Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Stjärnskottet Anis Don Demina startar videopodd med Panc Media

Radio/podd

Anis Don Demina, känd från bland annat Melodifestivalen och Idol, drar igång humorpodden ”Då är vi igång” tillsammans med Behrouz ”Berra” Badreh.

Innehåll från Bonnier Business Media

En klassisk win-win: När annonserna träffar mitt i prick

Innehåll från Bonnier Business Media


Fortsatt starkt intresse för Hela Sverige bakar

Rörligt

Igår var det säsongspremiär för TV4:s Hela Sverige bakar. Och programmet fortsätter att hålla ställningarna som ett av de mest sedda på linjär-tv. Dagens Media har tittarsiffrorna.


Googles algoritmer avslöjar namn när Expressen anonymiserat: ”Nytt medieetiskt problem”

Dagspress

Trots att Expressen har anonymiserat en brottsanklagad politiker dök tidningens artikel upp bland de högsta sökträffarna på hens namn. En av flera frågor dagens publicister behöver förhålla sig till i det nya, digitala landskapet, menar medieombudsmannen Caspar Opitz.


Nya siffror från Mediavision: Svenska ljudboksmarknaden växer

Radio/podd

Prenumerationsintäkterna för de svenska ljudbokstjänsterna ökade med 100 miljoner svenska kronor årets första halvår.


Nent lanserar Viaplay på fem nya marknader

Rörligt

Nent ska lansera sin streamingtjänst Viaplay på fem nya marknader med start nästa år. Först ut är Storbritannien följt av Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz under 2023. ”Vi har ökat takten och omfattningen av Viaplays internationella expansion”, säger Anders Jensen, vd för Nent group i ett pressmeddelande.


Hundratals miljoner borta från utomhusbolagen 2020 – Clear Channel vänder till förlust

Utomhus

Utomhusbolagen tappade hundratals miljoner kronor i intäkter under 2020 jämfört med 2019. ✓Clear Channel vänder vinst till förlust ✓Wallstreet lägger ned ✓Så går återhämtningen


Anders Malmsten: ”DN:s satsning i norr kan bli ett hot mot VK och NSD”

Analys

Om Dagens Nyheter rekryterar lika skickliga reportrar i Umeå och Luleå som tidningen har gjort i Göteborg så kan vi få se en spännande konkurrenssituation i norr, skriver medieanalytikern Anders Malmsten.


Lars Herlin:
Därför slåss Schibsted-ättlingarna om ytterligare 300 miljoner norska kronor

Anders Malmsten:
”Hannah och Amanda ger oss en perfekt bild av branschens utveckling”

Snart öppnas kontoren igen – här är möjligheter och utmaningarna

Se fler branschtitlar från Bonnier News