Tv
Så många lockade Tonårsbossen

Tipsa en vän om en artikel

Så många lockade Tonårsbossen

Premiären av TV3s program "Tonårsbossen" lockade närmare 400 000 tittare. Men betydligt fler såg premiären av "Tina på besök" i TV4.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

I programmet Tonårsbossen får tittarna följa en familj som lägger över ansvaret för familjens ekonomi på tonåringen i familjen. Premiären av programmet, som sändes i TV3 klockan 20.00, hade 399 000 tittare, enligt preliminära siffror, och 5,8 i rating i målgrupp 15-49 år. Största målgrupp var kvinnor i 12-24.

Det är TV3:s bästa målgruppsträff för en ny egenproduktionspremiär på över 1,5 år, enligt kanalen.

– Vi är jätteglada och stolta över att ha den bästa siffran på premiären av en ny egenproduktion på mycket länge. Det är extra glädjande att Tonårsbossen lyckades locka just tonåringarna till TVn, säger MTG TVs programdirektör Fredrik Lundberg.

Samtidigt hade matlagningsprogrammet "Tina på besök" premiär i TV4. Det sågs av 855 000, enligt preliminära siffror, och hade en rating på 7,6.

Ylva Larsson Av: Ylva Larsson
Mejla reportern

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Läs storyn bakom TV3:s kollaps och en ny utgåva av Branschanalys. 1

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

Bästa tipsen inför Googles "mobilgeddon".

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Försvarar kritiserat digitalradioprojekt. 29

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Fick över 2 600 gillningar på Instagram. 19

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Inte de svenska tv-aktörerna som står för tillväxten.

"7 misstag som medieköparen gör"

"7 misstag som medieköparen gör"

Mycket av misstagen skylls på "jobbiga säljare", skriver Tomas Bacoccoli.

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Microsoft skrotar sin utskällda webbläsare Internet Explorer. Så här minns vi de sista åren. 1

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

MP:s tidigare språkrör Per Gahrton rasar mot mediernas bevakning av Saudiaffären.

"Kommer kännas vemodigt"

"Kommer kännas vemodigt"

Sanna Nielsen om vänskapen med Robin Paulsson, kritiken och Hänt Extras missvisande rubrik.

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Den amerikanske presidenten Barack Obama verkar ta ganska lätt på sågningarna. 1

Viggos blogg

Viggos blogg 5 snabba vecka 19

Blogoccoli

Blogoccoli Det jag saknar mest

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Almenäs till Tara: "Skäms"

Almenäs till Tara: "Skäms"

TV4-profilen Jessica Almenäs rasar mot Taras "totalt sönderretuscherade" omslagsbild – på henne själv.

Så bör reklamen utformas

Så bör reklamen utformas

Två digitala experter siar om den reklam som Apple Watch kan användas till. 1

Arvodet: 12 000 kronor

Arvodet: 12 000 kronor

Anette Novak berättar om det prestigefulla uppdraget. 19

Nordlind om nya tobbjobbet

Nordlind om nya tobbjobbet

Mediacoms nya vd Joachim Nordlind om sitt nya uppdrag. 1

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se