Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Till alla utbildningar

Content marketing-strategi – skapa engagerande innehåll och nå rätt mottagare

Marknadsföringsstrategi, Medieval

För att lyckas med content marketing och nå resultat krävs en långsiktig och hållbar strategi. Denna utbildning syftar till att ge dig kunskap och verktyg för att kunna sätta upp, mäta och utvärdera en content marketing-strategi som är anpassad för just din affär. Du får även lära dig hur du skapar engagerande innehåll och anpassar det för olika medium och plattformar samt distribuerar för att nå rätt mottagare.

Om utbildningen


DU FÅR LÄRA DIG:

  • Verktyg och modeller för att kunna sätta upp, mäta och utvärdera en content marketing-strategi
  • Hur du skapar engagerande innehåll för dina kunder
  • Hur du kan skapa och anpassa innehåll för olika medier, mottagare och plattformar
  • Att distribuera innehållet på rätt sätt för rätt mottagare – olika kanalers för- och nackdelar
  • Att mäta och utvärdera trafik och resultat
  • Faktiska case från verkligheten, både B2B och B2C
     

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som behöver lära sig att arbeta framgångsrikt med content marketing, till exempel: 

  • Marknadschefer och marknadsförare
  • Kommunikationschefer och kommunikatörer
     

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få: 

  • Kunskap och redskap som krävs för att på egen hand skapa, mäta och utvärdera en content marketing-strategi
  • Koll på helheten av vad content marketing innebär
  • Tillräckligt med kunskap för att kunna driva förändringsarbetet som krävs internt med viktiga mätetal och KPI:er

Dela kursen

Program

09:00 – 09:15 Välkomnande, introduktion av agenda samt presentation av deltagare och kursledare
 

09:15 – 10:15 Content marketing och dess landskap med närbesläktade begrepp

  • Content och dess digitala evolution 
  • Konsten att engagera dina kunder
  • Definitionen av Content Marketing och närbesläktade begrepp