Tv - presenteras av Reklamkraft

Live-published photos and videos via Shootitlive

De sponsrar ”X Factor” i TV4

Fyra sponsorer är klara för TV4:s jättesatsning som har premiär på söndag. Kolla in billboarden för programmet på dagensmedia.se.

Taggar

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

”X Factor” är TV4:s stora underhållningsprogram som ska fylla tomrummet efter ”Idol”.

När programmet har premiär på söndag klockan 20.00 är fyra sponsorer klara för programmet.

– Vi har dels Telenor och spelbolaget Bet365 som går in stort med varsitt huvudsponsorskap, säger John Sjölund, konceptförsäljningschef på TV4.

Det tredje huvudsponsorskapet delas av två annonsörer, varav den ena är Dafgårds som ska lyfta fram den nya Gorbys-pirogen Vesuvio.

Gorbys Vesuvio kommer att synas under ”X Factors” audition-del, därefter – i samband med att fredagsfinalerna startar – tar den andra sponsorn vid. Vem det är vill TV4 inte avslöja.

Den fjärde och sista huvudsponsor-platsen är fortfarande osåld.

– Det är en plats ledig som vi inte har sålt än. Det pågår diskussioner och vi får se om någon nappar efter premiären, säger John Sjölund.

Han berättar att annonsörer ofta är avvaktande när det dyker upp ett nytt, oprövat format i rutan.

– Vi är jättenöjda att vi har fått så här många intressenter inför ett nytt program. Det är normalt att inte ha sålt alla platser före premiären, så var det bland annat inför premiären av ”Så mycket bättre”.

John Sjölund bedömer att ”X Factor” kommer att ha ungefär samma publik som ”Idol”.

– Det är en liknande tablåläggning, med vardagsprogram och därefter fredagsfinaler. Det är en liknande bred publikunderhållning.

Läs mer om "X Factor" i DM Plus:

Här står höstens slag om tittarna  

"Förväntningarna på X Factor är höga"  

Fredrik Svedjetun Av: Fredrik Svedjetun
Mejla reportern

08-545 222 05

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

4 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
4
Nu visas kommentar 1-5

Tv - presenteras av Reklamkraft

Artikellista - Tv

Elgigantens nya logga sågas: "Äckligt likt SVT"

Elgigantens vd: "Tanken har inte funnits". I de sociala medierna häpnar man över likheterna mellan SVT Play och Elgigantens nya logga. Nu kommenterar SVT logotypkrocken. 1

Artikellista - Tv

NEDLÄGGNINGEN AV TV4:S LOKAL-TV
Artikellista - Tv

Casten Almqvist svarar på medarbetarnas brev

Vill reda ut "missuppfattningar". I ett eget öppet brev svarar nu TV4-vd:n på personalens öppna brev där skarp kritik riktas mot nedläggningen av lokal-tv:n. 3

Artikellista - Tv

Så ska Titan bli lönsamt igen

"Kan komma att påverka ett fåtal tjänster". MTG-bolaget Titan Television har under en längre tid brottats med vikande lönsamhet. Nu berättar nya vd:n Anders Knave om hur skutan ska vändas.

Artikellista - Tv

Mats Knutson: "Frågan om journalisters politiska hemvist är grovt överskattad"

Används för att angripa journalister. Kent Asp kallar Mats Knutsons kritik för "korkad". Nu förtsätter bråket om undersökningen om journalisternas partisympatier. 10

Medarbetarna uppmanar TV4:s ledning att besinna sig: "Handlar bara om kronor och ören"

Tror det är prestige för Casten Almqvist. I ett öppet brev uppmanar 151 nuvarande och tidigare medarbetare på TV4 och Nyhetsbolaget att ledningen besinnar sig angående lokal-tv:n. 6

Annons
Artikellista - Tv

SVT vinner schlagerbråk mot SBS

Beslut från PRV. SBS Discovery TV får inte använda varumärket "Schlagerfestivalen" då det är för likt SVT:s "Melodifestivalen". 1

Kent Asp slår tillbaka mot Knutson: "Korkat"

"Det är han som har förtroendeproblem". Journalistprofessorn Kent Asp menar att Mats Knutsons kritik mot undersökningen "Journalistkårens partisympatier" är obefogad. Nu slår han tillbaka mot SVT-journalisten. 16

Artikellista - Tv

Så var påsk-tv-tittandet

Dagens Media har siffrorna. Avgörandet i SHL på Kanal 5 sågs av omkring en halv miljon tittare, och slutaudition i "Talang" lockade 207 000 till TV3. 2

