"Reklam i webb-tv minst uppskattat"

2016-12-13 06:00  
I veckans avsnitt av Digitala Medie-podden diskuterar Damon Razazi och Patrik Sundberg, strateg och medgrundare till byrån Post, svenskarnas reklamtrötthet.

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Medie-podden handlar om svenskarnas reklamtrötthet. Avsnittet gästas av Patrik Sundberg som är strateg och medgrundare till byrån Post.

Damon Razazi, som vanligtvis jobbar som digitalstrateg på mediebyrå, nördar ner sig i det digitala medielandskapet i en ny podd som ges ut i samarbete med Dagens Media.

Varje vecka avhandlas ett nytt ämne med en ny gäst som är expert inom sitt område. Denna podd är för dig som är nyfiken på det digitala medielandskapet och som vill få en snabb inblick i olika ämnen som branschen diskuterar.

I veckans avsnitt av Digitala Mediepodden diskuteras svenskars reklamtrötthet. Veckans gäst, Patrik Sundberg är en multidisciplinär strateg som tillsammans med Viktor Bolin har grundat byrån Post.

De pratar bland annat om detta:

  • Svenskar gillar inte reklam. På tio år har vi gått från att vara positiva till att ni vara negativt inställda.
  • Vi ogillar framförallt reklam i digitala kanaler och undviker den om möjligt (ex. adblockers, Netflix istället för linjär-tv).
  • Alla som tycker att det är viktigt att företag kan kommunicera med sin omgivning behöver gemensamt ta ansvar för att vända utvecklingen och hindra fler människor att röra sig in i vad vi i veckans avsnitt kallar för reklamskugga.

Lyssna och prenumerera på avsnittet via iTunes här: https://itun.es/se/mrZsab.c

Eller lyssna här:

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt