Göteborgsbutik inför minuspriser

Emson & Emson i Göteborg tar prispressen till nya nivåer. Om du går till deras butik får du 1 krona om du väljer en portabel FM-Radio med ordinarie pris 39,90 kronor.

Klicka för större bild

Klicka för större bild

Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

Verktyg

– Ja, precis, det är väl ett bra erbjudande?, säger Carl Malcolmman, marknadschef på Emson & Emson.

Ni säger att ni är först med att införa ”minuspris” i Sverige?

– Ja, vi har aldrig sett det någonstans tidigare. Det här är en kul grej som sticker ut, tanken är att folk ska prata om det. Vi tror också att folk lägger märke till annonserna.

Hur mycket räknar ni med att det här kostar er?

– Jag vet inte. Men vi har ungefär 10 000 radioapparater på lager, och det räknar vi att bli av med. Det är svårt att uppskatta hur mycket som går åt eftersom det här är första gången.

Var kör ni era annonser?

– Metros Göteborgs-upplaga och i GP.

Hur går det till rent praktiskt, har ni en skål med enkronor vid kassan?

– Nej, kunderna får gå till kassan som vanligt, rada upp sina varor, och så blir det ett minuspris på kvittot i stället.

Men ni har inget krav på att man måste köpa något för att få radion plus en krona?

– Nej vi har inga motkrav alls. Om man vill kan man gå hit och bara hämta en radio.

Ska ni fortsätta med minuspriserna?

  – Absolut, det är tanken.

Har ni jobbat med någon byrå kring det här?

– Nej, det här är vår egen idé. Givetvis har vi diskuterat med folk som kan marknadsföring och de tycker att det här är en kul grej.

Hur mycket omsätter Emson & Emson?

– Vi omsätter 25-30 miljoner kronor i år, och räknar med att öka nästa år. Vi har planer på att öppna fler butiker, idag har vi bara en.

Fredrik Svedjetun Av: Fredrik Svedjetun
Mejla reportern

08-545 222 05

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

PR
Artikellista - PR

Kavli överklagar PRV:s beslut – vill kämpa för Skyr

"En viktig produkt för oss". Patent- och registreringsverket häver varumärkesregistreringen för Skyr. Nu överklagar Kavli beslutet. 1

Artikellista - PR

Intäktsrekord och miljonregn på Westander

Får 120 000 per skalle. Pr-byrån Westander ökar byråintäkten kraftigt.

Artikellista - PR

Brit Stakston: "Vi behöver medier som förstår nätet lika bra som terroristerna"

BLOGG. BLOGG. Det oroar mig att inte kunna känna trygghet i hur media förhåller sig till den digitala terrorpropagandan, skriver Brit Stakston.

PROPAGANDAKRIGET I SYRIEN
Artikellista - PR

Det nya propagandakriget

Rykten kan färdas fritt och horribla videoklipp vinner snabbt spridning. SURUC-SANLIURFA/TURKIET. Under Syrienkriget har sociala medier haft en enorm betydelse för de stridande parterna. Nästan all propaganda har utgått från internet och allra skickligast har ISIS varit. Bilden av kriget har helt förändrat slagfälten.

Artikellista - PR

”Jag ville blåsa upp semlan i medievärlden”

Han skapade mediehajp – med ny semla. Mattias Ljungberg om pr-strategin bakom Semmelwrapen. 7

Artikellista - PR

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 1, 2015

"Vi krigar inte mot Bonnier längre". Kolla innehållet i 2015 års första utgåva av Dagens Media.

Annons
Artikellista - PR

Caroline Jungsand: ”Har varit en dröm länge”

INTERVJU. För Dagens Media berättar Caroline Jungsand om planerna kring den nya byrån Juno PR.

Artikellista - PR

Varumärkesskydd för "skyr" hävs

Ordet har använts sedan 1700-talet. Norska Kavli har haft varumärkesskydd för den isländska yoghurtvarianten Skyr sedan 2011. Nu häver Patent-och registreringsverket skyddet.

Artikellista - PR

Prime-trion startar eget

"Har varit en dröm länge." Caroline Jungsand, Désirée Maurd och Hannah Davidsson startar Juno PR. 2

Artikellista - PR

Sund-grundaren startar ny byrå

"Har hittat ett fönster på marknaden". Carl-Johan Wachtmeister startar digital konsultbyrå i Malmö.

Annons
Annons
Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Läs om Schibsteds nya jättesatsning, kritiken mot MTG TV:s ledning, och mycket mer.

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd Anders Svensson om Hans Mosessons sorti och reklamsåpans framtid i en digital värld. 2

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Det är varje journalists värsta mardröm – att missa ett scoop som händer rakt framför näsan på en. 11

Här är Volvos vintersaga

Här är Volvos vintersaga

Flera kända svenskar medverkar i nya #madebysweden-filmen. 5

"Bara det bästa kvar"

"Bara det bästa kvar"

Från Västindiska stränder till januariblask i Stockholm – Johanna Öberg är Metro-rekryten som ska få fart på den sargade Stampen-koncernens digitala utveckling. 1

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

De kan bli till Årets byrå

De kan bli till Årets byrå

Chiffer, Carat och Daytona. Det är några av byråerna som kan bli Årets byrå 2014. 3

Så många får gå på MTG TV

Så många får gå på MTG TV

Dagens Media har siffran – så många varslas.

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

Bråket mellan Alice Teodorescu och GP:s ledarskribenter går långt tillbaka i tiden. 20

Wolodarskis syrliga svar

Wolodarskis syrliga svar

Efter Jan Helins upprörda blogginlägg om DN:s censurartikel svarar chefredaktören Peter Wolodarski. 10

...på Jan Helins dunderkänga

...på Jan Helins dunderkänga

Illasinnat, undermåligt och ett "förmörkat publicistiskt omdöme". Därför är Jan Helin rasande på Dagens Nyheter. 17

Så mycket tittande försvann

Så mycket tittande försvann

Trots stora evenemang som vinter-OS och fotbolls-VM backade det totala tv-tittandet med sex minuter per dag förra året.

Pengabråk splittrar pr-duon

Pengabråk splittrar pr-duon

Richard Lindh har lämnat vd-stolen på Taste PR – och krävs nu på pengar av grundaren Marianne Djudic.

Skärmdump från Viralgranskarens artikel.

Viralgranskaren drar tillbaka artikel om firande muslimer

Viralgranskaren falskstämplade en Facebook-status om muslimer som firade terrordådet i Paris med tårta. Nu backar sajten. 27

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt till den folkkäre skådespelaren Magnus Härenstam efter att ha publicerat felaktiga uppgifter om dennes canceroperation. 2

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se