Artikellista - Tv

Nice rekryterar från SVT

"Ett fantastiskt tillskott". Stefan Baron blir chef för bolagets internationella samproduktioner. 3

Annons
Berghs Studentbyrå

Berghs Studentbyrå Några ord från copywritern

Efter chockbeskedet – TV4:s reporter tackades med kaka

Efter chockbeskedet – TV4:s reporter tackades med kaka

Det blev ett mycket känslosamt möte på TV4 Trollhättan när ett par i dag valde att visa sitt stöd för lokaljournalistiken efter gårdagens chockbesked. 4

Mediebyråcheferna om att TV4 skrotar sin lokal-tv

Mediebyråcheferna om att TV4 skrotar sin lokal-tv

Att lokalsändningarna läggs ner får ingen större påverkan på annonseringen, menar tv-rådgivarna. 10

Lämnar Carat för OMD

Lämnar Carat för OMD

Carat och Disney går skilda vägar – efter 20 år.

"Är en väldigt tung dag"

"Är en väldigt tung dag"

När TV4 lägger ner de lokala nyhetssändningarna väntas 85 procent av Nyhetsbolagets lokala personal få gå. 6

DN var nära ställa hyllad Kristina Lugn-intervju

DN var nära ställa hyllad Kristina Lugn-intervju

Porträttet av Kristina Lugn i DN har blivit en snackis. För Dagens Media berättar journalisten om det hyllade "haveriet". 5

Skärmdump från Metros sajt.

Viralsuccé om sjunkande högerextremister var falsk

Har du skrattat åt högerextremisterna som skulle ta sig över Medelhavet med en gummibåt och sjönk? Då är du inte ensam. Problemet är att nyheten är falsk. 5

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Fältstudier, vin och beslutshierarkier

Blogoccoli

Blogoccoli En hjärtesak

Twittrande poliser råkade  i luven på Retriever

Twittrande poliser råkade
i luven på Retriever

Ville inte lyssna på ett företag som har en guldfisk i sin logga.

SVT upphandlar krukor

SVT upphandlar krukor

Nu ser sig de tre public service-bolagen om efter en ny leverantör av krukor och växter. 11

Han fick en ölstinn idé – torskade drömjobbet på DI

Han fick en ölstinn idé – torskade drömjobbet på DI

Branschen kan knappt tro att det är sant. För Dagens Media berättar Jojje Olsson själv om den blöta idén som kostade honom drömjobbet. 31

Efter Aschbergs trolljakt – nu blir hataren hatad

Efter Aschbergs trolljakt – nu blir hataren hatad

Efter att mannen bakom Facebook-sidan "Hult Hatar" konfronterats av Robert Aschberg flödar nu hatet fritt mot 20-åringen. 29

Volvos nya reklamfim

Volvos nya reklamfim

Bolaget följer upp "Made by Sweden" med en film från Treehotel i Harads, Norrbotten. 1

Skyddsombuden slår larm

Skyddsombuden slår larm

Flera kvinnor på Göteborgs-Posten känner sig illa bemötta och förminskade av ledningen. Det framgår av en skrivelse som skickats till Arbetsmiljöverket. 2

Experten: "Man vill inte vara en sponsor till A-lagen"

Experten: "Man vill inte vara en sponsor till A-lagen"

Helgens dödsmisshandel kommer att få konsekvenser för svensk fotboll och dess sponsorer. 2

De hetaste praktikplatserna

De hetaste praktikplatserna

Sparpaketen och den aktuella debatten om papperstidningens död har inte gjort tidningsdrakarna mindre populära på JMK och JMG.

Påstådd dödsmisshandlare namngavs på Stampen-sajt

Påstådd dödsmisshandlare namngavs på Stampen-sajt

På Svenskafans forum spreds igår namnet på en person som påstås ligga bakom dödsmisshandeln i Helsingborg.

Aftonbladet får tv-tillstånd

Aftonbladet får tv-tillstånd

51 nationella och sex lokala/regionala tillstånd att sända tv via marknätet har beviljats. 8

SSU slår tillbaka: "Löjligt"

SSU slår tillbaka: "Löjligt"

Ungdomsförbundets kampanj mot snabbmatskedjorna har upprört. Nu svarar ordföranden på kritiken. 15

Apple panikstoppade TV4:s "förspel" i Apple TV

Apple panikstoppade TV4:s "förspel" i Apple TV

Alla papper var klara för påskrivning när Apple plötsligt drog i nödbromsen. 6

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se