Tv

Tipsa en vän om en artikel

Här är MTG:s kampanj för TV10

Om tre veckor är det premiär för MTG:s nya kanal. Nu laddar tv-huset med reklam som ska få tittarna att ratta in den nya fritv-kanalen.

Annons för O'Leary's krogar.

Annons för O'Leary's krogar.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Den 7 september startar TV10, MTG:s nya frittv-kanal. Hälften av tablån ska fyllas med sport och den andra hälften med manligt orienterade faktaprogram. Målgruppen är män 25-59 år.

– Kombinationen sport och fakta är unik. Med TV10 stärker och renodlar vi vår kanalportfölj och ökar vår totala räckvidd där vi har störst potential, bland medelålders män. TV10 är ett viktigt steg i vår ambition att bli Sveriges största tv-hus. ZTV var för klent, säger Manfred Aronsson, vd för MTG Sverige.

Reklamen för TV10 går främst i MTG:s egna kanaler, men även utomhus, i radio och breda sportmagasin. Det blir också banners på sportsajter och för svenska besökare på större ligasajter. Imorgon lanseras TV10:s sajt, som framför allt ska hjälpa tittarna att ratta in kanalen.

Jung von Matt är reklambyrå och PHD står för mediestrategin.

Läs mer om strategin bakom TV10 och konkurrenternas motdrag i Dagens Media Plus. Länkar till artiklarna finner du till höger.

Synnöve Almer Av: Synnöve Almer
Mejla reportern

08-545 222 11

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

10 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
10
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Bara en turist

Sponsringsbloggen

Sponsringsbloggen Stadium trampar ny mark

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill nya chefredaktören utveckla Fokus: "Ska tala till hjärtat inte bara hjärnan". 1

Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se