Tv
Maria och Mindy vs Filip och Fredrik – så gick det

Maria och Mindy vs Filip och Fredrik – så gick det

I går var det premiär både för TV3:s "Maria & Mindy - Best Friends Forever" och Kanal 5:s "Hissen - med Filip och Fredrik".

Taggar
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

I "Maria & Mindy - Best Friends Forever" får tittarna följa tv-profilen Maria Montazami och sidekicken Mindy Mondurants roadtrip genom Sverige.

Premiären var i går klockan 21.00, vilket innebär att programmet sändes samtidigt som "Hissen", Kanal 5:s nya program med Filip Hammar och Fredrik Wikingsson.

Enligt preliminära siffror lockade "Maria & Mindy - Best Friends Forever" 381 800 tittare samt en rating på 4,6 procent i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år.

– Det är en lovande start och ett väldigt uppskattat program bland våra tittare. Vi hoppas de fortsätter att följa Maria och Mindy nu när Sverigeresan börjar, säger TV3s programdirektör Fredrik Lundberg till dagensmedia.se.

Enligt MTG TV innebär tittarsiffrorna att man slog ärkerivalen SBS TV på sloten. Detta då "Hissen" enbart sågs av 255 000 tittare. En tittarsiffra som gav SBS TV en rating på 3,7 procent i huvudmålgruppen 15-44 år.

– Med tanke på marknadsföringen av programmet hade vi självklart hoppats på mer. Men givet det fantastiska mottagandet och publiciteten av programmet är vi ändå oerhört nöjda med hur det tagits emot. Den värme som mötte Anna Anka i sociala medier under och efter programmet var jätterörande, säger SBS TV:s presschef Dan Panas till dagensmedia.se.

En timme tidigare, 20.00, var det även premiär för Kanal 5:s inköp "Arrow". Det programmet sågs av 442 000 tittare vilket gav en rating på 7,6 procent i huvudmålgruppen 15-44 år. Samtidigt landade tittartidsandelen i samma målgrupp på 25,8 procent.

– Det är en kanonstart. Arrow rivstartar verkligen och gör det oerhört starkt, säger Dan Panas.

Enligt honom var det Kanal 5 som drog det längsta strået under kvällen.

– Det var stenhård konkurrens under hela kvällen och vi är supernöjda med den som helhet. Vår tittartidsandel i 15-44 år var 16 procent under primetime. Det är större än TV3 och TV6 som tillsammans hade en tittartidsandel på 15,6 procent. Det är en bra kväll.

Dante Thomsen Av: Dante Thomsen
Mejla reportern

08-545 22 206

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

2 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
2
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Här är nya numret av Dagens Media

Här är nya numret av Dagens Media

Kolla innehållet här.

"Chock, ilska och tårar"

"Chock, ilska och tårar"

Mördade Elin Falk var en av Folkbladets mest kända profiler. Nu berättar tidningens chefredaktör om sorgen och saknaden.

Överges av ledarredaktionen

Överges av ledarredaktionen

Gert Gelotte har sagt upp sig och Malin Lernfelt är sjukskriven.

Hälsa mot strömmen

Hälsa mot strömmen

Några få tidskrifter lyckades öka räckvidden 2014.

De tappar var tionde läsare

De tappar var tionde läsare

Storstadstidningarna tappar läsare men bland lokaltidningarna finns det ljusglimtar. 4

Ny omorganisation på DN

Ny omorganisation på DN

Personalen på Dagens Nyheter har informerats om en ny omorganisation, kan Dagens Media berätta. 5

"Jag har ingen att prata med om att jag har sett döda"

"Jag har ingen att prata med om att jag har sett döda"

Joakim Medin om mardrömsveckan i syriskt fängelse.

Misstänks för våldtäkt – chefen tas ur tjänst

Misstänks för våldtäkt – chefen tas ur tjänst

Kommunikationschefen inom ett politiskt parti utreds för våldtäkt. Nu tas han ur tjänst, kan Dagens Media berätta.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Se upp med trenderna 2015

Stampens förlust –553 mkr

Stampens förlust –553 mkr

Redovisar ett resultat efter finansiella poster på -553 miljoner kronor. 10

Stängs ner efter hot

Stängs ner efter hot

Bara tre dagar efter lanseringen stängs Sajtkoll.se ner.

Discovery säljer radion

Discovery säljer radion

Dagens Media kan avslöja att Discovery Networks har påbörjat en försäljning av SBS Discovery Radio, med stationer som Mix Megapol och The Voice. 3

Grayling lägger ned i Malmö

Grayling lägger ned i Malmö

Fem konsulter lämnar när pr-byrån Grayling skrotar sitt kontor i Malmö. 2

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Baluba-chef stoppade en halv miljon i egen ficka

Baluba-chef stoppade en halv miljon i egen ficka

Började göra påhittade fakturor.

Birro om sin svåra tid

Birro om sin svåra tid

De senaste månaderna har varit "prövande" för Marcus Birro. 13

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se