Han har genom åren skapat filmer för olika ändamål, både hands on och som producent. Med en tv-produktionsutbildning i grunden har Linus spenderat sitt yrkesliv på flera reklambyråer och produktionsbolag.

Håkan Bodman

Håkan Bodman arbetar som managementkonsult på Inhouse och är specialiserad på att utveckla inhousebyråer och marknadsavdelningar. Håkan leder nätverksgrupper med inhousebyråchefer och har på så vis fått inblick i ett hundratal inhousebyråverksamheter och ansvarar för den svenska branschkartläggningen av inhousebyråer – InhouseBarometern. Håkan började sin karriär på reklambyrå och har sedan arbetat som varumärkes- och kommunikationskonsult för att sedan följa utvecklingen inom inhousebyråbranschen. Håkan har hjälpt flertalet företag att utveckla sina inhousebyråer, bland annat Fazer, Mekonomen, Trafikverket, SBAB, Telenor, Kommunal, Stockholmsmässan, ATG och Unionen.

Patric Carlsson

Patric Carlsson är strategisk rådgivare på IUM. Med lite mer än 20 år i branschen har han jobbat med varumärken som bland andra ICA, Coca-Cola och Carlsberg och följt deras kommunikation och medieinsatser och vilka effekter de har uppnått.

Anna Williamsson

Anna är forskare inom kognition, ergonomi och hållbarhet och disputerade i december 2018 inom det tvärvetenskapliga forskningsområdet human factors and ergonomics vid KTH. I hennes forskning har hon fokuserat på förändringsledning, kognitiva och sociala stödresursers påverkan på arbetsförhållanden och systemprestanda vid omorganisering av vårdprocesser på svenska sjukhus. Hon har en bakgrund som säljledare, konsult, projektledare och föreläsare inom privat och offentlig sektor. Annas främsta drivkraft är förändringsledning ur ett hållbart systemperspektiv där ledare och medarbetare ses som en självklar resurs och tillgång, och där arbetssystem designas utifrån evidens kring mänsklig kognition och beteendevetenskap.

Ville Olin

Producent och delägare av produktionsbolaget Makeriet som gör film för sociala medier. Ville vet hur man går från idé till färdig film. Han har erfarenhet från att producera stora TV-reklamer till att göra en film på minsta möjliga budget för webben.