"De nya utmanarna i startupvärlden"

2016-09-28 06:00  

PODD. Jessica Stark, vd och medgrundare av SUP46, gästar veckans avsnitt av Varumärkespodden och berättar om morgondagens globala "game changers".

I det här avsnittet av Varumärkespodden gästas podden av Jessica Stark som är vd och medgrundare av SUP46, en av landets ledande startup-hubbar.

Tillsammans med LynxEyes Johan Ekelin samtalar Jessica Stark om de nya utmanarna i startupvärlden och hur de kommer att utmana de stora varumärkena och företagen. De diskuterar vikten av att leva nära sin målgrupp och att skapa fokus genom att våga välja bort.

Jessica Stark delar med sig om vad som gör att en startup lyckas eller inte, hur man kan förklara uppväxten av det starka ekosystemet för startups och vilka branscher som ligger närmast till disruption.

Jessica Stark har tidigare jobbat i drygt tio år inom entreprenörsvärlden med både Venture Cup och hos inkubatorn Sting och är idag en av Sveriges mest inflytelserika startup-profiler. Hon har även startat en egen kommunikationsbyrå, innan hon 2013 tog steget och var med och grundade SUP46.

Med visionen att alla medlemsföretag i SUP46 ska bli globala "game changers" startades hubben med en dröm om ett ekosystem för startups i världsklass. Idag sitter ett 50-tal bolag i SUP46:s lokaler på Regeringsgatan i Stockholm. Där utbyter entreprenörerna kunskap, nätverkar, går på event och träffar investerare. Förhoppningen är att vara den naturliga mötesplatsen för entreprenörer och investerare och på så sätt kunna erbjuda allt en startup behöver för att kunna skala upp och växa sin verksamhet.

Några av hubbens mer kända startups idag är det ledande sociala nätverket för sportfiskare Fishbrain, fertilitetsappen Natural cycles, förmedlingstjänsten Universal Avenue och crowdfunding-plattformen FundedByME.

Lyssna här:

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt