Göteborgsbutik inför minuspriser

Emson & Emson i Göteborg tar prispressen till nya nivåer. Om du går till deras butik får du 1 krona om du väljer en portabel FM-Radio med ordinarie pris 39,90 kronor.

Klicka för större bild

Klicka för större bild

Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

Verktyg

– Ja, precis, det är väl ett bra erbjudande?, säger Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

Ni säger att ni är först med att införa ”minuspris” i Sverige?

– Ja, vi har aldrig sett det någonstans tidigare. Det här är en kul grej som sticker ut, tanken är att folk ska prata om det. Vi tror också att folk lägger märke till annonserna.

Hur mycket räknar ni med att det här kostar er?

– Jag vet inte. Men vi har ungefär 10 000 radioapparater på lager, och det räknar vi att bli av med. Det är svårt att uppskatta hur mycket som går åt eftersom det här är första gången.

Var kör ni era annonser?

– Metros Göteborgs-upplaga och i GP.

Hur går det till rent praktiskt, har ni en skål med enkronor vid kassan?

– Nej, kunderna får gå till kassan som vanligt, rada upp sina varor, och så blir det ett minuspris på kvittot i stället.

Men ni har inget krav på att man måste köpa något för att få radion plus en krona?

– Nej vi har inga motkrav alls. Om man vill kan man gå hit och bara hämta en radio.

Ska ni fortsätta med minuspriserna?

  – Absolut, det är tanken.

Har ni jobbat med någon byrå kring det här?

– Nej, det här är vår egen idé. Givetvis har vi diskuterat med folk som kan marknadsföring och de tycker att det här är en kul grej.

Hur mycket omsätter Emson & Emson?

– Vi omsätter 25-30 miljoner kronor i år, och räknar med att öka nästa år. Vi har planer på att öppna fler butiker, idag har vi bara en.

Fredrik Svedjetun Av: Fredrik Svedjetun
Mejla reportern

08-545 222 05

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

PR

Artikellista - PR

Ving prisas för sitt hbtq-arbete

Marknadschefen: "Behöver inte vara rädd att folk ska bojkotta företaget". Ving är "årets hbtq-vänligaste företag" enligt Unionen. Men fortfarande finns det jobb kvar att göra, menar marknadschefen Claes Pellvik. 1

Artikellista - PR

Marie Serneholt uttnyttjas i falsk Facebook-annons

Facebook: "Vi ser allvarligt på att man missbrukar våra regler". Programledaren Marie Serneholt utnyttjas i reklam för bantningspreparat på Facebook. 1

Artikellista - PR

Blir Ecpats ansikte utåt

"Han kommer förstärka budskapet". Skådespelaren Joel Kinnaman blir ny ambassadör för barnrättsorganisationen Ecpat Sverige.

Westander: "Det är de snälla som behöver pr som verktyg"

DEBATT. Priset "Hetast i Almedalen" – som i år gick till en företrädare för Westanders egen kund – anklagades för att vara "fejk och påhitt". Nu biter Patrik Westander tillbaka. 5

Artikellista - PR

Strandvandraren Tomas Strand fast i Oslo

"Poliser med automatvapen – men norrmännen tjoar och tjimmar". Trots terrorhotet är intresset för "strandvandraren" Tomas Strand på topp i Norge – vilket gjort att han fortfarande är kvar i Oslo. I kväll deltar han i direktsända ”Såmmeråpent” som sänds från Akers Brygge. 2

BLOGG: "Kunskapsnivån bland eleverna bådar inte gott"

Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs.

BLOGG. Sistaårseleverna på MKV-programmen vet inte skillnaden mellan PR och reklam. Det skriver Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs. 1

Annons
Artikellista - PR

Schlingmann ger kurser för nya chefer

"Nytt koncept vi tagit fram". Per Schlingmann startar ett utbildningsföretag som ska ge kurser i "framtidens kommunkation".

