Han skapar SD:s kontroversiella kampanjer

2016-02-14 10:00  

Det har stormat rejält kring SD:s kampanjer. Här förklarar partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein strategin – och hur idén till t-bane-kampanjen föddes.

Flygblad på Lesbos och tunnelbanekampanjer på Östermalmstorg. Upprepade gånger de senaste månaderna har Sverigedemokraternas kommunikation väckt stor uppmärksamhet.

I veckans avsnitt av Kommunikationspodden berättar partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein om tankarna bakom.

– Det är svårt att hitta någon mer homogen grupp än den inom reklamvärlden. Det är en bit av innerstadsmedieelittänket, säger Joakim Wallerstein som själv bytte Södermalm mot ett torp norr om Stockholm, där han under en renovering skrev ner idén till den omtalade tunnelbanekampanjen vid Östermalmstorg. 

Varför kallar han sig nationalist, vad innebar det för honom att gå till Sverigedemokraterna och hur tänker han i bygget av en kampanj?

 

Hör intervjun i veckans avsnitt av Kommunikationspodden:

 

 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>