Patrik Sjöberg är årets kommunikatör

2012-09-14 13:22 Elin Hanspers  

Marknadsföringen i Göteborg utsåg i dag Partik Sjöberg till årets kommunikatör. Samtidigt blev Clarion Hotel Post årets marknadsförare.

I dag delade Marknadsföreningen i Göteborg, MiG, ut de tre priserna årets marknadsförare, årets kommunikatör och årets säljare. Priset delades ut under MiG:s årliga evenemang Guldfrukosten.

Detta år tillföll priset för årets kommunikatör friidrottaren Patrik Sjöberg.

"Tuff, frispråkig och allt annat än förutsägbar har han satt strålkastarljuset på ett tabu - ett avskyvärt brott mot barn med drömmar som förvandlats till skam. Som den världsstjärna han är har han modigt agerat och upplyst en värld vad som kan ske i kulisserna av framgång – när ingen ser", lyder en del av motiveringen.

Samtidigt fick Clarion Hotel Post priset årets marknadsförare.

"Med stor entusiasm, mod och energi har årets marknadsförare 2011 såväl globalt som lokalt kommunicerat ut ett nytt ansikte av Göteborg som en kreativ och nytänkande stad", lyder MiG:s motivering.

Priset årets säljare tillföll resebyrån Resias vd Eva Moen.

Förra årets utsågs Jesper Larsson till årets kommunikatör, Way out west till årets marknadsförare och Emelie Kanter till årets säljare.

Marknadsföreningen i Göteborg har cirka 1 400 medlemmar i och omkring Göteborg och har sin grund i Göteborgs reklamförening.

Elin Hanspers

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt