Tipsa en vän om en artikel

Så lanseras Sydsvenskans betalvägg

Med sin nya betalvägg vill Sydsvenskan digitalisera sin relation till prenumeranterna. Nu släpps priserna för tidningens tre olika prenumerationserbjudanden.

Så lanseras Sydsvenskans betalväggSå lanseras Sydsvenskans betalvägg
Taggar
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Dagens Media har tidigare berättat om Sydsvenskans betalvägg, som av tidningens politiska redaktör Heidi Avellan kallats för ett "betaldraperi".

Sedan tidigare står det klart att "Mellan"-paketet, där allt webbmaterial ingår, kostar 149 kronor i månaden. Nu lanserar Sydsvenskan även priserna för "Lilla" paketet, som kostar 28 kronor i månaden, "Stora helg"-paketet som kostar 182 kronor i månaden samt "Stora 7 dagar"-paketet som kostar 265 kronor.

Medan de stora paketen ger tillgång till bland annat papperstidningen, e-tidningen och appen ger "Mellan"- och "Lilla"-paketen tillgång till allt material på sydsvenskan.se. Med "Lilla Sydsvenskan" får läsaren däremot ingen e-tidning.

– Precis som andra medieföretag vill vi ha betalt för vår journalistik. Vi har valt den så kallade frekvensmodellen på webben. Då är vår sajt fortfarande öppen för alla, men om man vill ha tillgång till fler än 20 artiklar per månad får man betala, säger Sydsvenskans vd Lars Dahmén i ett pressmeddelande.

Betalväggen lanseras med kampanjen "Hej Prenumerant!", som går ut på att berätta att "allt är som vanligt" för tidningens prenumeranter.

Av: Dante Thomsen
Mejla reportern
08-545 22 206

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

7 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
7
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Bara en turist

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se