Tidskrifter - presenteras av Dagens Samhälle

Tipsa en vän om en artikel

Uppdragsmedia tappar Top Gear

Uppdragsmedia lämnar nu helt över tidningen Top Gear till Pauna Media Groups.

Uppdragsmedia tappar Top Gear
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Tidningen Top Gear, ett magasin baserat på BBC-serien med samma namn, har sedan i oktober förra året getts ut av Uppdragsmedia på licens från Pauna Media Groups, PMG.

Nu säger Uppdragsmedias vd Henrik Kleist att PMG helt tar över verksamheten. Detta då samarbetet med företaget endast löpte över tolv månader.

– Den tolfte utgåvan står nu i butik. Därmed avslutar vi vårt produktions- och publiceringsuppdrag, säger han till dagensmedia.se.

Samtidigt följer merparten av redaktionen för Top Gear med till PMG.

– För läsarna bör inte detta vara en märkbar förändring då stor del av redaktionen vi byggt upp nu övergår till PMG och arbetar vidare med magasinet, där ibland chefredaktören Joakim Dyredand, säger Henrik Kleist.

Dagens Media skrev i februari att försäljningen av tidningen inte nått de nivåer man hoppats på. Joakim Dyredand, som alltså följer med tidningen till PMG, säger dock att tidningen för närvarande går bra.

– Det rullar på som för alla andra. Vi får mer och mer beröm från alla håll och kanter, säger han till dagensmedia.se.

Enligt Henrik Kleist ska Uppdragsmedia nu istället fokusera på konsumenttestverksamheten Wiseguide, som de nyligen förvärvat av Smartson.

Av: Elin Hanspers
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Blogg-special, storannonsörerna som överger tv, Spotify storköper sökord, digitala utomhuskriget, m.m. Kolla innehållet här.

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se