Tipsa en vän om en artikel

Göteborgsbutik inför minuspriser

Emson & Emson i Göteborg tar prispressen till nya nivåer. Om du går till deras butik får du 1 krona om du väljer en portabel FM-Radio med ordinarie pris 39,90 kronor.

Klicka för större bild

Klicka för större bild

Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

– Ja, precis, det är väl ett bra erbjudande?, säger Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

Ni säger att ni är först med att införa ”minuspris” i Sverige?

– Ja, vi har aldrig sett det någonstans tidigare. Det här är en kul grej som sticker ut, tanken är att folk ska prata om det. Vi tror också att folk lägger märke till annonserna.

Hur mycket räknar ni med att det här kostar er?

– Jag vet inte. Men vi har ungefär 10 000 radioapparater på lager, och det räknar vi att bli av med. Det är svårt att uppskatta hur mycket som går åt eftersom det här är första gången.

Var kör ni era annonser?

– Metros Göteborgs-upplaga och i GP.

Hur går det till rent praktiskt, har ni en skål med enkronor vid kassan?

– Nej, kunderna får gå till kassan som vanligt, rada upp sina varor, och så blir det ett minuspris på kvittot i stället.

Men ni har inget krav på att man måste köpa något för att få radion plus en krona?

– Nej vi har inga motkrav alls. Om man vill kan man gå hit och bara hämta en radio.

Ska ni fortsätta med minuspriserna?

  – Absolut, det är tanken.

Har ni jobbat med någon byrå kring det här?

– Nej, det här är vår egen idé. Givetvis har vi diskuterat med folk som kan marknadsföring och de tycker att det här är en kul grej.

Hur mycket omsätter Emson & Emson?

– Vi omsätter 25-30 miljoner kronor i år, och räknar med att öka nästa år. Vi har planer på att öppna fler butiker, idag har vi bara en.

Fredrik Svedjetun Av: Fredrik Svedjetun
Mejla reportern

08-545 222 05

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Bara en turist

Sponsringsbloggen

Sponsringsbloggen Stadium trampar ny mark

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill nya chefredaktören utveckla Fokus: "Ska tala till hjärtat inte bara hjärnan". 1

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se