Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Till alla utbildningar

Google Analytics – för dig inom kommunikation och marknadsföring

Ux och konvertering

Välkommen till en heldagsutbildning i Google Analytics – speciellt framtagen för dig som arbetar med marknadsföring och kommunikation. Du får lära dig att analysera var dina besökare kommer ifrån, hur de beter sig på din sajt och effekten av din digitala marknadsföring. Kursen fungerar som förberedande kurs om du vill certifiera dig och göra provet “Google Analytics Individual Qualification”.

Om utbildningen

Målet med denna utbildning är att både bredda och fördjupa dina kunskaper i Google Analytics. Extra fokus läggs på de delarna i Google Analytics som du som jobbar med marknadsföring och kommunikation kan ha extra nytta av.

Kursen ger dig grunderna för digital transformation, det vill säga hur företag kan gå mot att fatta fler beslut baserade på digital data och se resultat i samma verktyg.
 

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Introduktion till Google Analytics och webbanalys
  • Hur Google Analytics fungerar och vad är viktigt att tänka på vid setup
  • Introduktion till Google Tag Manager
  • Genomgång av de viktigaste rapporterna i Google Analytics
  • Genomgång av Kampanj- och Konverteringsspårning
  • Analys med hjälp av segment och anpassade rapporter
  • Genomgång av remarketing, attribution och multi channel funnels
  • Hur Data Studio används för att bygga dashboards och underlätta rapportering


UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL DIG SOM

  • Vill ha spetskompetens inom Google Analytics
  • Vill förstå vad er kommunikation och marknadsföring ger för effekt
  • Vill förstå användare på er egen webbplats eller app
  • Vill arbeta datadrivet med den digitala närvaron
  • Arbetar både inhouse eller på byrå


MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska:

  • Få spetskompetens i Google Analytics
  • Förstå och använda rapporter och data i Google Analytics
  • Lära dig spåra och utvärdera effekter av olika kampanjer
  • Bli inspirerad kring hur man arbetar datadrivet för att optimera din digitala närvaro

Utbildningen genomförs i samarbete med Resumé Akademi

Dela kursen

Program

09:00 – Presentation och introduktion till webbanalys
Introduktion, presentation och förväntningar.
 

09:15 – Vad behövs för att lyckas med webbanalys
 

09:30 – Övning – Ta fram och mäta KPI:er