LÖRDAGSINTERVJUN
Artikellista - PR

Edelmans nya vd Sharon Reid är Deportivos karta och kompass

Handplockades från Londonkontoret. Medan Sverige har semester arbetar hon för fullt med Deportivos integration i Edelman. För Dagens Media berättar Sharon Reid om nya jobbet som vd i Stockholm, djuren hemma på gården i Yorkshire – och varför hon håller utkik efter Tomas Brolin.

Artikellista - PR

Heineken lanserar @wherenext

"Unik algoritm". Den sociala medier-baserade kampanjen från Heineken ska avslöja städernas dolda pärlor.

Artikellista - PR

Sverigeturné med omklädningsrum

Premiär på Gothia cup. Orkla Foods lanserar Yummyfrutti med turné till idrottsevenemang – tar med "Sveriges lyxigaste omklädningsrum".

Annons
Annons
Se filmen från dj-battle

Se filmen från dj-battle

SVT och Alliansen segrade – se filmen från Dagens Medias party i Almedalen här. 1

Veronica Palm (S): "Visar överkroppar på ett omotiverat sätt"

Veronica Palm (S): "Visar överkroppar på ett omotiverat sätt"

Socialdemokraternas Veronica Palm kritiserar Calvin Kleins höstkampanj. 13

Så hånas Brasilien i sociala medier

Så hånas Brasilien i sociala medier

Brasiliens storförlust mot Tyskland i går har lett till otaliga skämt på nätet. 3

Bonnier vill starta ny Riksdag & Departement

Bonnier vill starta ny Riksdag & Departement

Efter tidningen Riksdag & Departements nedläggning – nu vill Bonnier ta över. 2

Fotbollförbundets presschef till attack mot Expressen

Fotbollförbundets presschef till attack mot Expressen

Expressens artikel om Erik Hamrén och Svenskarnas parti fick Svenska Fotbollsförbundets presschef att se rött. 25

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Bilderna från röda mattan

Bilderna från röda mattan

Hela Almedalen minglade loss på Dagens Medias dj-battle. Se vilka som var på festen. 1

Almedalsbloggen

Almedalsbloggen Nu checkar jag ut

Alliansen as-hånas efter logotyphaveriet

Alliansen as-hånas efter logotyphaveriet

Under Moderaternas dag i Almedalen har Alliansens "flagga" blivit en rejäl snackis i de sociala medierna. 5

"Som en kniv i magen"

"Som en kniv i magen"

Darius Magazine anklagas för att romantisera kvinnovåld – och för att vara en porrtidning. 3

Almedalen i bilder

Almedalen i bilder

Här är Dagens Medias fotograf Janne Næss bilder från tisdagen i Almedalen.

Klickmonstret var fejknyhet

Klickmonstret var fejknyhet

Nyheter24 blev veckans raket i Kia-index tack vare en falsk nyhet. 3

Svart humor i TV4-folkets film: "Casten cashar in"

Svart humor i TV4-folkets film: "Casten cashar in"

Falsksång, autotune och ett par kängor mot vd:n Casten Almqvist. Se TV4-medarbetarnas sista produktion här. 3

SBS vd: "Priserna ska upp kraftigt – mycket kraftigt"

SBS vd: "Priserna ska upp kraftigt – mycket kraftigt"

Dagens Media synar SBS Discovery TV:s första bokslut – och frågar vd:n Jonas Sjögrens om varför vinsten har halverats. 4

Kritiken mot Reinfeldt: "Kanske årets sämsta tips"

Kritiken mot Reinfeldt: "Kanske årets sämsta tips"

Filippa Reinfeldts hånade Stockholmstips i Expressen har blivit en delningsraket. 2

TV4:s drönare gör comeback

TV4:s drönare gör comeback

"Hexakoptern" gör comeback – trots Säpos ingripande förra året. 5

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Konkreta vs. abstrakta budskap

Berghs Studentbyrå

Berghs Studentbyrå Dags att knyta ihop säcken

Aller polisanmäler fusket

Aller polisanmäler fusket

Aller Media polisanmäler händelserna kring de uppblåsta upplagorna på Elle, Elle interiör, Café och Residence.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se