Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök


För första gången – så stora är medieköpen i poddar

Radio/podd

För första gången presenterar IRM siffror över medieköpen i poddar. Enligt IRM är poddar just nu det mest snabbväxande mediet.

TEMA: TV-MARKNADENS OMVANDLING

Här är de stora sporträttigheterna – och så ser trenderna ut på marknaden

Rörligt

Var ligger de stora tv-sporträttigheterna i dag – och hur ser prisbilden, kontraktslängder och annonsmarknaden ut på området? Dagens Media har pratat med företrädare för TV4/C More, Discovery Sverige och mediebyrån PHD för att reda ut.

Tv-tittandet i år: Sjuan och TV6 tar andelar

Rörligt

Sjuan fortsätter att växa och är nu uppe och nosar på Kanal 5. Samtidigt gjorde handbollen att TV6 tog ett rejält kliv framåt i början av året. Dagens Media kartlägger hur tittandet på linjär-tv utvecklas.


Innehållskriget – så ska tv-husen driva in tittare

Innehåll från Svensk Direktreklam

”Lätt att välja målgrupp med ODR och printannonsering”

Innehåll från Svensk Direktreklam

Jan Scherman: TV4 är ett lydrike i den stora Telia-koncernen


Thomas Mattsson om TU:s mediestödsreform: ”Vi hoppas att politiken vill prioritera indirekta stöd”

Dagspress

TU vill avskaffa driftsstödet, öka redaktionsstödet och slopa momsen. Thomas Mattsson, tf vd för TU, förklarar varför: ”Vi hoppas att politiken i stället vill prioritera indirekta stöd så att nyhetsmedierna får långsiktiga förutsättningar att skapa sin egen affär”.


Viveka Hansson om planerna för Kalla fakta: ”Färre men värre”

Rörligt

Kalla fakta blir kvar, men antalet program kanske halveras. Det säger TV4:s programdirektör Viveka Hansson: ”Genom att också publicera i andra kanaler får vi ökad flexibilitet och når fler tittare”.


TV4 har ett besparingsförslag – men lägger locket på

Massiva nedskärningar på TV4 – 100 tjänster ska bort


Krisexperten om Bulletins rekrytering av chefredaktör: ”Ett återupplivningsförsök”

Digitalt

Bulletin hämtar sin nya chefredaktör från New York Times. Krisexperten Hampus Knutsson, som har en bakgrund bland annat från Stampen, tycker att tilltaget framstår mer som ett pr-grepp än en långsiktig och seriös lösning.