IQ och Deportivo vann Stora pr-priset med sitt "Fyllefilter". Foto: Janne Naess.

IQ och Deportivo vann Stora pr-priset med sitt "Fyllefilter". Foto: Janne Naess.

Tipsa en vän om en artikel

Fyllefiltret vinnare i Stora pr-priset

IQ och Deportivos "Fyllefilter" tog hem Stora pr-priset.

I dag delades det Stora pr-priset ut på Clarion Sign Hotell vid Norra Bantorget i Stockholm.

Vinnare blev IQ:s "Fyllefilter", som tagits fram av Deportivo.

Ett utdrag ur juryns motivering lyder:

"Alkoholkonsumtion och riskbeteenden är ett svårt ämne att ta upp oavsett målgrupp. IQ har valt bort skrämselpropaganda och använt både nytänkande budskap, verktyg och kanaler som är mest relevanta för målgruppen, där sociala medier är ett nav i kommunikationen."

– Otroligt roligt, vansinnigt kul. Det har varit en stor utmaning sedan 2005 när vi startade, säger Ann-Therése Enarsson, avgående vd på IQ.

Förutom "Fyllefiltret" var även SAS-kampanjen "Love is in the air", Lina Thomsgårds Rättviseförmedling, Telges Telgemodellen och Stockholm Prides kampanj "How hetero" nominerade.

Stora anordnas av Svenska pr-företagen i samarbete med Dagens Media och Mynewsdesk.

Av: Dante Thomsen
Mejla reportern
08-545 22 206

Av: Stephan Drenzel
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

2 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
2
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Bara en turist

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se