Tv

Tipsa en vän om en artikel

Anna Anka sprängde miljonvallen

Svenska Hollywoodfruar drog över 1 miljon tittare.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Den enorma uppståndelsen kring TV3:s format "Svenska Hollywoodfruar" ledde till rekordhöga tittarsiffror på måndagskvällen.

Enligt preliminära siffror drog programmet strax över 1 miljon tittare och en 13,4-rating i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år.

– Helt osannolikt. Det går inte annat än att vara fantastiskt nöjd, säger MTG TV:s programdirektör Anders Knave till Dagensmedia.se.

Han säger att på 1990-talet kunde "Blåsningen" dra tittarsiffror runt 1 miljon.

– Men i modern tid, om man säger så, har vi inte gjort det, undantaget sportsändningar.

Blir det en fortsättning?

– Diskussioner är igång om en fortsättning för nästa år. Men hur och vilka som ska vara med återstår att de.

Enligt TV3:s pressavdelning har 250 000 sett programmet på TV3 Play, vilket också är rekord. De vill också gärna lyfta fram att TV3 i måndags var större än än hela TV4-Gruppen i målgruppen 15-49.

Men den analysen delas inte av Kanal 5:s presschef Dan Panas. I målgruppen 15-44, och som mäts av MMS, hade Kanal 5 hade en andel på 19,9 i målgruppen 15-44, TV3 var näst störst med 18,9 och TV4 drog 13,4 av alla tv-tittare på måndagsdygnet.

"Färjan 3", som sändes klockan 20.00 på måndagen, drog 426 000, vilket gav en rating på 6,4 i målgruppen 15-44.

CSI, som gick upp mot TV4:s ”Kändisdjungeln (580 000 tittare i måndags) och ”Svenska Hollywoodfruar” (1,0 miljoner), sågs av 400 000.

En timme senare slog ”Roast på Berns” rekord för en lokalproduktion i den sloten med en totalsiffra på 532 000. Programmet samlade 8,4 av 15-44-åringarna.

– Anna Anka är ett fenomen men vi är också väldigt glada över att vi var störst på dygnet på måndagen i vår målgrupp och allra gladast över Roasts rekord, säger Kanal 5:s presschefen Dan Panas.

Martin Schori Av: Martin Schori
Mejla reportern

08-545 222 16

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

20 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
20
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Bara en turist

Sponsringsbloggen

Sponsringsbloggen Stadium trampar ny mark

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill nya chefredaktören utveckla Fokus: "Ska tala till hjärtat inte bara hjärnan". 1

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se