Tv

Tipsa en vän om en artikel

Cartoon Network öppnar svenskt reklamfönster

I höst öppnar Cartoon Network upp för svensk lokalannonsering. Det blir första steget i kanalens nya strategi att växa på den svenska marknaden.

Bo Falk Østergaard, försäljningschef för Turner i Norden och Baltikum. Foto: Pressbild.

Bo Falk Østergaard, försäljningschef för Turner i Norden och Baltikum. Foto: Pressbild.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

De svenska lokalannonserna börjar säljas den 1 oktober i år och tanken är att annonsörerna ska få ett mer träffsäkert sätt att nå sina önskade målgrupper.

– Vi har haft en stor efterfrågan på en mer lokal annonsering från våra svenska annonsörer som vill kunna nå sin målgrupp exklusivt, säger Bo Falk Østergaard, försäljningschef för Turner i Norden och Baltikum, till dagensmedia.se.

Lanseringen kommer i samband med att Cartoon Network haft en tittarökning på 35 procent i jämfört med förra året.

– Vi har haft en väldigt positiv tittarutveckling i Sverige vilket gör detta till ett naturligt steg.

Varför är den svenska marknaden viktig för Turner?

– Vi ser en stark tillväxtpotential i Sverige där Cartoon Networks ställning har stärkts den senaste tiden.

Planerar ni att göra något mer på den svenska marknaden?

– Målet är att helt anpassa kanalen helt för den svenska marknaden, både när det gäller utformning av kanalen och dess innehåll och aktiviteter. Under hösten lanserar vi nya Ben 10 Omniverse, en karaktär som är mycket populär i Sverige och i november går Jul i November av stapeln, en interaktiv kampanj som involverar innehållet på kanalen, webb och liveevent.

Av: Dante Thomsen
Mejla reportern
08-545 22 206

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

1 kommentar

5
5
1
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 10, 2015

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 10, 2015

Här är innehållet i senaste numret av Dagens Media.

Mums-Mums jublar över Måns Zelmerlöws seger

Mums-Mums jublar över Måns Zelmerlöws seger

Cloetta: "Han är alltid välkommen till oss". 7

Regeringen diskade Prime

Regeringen diskade Prime

Uteslöts ur upphandlingen. 1

Festis vänder på Nyheter24

Festis vänder på Nyheter24

Sparkling Festis stökar till det. 3

af Klintberg: "Vi åt karp som tillagats i blod"

af Klintberg: "Vi åt karp som tillagats i blod"

Karin af Kintberg om julkalendern 2015 och sitt nya projekt med Fredrik Lindström.

Kraftigt uppåt för systrarna Schulman/Widells bolag

Kraftigt uppåt för systrarna Schulman/Widells bolag

Perfect Day Media går som tåget. 6

Brit Stakstons blogg

Brit Stakstons blogg Idéer till medieutredningen!

Acast-chefen om nya Spotify

Acast-chefen om nya Spotify

Tror inte på tuffare kokurrens.

Spotify satsar på video och poddar – med Aftonbladet

Spotify satsar på video och poddar – med Aftonbladet

Jan Scherman jublar över samarbetet.

Intern kritik mot Lajkat

Intern kritik mot Lajkat

Bilder av penisavtryck får folk att reagera. 7

Skräckfilm kuppar SvD

Skräckfilm kuppar SvD

Bjuder in till dop av djävulens barn. 10

Svenskarna på The Holmes Reports innovatörsranking

Svenskarna på The Holmes Reports innovatörsranking

Med på ranking över Europas 25 mest inflytelserika.

Penis smög sig in hos SvD

Penis smög sig in hos SvD

"Under strecket" blev "Under bältet". 16

Här är Facebooks nyhetstjänst

Här är Facebooks nyhetstjänst

Plattformen som ska övertyga medieägarna att publicera sitt innehåll direkt på Facebook. 1

Mattsson: "En process för att bli av med SvD"

Mattsson: "En process för att bli av med SvD"

Mediechefer tycker till om Schibsteds och Mittmedias planer på ny mediekoncern. 5

Stefan Ohlsson fick sparken – nu stämmer han Readly

Stefan Ohlsson fick sparken – nu stämmer han Readly

Prestigevärvningen slutade med anklagelser om grov illojalitet och oacceptabelt beteende. 4

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Berghs till One Show

Berghs till One Show Only in New York…

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se