Dagspress - presenteras av Citypaketet

Så lanseras Sydsvenskans betalvägg

Med sin nya betalvägg vill Sydsvenskan digitalisera sin relation till prenumeranterna. Nu släpps priserna för tidningens tre olika prenumerationserbjudanden.

Så lanseras Sydsvenskans betalväggSå lanseras Sydsvenskans betalvägg

Taggar

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Dagens Media har tidigare berättat om Sydsvenskans betalvägg, som av tidningens politiska redaktör Heidi Avellan kallats för ett "betaldraperi".

Sedan tidigare står det klart att "Mellan"-paketet, där allt webbmaterial ingår, kostar 149 kronor i månaden. Nu lanserar Sydsvenskan även priserna för "Lilla" paketet, som kostar 28 kronor i månaden, "Stora helg"-paketet som kostar 182 kronor i månaden samt "Stora 7 dagar"-paketet som kostar 265 kronor.

Medan de stora paketen ger tillgång till bland annat papperstidningen, e-tidningen och appen ger "Mellan"- och "Lilla"-paketen tillgång till allt material på sydsvenskan.se. Med "Lilla Sydsvenskan" får läsaren däremot ingen e-tidning.

– Precis som andra medieföretag vill vi ha betalt för vår journalistik. Vi har valt den så kallade frekvensmodellen på webben. Då är vår sajt fortfarande öppen för alla, men om man vill ha tillgång till fler än 20 artiklar per månad får man betala, säger Sydsvenskans vd Lars Dahmén i ett pressmeddelande.

Betalväggen lanseras med kampanjen "Hej Prenumerant!", som går ut på att berätta att "allt är som vanligt" för tidningens prenumeranter.

Dante Thomsen Av: Dante Thomsen
Mejla reportern

08-545 22 206

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

7 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
7
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Print

Artikellista - Print

Lotta Lindborg ny försäljningschef på TT

"Nästa steg i utvecklingen". TV4-gruppens tidigare marknadschef blir ny försäljningschef på TT Nyhetsbyrån.

Artikellista - Print

Aller flyttar fisketidning till Lerum – två kan få gå

Två personer berörs. Två redaktioner blir en när Fiskejournalen tar över produktionen av Allt om Flugfiske, kan Dagens Media berätta. Två personer berörs. 2

Artikellista - Print

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 16, 2014

Tv-bolagen kräver hårdare lagar mot pirater. Kolla innehållet i nya numret.

Artikellista - Print

DGA ska lansera Hänt i Veckan

"Det känns urhäftigt". När Hänt i Veckan ska nylanseras tar Aller Media hjälp av reklambyrån DGA.

Artikellista - Print

Retriever: ”Bra om Konkurrensverket tittar på det”

Ser ingen koppling till TT:s ägande. Nu kommenterar Retrievers vd Konkurrensverkets beslut att granska företagets verksamhet.

Artikellista - Print

Dagens Nyheter höjer priset rejält

Dyrast i Malmö. Efter DN:s nya prishöjning kommer en prenumeration på tidningen att kosta 6 957 kronor per år på flera orter. 16

Annons
KVALITETSMAGASINENS EKONOMI
Artikellista - Print

Filters tillväxt bruten – böckerna lyfter Offside Press

Tobias Regnell: "Dags att göra ett ryck med Filter". Så går Offside Press, med tidningarna Filter, Hunger och Offside.

Retriever granskas av KKV

"Det här ärendet utreder vi intensivt". UPPDATERAD. Konkurrensverket, KKV, väljer att granska Retriever – efter en anmälan av den konkurrerande mediebevakaren Opoint.

Artikellista - Print

Gota Media köper andel i Citygate

"Tror på samarbeten". Gota Media har köpt in sig i utvecklings- och annonsnätverket Citygate.

Artikellista - Print

Så går svenska Vice

"Har genomgått en rad förändringar". Nicke Bergström och Michael Mohn skulle få Vice att rekordöka. Men bokslutet visar att gjädjekalkylen aldrig slog in. 1

Annons
Annons
Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation När behövs dyra annonser?

Mångmiljonsmäll för tv-bolag

Mångmiljonsmäll för tv-bolag

Tittarraset i linjär tv tvingar tv-kanalerna att betala tillbaka stora belopp till mediebyråerna.

Nu växer oron växer bland landets annonsörer

Nu växer oron växer bland landets annonsörer

Sveriges marknadschefer ser över mediemixen.

Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

Här är tv-kanalernas lösning på kaoset.

Tv-krisens största vinnare

Tv-krisens största vinnare

Pengar flyttas till digitala medier.

Webben ställer nya krav på rörliga reklamen

Webben ställer nya krav på rörliga reklamen

Experter: En dålig idé att visa samma reklamfilm på internet.

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Igår blev Sverigedemokraterna landets tredje största parti. Nu sörjer Expressen, med en nattsvart etta. 44

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

Han pekas ut som en möjlig kulturminister i en rödgrön regering. Själv ser Lars Ohly uppdraget som ett "drömjobb", men tror att alltför många omständigheter måste klaffa för att han ska efterträda Lena Adelsohn Liljeroth.

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Samtidigt som Ekot avslöjar Jimmie Åkessons extrema spelande på nätcasinon har SD-ledaren hamnat i en annonskrock.

"Fara för hela valsystemet"

"Fara för hela valsystemet"

Tillsammans med Yougov planerar Metro att "avslöja" valresultatet – timmar innan vallokalerna stänger. 8

Katastrof för Norwegian

Katastrof för Norwegian

Sex år av varumärkesarbete är utraderat – och Norwegian fortsätter att falla.

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) riktar sig till Nyheter24:s medarbetare i en Youtube-video. 21

"Har tillgång till databasen"

"Har tillgång till databasen"

Researchgruppen påstår sig ha tillgång till Flashbacks-användarnas kontouppgifter. 20

Kyssfilm lanserar nya colan

Kyssfilm lanserar nya colan

Coca-Cola går ut i sin största lanserings-
kampanj på sju år.

Knutson lämnar Fritidsresor

Knutson lämnar Fritidsresor

Marknadschefen slutar efter 15 år. 7

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

Här är kampanjerna som gjort svenskarna förbannade. 13

DI får Annie Lööf att se rött

DI får Annie Lööf att se rött

Näringsminister Annie Lööf rasar mot Dagens Industri. 11

Årets byrå fuskanklagas

Årets byrå fuskanklagas

Regi ser över reglerna i Årets byrå, kan Dagens Media berätta. 15

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se