Så lanseras Sydsvenskans betalvägg

Med sin nya betalvägg vill Sydsvenskan digitalisera sin relation till prenumeranterna. Nu släpps priserna för tidningens tre olika prenumerationserbjudanden.

Så lanseras Sydsvenskans betalväggSå lanseras Sydsvenskans betalvägg
Taggar
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Dagens Media har tidigare berättat om Sydsvenskans betalvägg, som av tidningens politiska redaktör Heidi Avellan kallats för ett "betaldraperi".

Sedan tidigare står det klart att "Mellan"-paketet, där allt webbmaterial ingår, kostar 149 kronor i månaden. Nu lanserar Sydsvenskan även priserna för "Lilla" paketet, som kostar 28 kronor i månaden, "Stora helg"-paketet som kostar 182 kronor i månaden samt "Stora 7 dagar"-paketet som kostar 265 kronor.

Medan de stora paketen ger tillgång till bland annat papperstidningen, e-tidningen och appen ger "Mellan"- och "Lilla"-paketen tillgång till allt material på sydsvenskan.se. Med "Lilla Sydsvenskan" får läsaren däremot ingen e-tidning.

– Precis som andra medieföretag vill vi ha betalt för vår journalistik. Vi har valt den så kallade frekvensmodellen på webben. Då är vår sajt fortfarande öppen för alla, men om man vill ha tillgång till fler än 20 artiklar per månad får man betala, säger Sydsvenskans vd Lars Dahmén i ett pressmeddelande.

Betalväggen lanseras med kampanjen "Hej Prenumerant!", som går ut på att berätta att "allt är som vanligt" för tidningens prenumeranter.

Dante Thomsen Av: Dante Thomsen
Mejla reportern

08-545 22 206

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

7 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
7
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Print
Artikellista - Print

Expressen värvar från TT

"Kommer ha utrikeshatten på". Carl Fridh Kleberg, utrikesreporter på TT, värvas av Expressen. Där ska han arbeta på tidningens sociala medier-redaktion. 1

KARTLÄGGNING – KÖNSBALANSEN I DN, SVD & DI
Artikellista - Print

8 av 10 män i DI – så gubbig är morgonpressen

Chefredaktören: "Siffran är för låg". Könsfördelningen i Sveriges största morgontidningar är skev, visar Dagens Medias granskning. Värst är det i Dagens Industri, där 20 procent av bilderna visar kvinnor. 14

Artikellista - Print

Hon tar över Cap & Design

"Kommer att göra om från grunden". Tidningen Cap & Design får en ny chefredaktör. 2

Artikellista - Print

Kvällspressen i semmelkrig

Semlan som wrap blev startskottet. Aftonbladet och Expressen gör sitt bästa för att få sin beskärda del av semmelpubliken.

Artikellista - Print

Ny försäljningsdirektör på Hitta.se

"Lite lustigt faktiskt". Daniel Fixelius, tidigare på UNT, återvänder till sin gamla arbetsplats Hitta.se. 2

Artikellista - Print

Avklädda bilder tillbaka i The Sun

"Clarifications and corrections". The Sun gör helt om – fortsätter med topless-bilder på sidan 3. 5

Annons
Artikellista - Print

Redaktionschefen om värvningen av Birro: "Vi vill ha många läsare"

"Kanske inte så strategisk – men ärlig". Han sparkades från Expressen – och blir nu krönikör på Tidningen Härjedalen. För Dagens Media berättar redaktionschefen Mikael Andersson om tankarna bakom den oväntade värvningen. 21

Artikellista - Print

DN stämmer annonsör – på 1,5 miljoner

Annonsdirektören: "Jag har ingen kommentar". DN drar säljbolaget Extend Media till domstol, kan Dagens Media avslöja. 1

Artikellista - Print

Marcus Birro gör comeback – rasar mot Södermalm: "Media avskyr Sverigedemokraterna"

"Media föraktar lantisar". Marcus Birro har haft en tuff vinter. Nu gör han comeback som krönikör i Tidningen Härjedalen där han svingar vilt mot medierna – och mot Södermalm. 83

Artikellista - Print

Aftonbladet byter redaktionschef

"Nästa steg". Efter tre år slutar Marica Finnsiö som redaktionschef på Aftonbladet.

Annons
Annons
Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Läs om Schibsteds nya jättesatsning, kritiken mot MTG TV:s ledning, och mycket mer.

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd Anders Svensson om Hans Mosessons sorti och reklamsåpans framtid i en digital värld. 2

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Det är varje journalists värsta mardröm – att missa ett scoop som händer rakt framför näsan på en. 11

Här är Volvos vintersaga

Här är Volvos vintersaga

Flera kända svenskar medverkar i nya #madebysweden-filmen. 5

"Bara det bästa kvar"

"Bara det bästa kvar"

Från Västindiska stränder till januariblask i Stockholm – Johanna Öberg är Metro-rekryten som ska få fart på den sargade Stampen-koncernens digitala utveckling. 1

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

De kan bli till Årets byrå

De kan bli till Årets byrå

Chiffer, Carat och Daytona. Det är några av byråerna som kan bli Årets byrå 2014. 3

Så många får gå på MTG TV

Så många får gå på MTG TV

Dagens Media har siffran – så många varslas.

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

Bråket mellan Alice Teodorescu och GP:s ledarskribenter går långt tillbaka i tiden. 20

Wolodarskis syrliga svar

Wolodarskis syrliga svar

Efter Jan Helins upprörda blogginlägg om DN:s censurartikel svarar chefredaktören Peter Wolodarski. 10

...på Jan Helins dunderkänga

...på Jan Helins dunderkänga

Illasinnat, undermåligt och ett "förmörkat publicistiskt omdöme". Därför är Jan Helin rasande på Dagens Nyheter. 17

Så mycket tittande försvann

Så mycket tittande försvann

Trots stora evenemang som vinter-OS och fotbolls-VM backade det totala tv-tittandet med sex minuter per dag förra året.

Pengabråk splittrar pr-duon

Pengabråk splittrar pr-duon

Richard Lindh har lämnat vd-stolen på Taste PR – och krävs nu på pengar av grundaren Marianne Djudic.

Skärmdump från Viralgranskarens artikel.

Viralgranskaren drar tillbaka artikel om firande muslimer

Viralgranskaren falskstämplade en Facebook-status om muslimer som firade terrordådet i Paris med tårta. Nu backar sajten. 27

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt till den folkkäre skådespelaren Magnus Härenstam efter att ha publicerat felaktiga uppgifter om dennes canceroperation. 2

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se