Tv
Maria och Mindy vs Filip och Fredrik – så gick det

Tipsa en vän om en artikel

Maria och Mindy vs Filip och Fredrik – så gick det

I går var det premiär både för TV3:s "Maria & Mindy - Best Friends Forever" och Kanal 5:s "Hissen - med Filip och Fredrik".

Taggar
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

I "Maria & Mindy - Best Friends Forever" får tittarna följa tv-profilen Maria Montazami och sidekicken Mindy Mondurants roadtrip genom Sverige.

Premiären var i går klockan 21.00, vilket innebär att programmet sändes samtidigt som "Hissen", Kanal 5:s nya program med Filip Hammar och Fredrik Wikingsson.

Enligt preliminära siffror lockade "Maria & Mindy - Best Friends Forever" 381 800 tittare samt en rating på 4,6 procent i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år.

– Det är en lovande start och ett väldigt uppskattat program bland våra tittare. Vi hoppas de fortsätter att följa Maria och Mindy nu när Sverigeresan börjar, säger TV3s programdirektör Fredrik Lundberg till dagensmedia.se.

Enligt MTG TV innebär tittarsiffrorna att man slog ärkerivalen SBS TV på sloten. Detta då "Hissen" enbart sågs av 255 000 tittare. En tittarsiffra som gav SBS TV en rating på 3,7 procent i huvudmålgruppen 15-44 år.

– Med tanke på marknadsföringen av programmet hade vi självklart hoppats på mer. Men givet det fantastiska mottagandet och publiciteten av programmet är vi ändå oerhört nöjda med hur det tagits emot. Den värme som mötte Anna Anka i sociala medier under och efter programmet var jätterörande, säger SBS TV:s presschef Dan Panas till dagensmedia.se.

En timme tidigare, 20.00, var det även premiär för Kanal 5:s inköp "Arrow". Det programmet sågs av 442 000 tittare vilket gav en rating på 7,6 procent i huvudmålgruppen 15-44 år. Samtidigt landade tittartidsandelen i samma målgrupp på 25,8 procent.

– Det är en kanonstart. Arrow rivstartar verkligen och gör det oerhört starkt, säger Dan Panas.

Enligt honom var det Kanal 5 som drog det längsta strået under kvällen.

– Det var stenhård konkurrens under hela kvällen och vi är supernöjda med den som helhet. Vår tittartidsandel i 15-44 år var 16 procent under primetime. Det är större än TV3 och TV6 som tillsammans hade en tittartidsandel på 15,6 procent. Det är en bra kväll.

Av: Dante Thomsen
Mejla reportern
08-545 22 206

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

2 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
2
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 10, 2015

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 10, 2015

Här är innehållet i senaste numret av Dagens Media.

Mums-Mums jublar över Måns Zelmerlöws seger

Mums-Mums jublar över Måns Zelmerlöws seger

Cloetta: "Han är alltid välkommen till oss". 7

Regeringen diskade Prime

Regeringen diskade Prime

Uteslöts ur upphandlingen. 1

Festis vänder på Nyheter24

Festis vänder på Nyheter24

Sparkling Festis stökar till det. 3

af Klintberg: "Vi åt karp som tillagats i blod"

af Klintberg: "Vi åt karp som tillagats i blod"

Karin af Kintberg om julkalendern 2015 och sitt nya projekt med Fredrik Lindström.

Kraftigt uppåt för systrarna Schulman/Widells bolag

Kraftigt uppåt för systrarna Schulman/Widells bolag

Perfect Day Media går som tåget. 6

Brit Stakstons blogg

Brit Stakstons blogg Idéer till medieutredningen!

Acast-chefen om nya Spotify

Acast-chefen om nya Spotify

Tror inte på tuffare kokurrens.

Spotify satsar på video och poddar – med Aftonbladet

Spotify satsar på video och poddar – med Aftonbladet

Jan Scherman jublar över samarbetet.

Intern kritik mot Lajkat

Intern kritik mot Lajkat

Bilder av penisavtryck får folk att reagera. 7

Skräckfilm kuppar SvD

Skräckfilm kuppar SvD

Bjuder in till dop av djävulens barn. 10

Svenskarna på The Holmes Reports innovatörsranking

Svenskarna på The Holmes Reports innovatörsranking

Med på ranking över Europas 25 mest inflytelserika.

Penis smög sig in hos SvD

Penis smög sig in hos SvD

"Under strecket" blev "Under bältet". 16

Här är Facebooks nyhetstjänst

Här är Facebooks nyhetstjänst

Plattformen som ska övertyga medieägarna att publicera sitt innehåll direkt på Facebook. 1

Mattsson: "En process för att bli av med SvD"

Mattsson: "En process för att bli av med SvD"

Mediechefer tycker till om Schibsteds och Mittmedias planer på ny mediekoncern. 5

Stefan Ohlsson fick sparken – nu stämmer han Readly

Stefan Ohlsson fick sparken – nu stämmer han Readly

Prestigevärvningen slutade med anklagelser om grov illojalitet och oacceptabelt beteende. 4

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Berghs till One Show

Berghs till One Show Only in New York…

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se