Tidskrifter - presenteras av Dagens Samhälle

Uppdragsmedia tappar Top Gear

Uppdragsmedia lämnar nu helt över tidningen Top Gear till Pauna Media Groups.

Uppdragsmedia tappar Top Gear
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Tidningen Top Gear, ett magasin baserat på BBC-serien med samma namn, har sedan i oktober förra året getts ut av Uppdragsmedia på licens från Pauna Media Groups, PMG.

Nu säger Uppdragsmedias vd Henrik Kleist att PMG helt tar över verksamheten. Detta då samarbetet med företaget endast löpte över tolv månader.

– Den tolfte utgåvan står nu i butik. Därmed avslutar vi vårt produktions- och publiceringsuppdrag, säger han till dagensmedia.se.

Samtidigt följer merparten av redaktionen för Top Gear med till PMG.

– För läsarna bör inte detta vara en märkbar förändring då stor del av redaktionen vi byggt upp nu övergår till PMG och arbetar vidare med magasinet, där ibland chefredaktören Joakim Dyredand, säger Henrik Kleist.

Dagens Media skrev i februari att försäljningen av tidningen inte nått de nivåer man hoppats på. Joakim Dyredand, som alltså följer med tidningen till PMG, säger dock att tidningen för närvarande går bra.

– Det rullar på som för alla andra. Vi får mer och mer beröm från alla håll och kanter, säger han till dagensmedia.se.

Enligt Henrik Kleist ska Uppdragsmedia nu istället fokusera på konsumenttestverksamheten Wiseguide, som de nyligen förvärvat av Smartson.

Av: Elin Hanspers
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5
Print
Artikellista - Print

Aftonbladets avgående nöjeschef om sina bästa minnen: "Jag bröt stortån på en kokosnöt"

Berättar om sina bästa minnen. Efter 15 år byter Tobias W Lindner Nöjesbladet mot Aftonbladets nya partnerstudio. För Dagens Media berättar han hur det känns att ta sig an det nya uppdraget.

Artikellista - Print

Nora Henriksson i hemligt Aftonbladet-projekt

"Jag kan inte berätta". Tv-profilen och sportjournalisten Nora Henriksson jobbar just nu för fullt i ett nytt Aftonbladet-projekt.

Artikellista - Print

Fiasko för monsterstormen – meteorologerna ber om ursäkt

Niklas Svensson: "Vi har överlevt". Det skulle bli årets värsta storm. Nu ber meteorologerna om ursäkt för fiaskot – och ger Aftonbladets korrespondent Per Bjurman rätt om mediehysterin. 3

Artikellista - Print

"Vårt ansvar att fortsätta berätta om Förintelsen"

BLOGG. BLOGG. Dagens Medias bloggare Brit Staktson om mediernas ansvar att fortsätta berätta om Förintelsen.

Artikellista - Print

Ny helgsatsning från SvD

"Ett naturligt steg". Svenska Dagbladet lanserar ett nytt helgmagasin med fokus på näringslivet – SvD Näringsliv helg.

Artikellista - Print

Han blir ansvarig för Aftonbladets content-satsning

"En av våra toppkrafter". Nöjesbladets chef Tobias W Lindner byter jobb och blir produktägare för Aftonbladets nya partnerstudio.

Annons
Artikellista - Print

Ny marknadschef på Skånska Dagbladet

"Skånska Dagbladets varumärke har misskötts". Zlatko Nedanovski är ansvarig för event och koncept på Skånska Dagbladet. Nu blir han tidningens nya marknadschef. 6

Artikellista - Print

Expressen värvar från TT

"Kommer ha utrikeshatten på". Carl Fridh Kleberg, utrikesreporter på TT, värvas av Expressen. Där ska han arbeta på tidningens sociala medier-redaktion. 1

KARTLÄGGNING – KÖNSBALANSEN I DN, SVD & DI
Artikellista - Print

8 av 10 män i DI – så gubbig är morgonpressen

Chefredaktören: "Siffran är för låg". Könsfördelningen i Sveriges största morgontidningar är skev, visar Dagens Medias granskning. Värst är det i Dagens Industri, där 20 procent av bilderna visar kvinnor. 14

Artikellista - Print

Hon tar över Cap & Design

"Kommer att göra om från grunden". Tidningen Cap & Design får en ny chefredaktör. 2

Annons
Annons
Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Läs om Schibsteds nya jättesatsning, kritiken mot MTG TV:s ledning, och mycket mer.

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd Anders Svensson om Hans Mosessons sorti och reklamsåpans framtid i en digital värld. 2

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Det är varje journalists värsta mardröm – att missa ett scoop som händer rakt framför näsan på en. 11

Här är Volvos vintersaga

Här är Volvos vintersaga

Flera kända svenskar medverkar i nya #madebysweden-filmen. 5

"Bara det bästa kvar"

"Bara det bästa kvar"

Från Västindiska stränder till januariblask i Stockholm – Johanna Öberg är Metro-rekryten som ska få fart på den sargade Stampen-koncernens digitala utveckling. 1

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

De kan bli till Årets byrå

De kan bli till Årets byrå

Chiffer, Carat och Daytona. Det är några av byråerna som kan bli Årets byrå 2014. 3

Så många får gå på MTG TV

Så många får gå på MTG TV

Dagens Media har siffran – så många varslas.

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

Bråket mellan Alice Teodorescu och GP:s ledarskribenter går långt tillbaka i tiden. 20

Wolodarskis syrliga svar

Wolodarskis syrliga svar

Efter Jan Helins upprörda blogginlägg om DN:s censurartikel svarar chefredaktören Peter Wolodarski. 10

...på Jan Helins dunderkänga

...på Jan Helins dunderkänga

Illasinnat, undermåligt och ett "förmörkat publicistiskt omdöme". Därför är Jan Helin rasande på Dagens Nyheter. 16

Så mycket tittande försvann

Så mycket tittande försvann

Trots stora evenemang som vinter-OS och fotbolls-VM backade det totala tv-tittandet med sex minuter per dag förra året.

Pengabråk splittrar pr-duon

Pengabråk splittrar pr-duon

Richard Lindh har lämnat vd-stolen på Taste PR – och krävs nu på pengar av grundaren Marianne Djudic.

Skärmdump från Viralgranskarens artikel.

Viralgranskaren drar tillbaka artikel om firande muslimer

Viralgranskaren falskstämplade en Facebook-status om muslimer som firade terrordådet i Paris med tårta. Nu backar sajten. 27

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt till den folkkäre skådespelaren Magnus Härenstam efter att ha publicerat felaktiga uppgifter om dennes canceroperation. 2

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se