Tv

De sponsrar ”X Factor” i TV4

Fyra sponsorer är klara för TV4:s jättesatsning som har premiär på söndag. Kolla in billboarden för programmet på dagensmedia.se.

Taggar
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

”X Factor” är TV4:s stora underhållningsprogram som ska fylla tomrummet efter ”Idol”.

När programmet har premiär på söndag klockan 20.00 är fyra sponsorer klara för programmet.

– Vi har dels Telenor och spelbolaget Bet365 som går in stort med varsitt huvudsponsorskap, säger John Sjölund, konceptförsäljningschef på TV4.

Det tredje huvudsponsorskapet delas av två annonsörer, varav den ena är Dafgårds som ska lyfta fram den nya Gorbys-pirogen Vesuvio.

Gorbys Vesuvio kommer att synas under ”X Factors” audition-del, därefter – i samband med att fredagsfinalerna startar – tar den andra sponsorn vid. Vem det är vill TV4 inte avslöja.

Den fjärde och sista huvudsponsor-platsen är fortfarande osåld.

– Det är en plats ledig som vi inte har sålt än. Det pågår diskussioner och vi får se om någon nappar efter premiären, säger John Sjölund.

Han berättar att annonsörer ofta är avvaktande när det dyker upp ett nytt, oprövat format i rutan.

– Vi är jättenöjda att vi har fått så här många intressenter inför ett nytt program. Det är normalt att inte ha sålt alla platser före premiären, så var det bland annat inför premiären av ”Så mycket bättre”.

John Sjölund bedömer att ”X Factor” kommer att ha ungefär samma publik som ”Idol”.

– Det är en liknande tablåläggning, med vardagsprogram och därefter fredagsfinaler. Det är en liknande bred publikunderhållning.

Läs mer om "X Factor" i DM Plus:

Här står höstens slag om tittarna  

"Förväntningarna på X Factor är höga"  

Fredrik Svedjetun Av: Fredrik Svedjetun
Mejla reportern

08-545 222 05

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

4 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
4
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla innehållet här. 1

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

Bästa tipsen inför Googles "mobilgeddon".

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Försvarar kritiserat digitalradioprojekt. 29

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Fick över 2 600 gillningar på Instagram. 19

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Inte de svenska tv-aktörerna som står för tillväxten.

"7 misstag som medieköparen gör"

"7 misstag som medieköparen gör"

Mycket av misstagen skylls på "jobbiga säljare", skriver Tomas Bacoccoli.

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Microsoft skrotar sin utskällda webbläsare Internet Explorer. Så här minns vi de sista åren. 1

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

MP:s tidigare språkrör Per Gahrton rasar mot mediernas bevakning av Saudiaffären.

"Kommer kännas vemodigt"

"Kommer kännas vemodigt"

Sanna Nielsen om vänskapen med Robin Paulsson, kritiken och Hänt Extras missvisande rubrik.

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Den amerikanske presidenten Barack Obama verkar ta ganska lätt på sågningarna. 1

Pr-bloggen

Pr-bloggen April PR fools.

Blogoccoli

Blogoccoli Det jag saknar mest

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Almenäs till Tara: "Skäms"

Almenäs till Tara: "Skäms"

TV4-profilen Jessica Almenäs rasar mot Taras "totalt sönderretuscherade" omslagsbild – på henne själv.

Så bör reklamen utformas

Så bör reklamen utformas

Två digitala experter siar om den reklam som Apple Watch kan användas till. 1

Arvodet: 12 000 kronor

Arvodet: 12 000 kronor

Anette Novak berättar om det prestigefulla uppdraget. 19

Nordlind om nya tobbjobbet

Nordlind om nya tobbjobbet

Mediacoms nya vd Joachim Nordlind om sitt nya uppdrag. 1

Ola Sandstig om granskningen av Researchgruppen

"Som en ebolasmittad"

Enligt Fokus klarade inte granskningen av Researchgruppen en faktakoll. Nu ger reportern Ola Sandstig sin syn på saken. 33

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se