Tv
Maria och Mindy vs Filip och Fredrik – så gick det

Tipsa en vän om en artikel

Maria och Mindy vs Filip och Fredrik – så gick det

I går var det premiär både för TV3:s "Maria & Mindy - Best Friends Forever" och Kanal 5:s "Hissen - med Filip och Fredrik".

Taggar
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

I "Maria & Mindy - Best Friends Forever" får tittarna följa tv-profilen Maria Montazami och sidekicken Mindy Mondurants roadtrip genom Sverige.

Premiären var i går klockan 21.00, vilket innebär att programmet sändes samtidigt som "Hissen", Kanal 5:s nya program med Filip Hammar och Fredrik Wikingsson.

Enligt preliminära siffror lockade "Maria & Mindy - Best Friends Forever" 381 800 tittare samt en rating på 4,6 procent i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år.

– Det är en lovande start och ett väldigt uppskattat program bland våra tittare. Vi hoppas de fortsätter att följa Maria och Mindy nu när Sverigeresan börjar, säger TV3s programdirektör Fredrik Lundberg till dagensmedia.se.

Enligt MTG TV innebär tittarsiffrorna att man slog ärkerivalen SBS TV på sloten. Detta då "Hissen" enbart sågs av 255 000 tittare. En tittarsiffra som gav SBS TV en rating på 3,7 procent i huvudmålgruppen 15-44 år.

– Med tanke på marknadsföringen av programmet hade vi självklart hoppats på mer. Men givet det fantastiska mottagandet och publiciteten av programmet är vi ändå oerhört nöjda med hur det tagits emot. Den värme som mötte Anna Anka i sociala medier under och efter programmet var jätterörande, säger SBS TV:s presschef Dan Panas till dagensmedia.se.

En timme tidigare, 20.00, var det även premiär för Kanal 5:s inköp "Arrow". Det programmet sågs av 442 000 tittare vilket gav en rating på 7,6 procent i huvudmålgruppen 15-44 år. Samtidigt landade tittartidsandelen i samma målgrupp på 25,8 procent.

– Det är en kanonstart. Arrow rivstartar verkligen och gör det oerhört starkt, säger Dan Panas.

Enligt honom var det Kanal 5 som drog det längsta strået under kvällen.

– Det var stenhård konkurrens under hela kvällen och vi är supernöjda med den som helhet. Vår tittartidsandel i 15-44 år var 16 procent under primetime. Det är större än TV3 och TV6 som tillsammans hade en tittartidsandel på 15,6 procent. Det är en bra kväll.

Av: Dante Thomsen
Mejla reportern
08-545 22 206

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

2 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
2
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Dokusåpan Sverige

Sponsringsbloggen

Sponsringsbloggen Stadium trampar ny mark

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill nya chefredaktören utveckla Fokus: "Ska tala till hjärtat inte bara hjärnan". 1

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se