Veckans kampanj: Zoégaslåter tittarna avgöra slutet

2008-05-16 05:26 Madeleine Östlund  

I en kampanj signerad McCann Malmö låter Zoégas konsumenterna avgöra slutet via en tävling. Syftet är att skapa engagemang för varumärket.<b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>

Kampanjen drog igång viralt i början av april då information spreds till bland annat bloggare. Sedan gick banners igång i mitten av april, vilket följdes av reklamfilmen 28 april. Kampanjen pågår ända till 30 juni då finalen i tävlingen avgörs.

- Liksom många andra företag vill vi skapa engagemang för varumärket. Många företag låter konsumenter designa exempelvis etiketter men vi ville ta det ett steg längre och då dök idén upp om att låta konsumenterna producera egna slut upp, säger Annelie Selander, senior varumärkeschef på Nestlé som har Zoégas.

Parallellt med reklamfilmstävlingen får folk också rösta på sina favoritavslut, och den delen har nyligen dragit igång i butik. De åtta bidrag med flest röster går vidare och vinnaren utses sedan av en jury. Hittills har drygt 30 bidrag skickats in, berättar Annelie Selander.

- Kampanjen har gått ungefär en fjärdedel av sin tid så det är helt okej. Nu hoppas vi på att få in filmer i samma tempo.

Förhoppningen är att få in en vinnare som spinner på Zoégas övergripande varumärkeslöfte En starkare karaktär. Zoégas målgrupp är primärt 25-44 år.

Mediebyrå för kampanjen är Mediedge CIA.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt