Tv
Så många lockade Tonårsbossen

Tipsa en vän om en artikel

Så många lockade Tonårsbossen

Premiären av TV3s program "Tonårsbossen" lockade närmare 400 000 tittare. Men betydligt fler såg premiären av "Tina på besök" i TV4.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

I programmet Tonårsbossen får tittarna följa en familj som lägger över ansvaret för familjens ekonomi på tonåringen i familjen. Premiären av programmet, som sändes i TV3 klockan 20.00, hade 399 000 tittare, enligt preliminära siffror, och 5,8 i rating i målgrupp 15-49 år. Största målgrupp var kvinnor i 12-24.

Det är TV3:s bästa målgruppsträff för en ny egenproduktionspremiär på över 1,5 år, enligt kanalen.

– Vi är jätteglada och stolta över att ha den bästa siffran på premiären av en ny egenproduktion på mycket länge. Det är extra glädjande att Tonårsbossen lyckades locka just tonåringarna till TVn, säger MTG TVs programdirektör Fredrik Lundberg.

Samtidigt hade matlagningsprogrammet "Tina på besök" premiär i TV4. Det sågs av 855 000, enligt preliminära siffror, och hade en rating på 7,6.

Ylva Larsson Av: Ylva Larsson
Mejla reportern

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Blogg-special, storannonsörerna som överger tv, Spotify storköper sökord, digitala utomhuskriget, m.m. Kolla innehållet här.

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se