Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Till alla utbildningar

Kundresan – Customer Experience och Customer Journey Mapping

Marknadsföringsstrategi, Ux och konvertering

Genom Customer Experience (CX) och Customer Journey Mapping kan du skapa insikter och förståelse för dina kunder och därigenom utveckla bättre produkter, effektivare kommunikation och starkare lojalitet. Under denna tvådagarsutbildning, som varvar teori med praktik, får du lära dig hur du konkret kan arbeta med CX och Customer Journey Mapping i din verksamhet.

Om utbildningen

Customer Experience, CX, är en affärsdisciplin som handlar om att utveckla tjänster och verksamheter där man sätter kunden i centrum och involverar kunden i företagets affärsprocesser och därmed skapar förutsättningar för att få nöjdare, mer trogna kunder. 

En av hörnstenarna i CX är att förstå kundens upplevelse av kontakterna den har med er som företag – över tid. Det kan visualiseras i form av en kundresa, en så kallad Customer Journey Map, som är en slags visualisering av kundens alla kontakter med er som företag.

Under denna kurs går vi igenom hur CX fungerar och du får lära dig att skapa en Customer Journey Map och integrera förändringarna i din organisation.
 

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Customer Experience (CX) som affärsdisciplin: begreppen, vad en kundupplevelse består av och hur vi kan förstå den
  • Customer Journey Mapping, modell, arbetssätt och moment:
  • Personas och Empathy mapping, insamling av kundinsikter, kundens behov och beteende, kontaktpunkter och kanaler
  • Övningar i hur du skapar en Customer Journey Map
  • Hur du kan mäta upplevelsen av era tjänster kopplat till Customer Journey Mapping
  • Affärsutveckling och verksamhetsstyrning med CX
  • Hur du kan starta förändring i just din verksamhet
     

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:

  • Marknadschefer och marknadsförare
  • Ansvarig för kundupplevelse
  • Affärsområdesansvariga
  • Affärs- och verksamhetsutvecklare
  • Support- och kundtjänstansvariga
  • Strateger
  • Produktägare 
     

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:

  • Förståelse för Customer Experience som affärsdisciplin
  • Goda kunskaper i hur du kan arbeta med Customer Journey Mapping i din verksamhet
  • Förstå hur ett empatiskt förhållningsätt till era kunder kan skapa en mera hållbar och lönsam affär för ert företag
  • En plan för att starta ett CX-arbete i sin hemorganisation

Dela kursen

Program

09.00–09.30 Välkomnande och introduktion

  • Introduktion till dagen
  • Mål och syfte
     

09.30–10.00 Customer Experience (CX) som affärsdisciplin