Gina Azaric: "Jag var ung och naiv"

2016-03-06 10:00 Niclas Rislund  

Gina Azaric berättar om vägen från fattigdomen i Ryssland till toppositionen som marknadschef för Tre.

Gina Azaric kommer den 16 maj tillträda sin nya tjänst som nordisk marknadsdirektör för Kicks, efter 13 år som marknadschef för 3.

I veckans avsnitt berättar hon om hur hon från en fattig uppväxt kom att bli en av Sveriges främsta marknadschefer.

Hon befann sig i Ryssland under pågående Augustikuppen 1991 där militären försökte avsätta Michail Gorbatjov.

– Alla medier började spela klassisk musik och plötsligt var de gamla nyhetsankarna från sovjettiden tillbaka i rutan och då förstod alla att något hade hänt. Men jag var ung och naiv så vi sa 'vi åker in till Moskva så att vi kan kolla på pansarvagnarna', säger hon.

Hon berättar också om den sämsta pitchen hon fått presenterad för sig. Allt i senaste avsnittet av Kommunikationspodden.

 

Lyssna på hela samtalet här:

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>