Tom Araya är sångare och basist i Slayer. Foto: Pressbild.

Tom Araya är sångare och basist i Slayer. Foto: Pressbild.

Tipsa en vän om en artikel

"Reign in Blood" – här är Slayers nya rödvin

Thrash metal-bandet Slayer har släppt sitt eget Sverige-exklusiva rödvin. Namnet, "Reign in Blood", hämtas från bandets mest klassiska skiva släppt 1986.

Här är "Reign in Blood"-vinet.

Här är "Reign in Blood"-vinet.

Tidigare har band som Motörhead, AC/DC och Kiss lanserat vin, men nu är det alltså dags för Slayer, som kommer från den lite hårdare skolan, att ge sig in i kampen om de törstiga hårdrockarna.

Bakom lanseringen står det nystartade bolaget Brands For Fans.

– Vi fick en förfrågan från BPM, agenten som äger rättigheterna för att göra dryck åt Slayer och kände att vi ville göra det. Många kanske tror att Slayer är öldrickare, men de gillar vin, säger grundaren Sari H Wilholm.

När det gäller lanseringen har Brands For Fans anlitat byrån Agent Kommunikation, som bland annat designat flaskan samt skrivit pressreleasen.

Att Sverige är den första marknaden som "Reign in Blood"-vinet lanseras på är en uttänkt strategi.

– Sverige är en bra marknad att börja på. Vi är ett litet land men med otroligt dedikerade fans som gör att det är värt att prova lanseringen i Sverige.

Nyheten om om vinet släpptes i går, men får man tro Sari H Wilholm har reaktionerna inte låtit vänta på sig. Fungerar lanseringen hoppas hon på export.

– Trycket har varit enormt, vi trodde aldrig att det skulle bli så här. Med tanke på reaktionerna verkar det finnas väldigt mycket Slayer–fans där ute. Särskilt mycket reaktioner har vi fått från Finland som har väldigt många hårdrockare.

Varför passar det bra att släppa just ett Slayer-vin?

– Jag tror folk fattar att Slayer aldrig skulle sälja sitt namn utan att ha varit delaktiga i hela processen och själva godkänt och testat produkten. Det engagemanget tror jag skiljer jämfört med andra artister som ger ut liknande produkter.

– Det är ju rätt oväntat att just Slayer släpper ett vin men de är helt vanliga gubbar som gillar sånt som du och jag.

Nyligen släppte också det svenska rockbandet Kent ett eget vin.

Lyssna på Slayers klassiska låt Raining Blood nedan:

Av: Dante Thomsen
Mejla reportern
08-545 22 206

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Bara en turist

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se