Schibsted köper TV.nu

2007-07-11 08:24 Henrik Widell  

Schibsted Sverige har köpt 51 procent av TV.nu, Sveriges största tv-guide på nätet. Köpet genomförs tillsammans med mediehusen Atonbladet och SvD.

- Vi fortsätter att bygga vidare på vår mediehusstrategi där rörlig bild och tv är ett viktigt område. Det blir allt mer intressant och att ha vägledning kring det är en viktig del, säger Gunnar Strömblad vd för Schibsted Sverige.

Vilka synergier ser ni med era övriga medier?

- Det är klart att vi kommer kunna samarbeta på olika sätt men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att få igång en egen trafik på sajten och sammantaget kunna ge ett bättre erbjudande till våra kunder.

Har ni planerat några förändringar på sajten?

- Vi har en del planer men det är inget vi tänker prata om nu?

Hur mycket betalade ni för sajten?

- Vi går inte ut med köpeskillingen.

Schibsted har ytterligare optioner att köpa resterande aktier i TV.nu. Sajten hade enligt Kia Index 389.000 unika besökare vecka 27.

Henrik Widell

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt