• Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

    Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj

Försvarets nya jättekampanj

Den 1 juli försvinner den allmänna värnplikten. Försvarsmaktens nya kampanj syftar därför till att positionera Försvaret som en attraktiv arbetsgivare.

Försvarets nya jättekampanj

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Att värnplikten försvinner innebär att Försvarsmakten måste rekrytera 4000-6000 människor per år. Men målgruppen har dålig kunskap om vad Försvaret gör i dag och om vad det innebär att arbeta inom Försvaret.

– Våra kärnvärden fred, frihet och demokrati är en ickefråga för många människor eftersom vi lever i ett land där det varit fred i 200 år. Så innan vi börjar rekrytera måste vi informera om vad Försvarsmakten är, säger Fredrik Svahn, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen drar igång 3 juni. Det blir tv, print, utomhus, webb och radio. Temat är ”Har du vad som krävs för att ha en åsikt?”.

– Istället för att skicka ut en folder vill vi skapa en diskussion och vi vill att folk ska tänka till och intressera sig och engagera sig. Vi vill inte att folk ska vara helt oberörda.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm och mediebyrån Carat. From Stockholm with Love står för webbproduktionen och Camp David har producerat reklamfilmerna.

Läs mer om kampanjen i DM Plus.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

24 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
24
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Nu är det klart – Willys payoff är inte okej

"Beslutet är konstigt". Willys protesterade, men nu står det klart att Reklamombudsmannen beslut står fast.

Artikellista - Kampanjer

Fick inte korv för en tia – reklamen fälls

Blev erbjuden grillad korv för 18 kronor i stället. Statoils reklam fälls – för att en kund inte fick varmkorv för en tia. 7

Artikellista - Kampanjer

BLOGG: Borde de inte ha vänt på kvinnorna?

BLOGG. Dagens Medias bloggare, reklamforskaren Erik Modig, skriver om ansiktets kraft i kommunikationen.

Artikellista - Kampanjer

7-Eleven säljer bullar för Friends

"Vi står för tolerans". Kampanjen "Bussiga bullar" ska dra in pengar till arbetet mot mobbning. 1

Artikellista - Kampanjer

Instagram-film blir bioreklam

Fick göra Kim Cesarions video. Sony Mobiles musikvideo-tävling på Instagram är avgjord. Nu används resultatet som bioreklam.

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Artikellista - Kampanjer

Utspelen och reklamen som avgjorde valet

”Socialdemokraternas valfilm om skolan var kanske den bästa”. Partierna brände hundratals miljoner kronor på omfattande reklamkampanjer inför valet. Men vad var det som egentligen avgjorde? Reinfeldts tal om att svenskarna måste öppna sina hjärtan fick oväntad effekt, enligt experternas analys.

Annons
Artikellista - Kampanjer

Tres hockeyapp tar tittaren till tv-studion

Samarbete mellan Tre och C More. Vill engagera tittarna i second screen.

Artikellista - Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 15, 2014

McDonalds: "Kanalhusen agerar bank". Kolla innehållet i nya numret.

Artikellista - Kampanjer

Prognosen för mediemarknaden skruvas upp

"Många upplever att det går riktigt bra just nu". IRM höjer förväntningarna på reklammarknaden 2014.

Artikellista - Kampanjer

Bajenprofil frontar lärarkampanj

"Verklighetsnära kampanj". Daniel "Katten" Andersson, klackledare för Hammarby Fotboll, ska fixa lärarbristen. 5

Annons
Annons
Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Igår blev Sverigedemokraterna landets tredje största parti. Nu sörjer Expressen, med en nattsvart etta. 44

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

Han pekas ut som en möjlig kulturminister i en rödgrön regering. Själv ser Lars Ohly uppdraget som ett "drömjobb", men tror att alltför många omständigheter måste klaffa för att han ska efterträda Lena Adelsohn Liljeroth.

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Samtidigt som Ekot avslöjar Jimmie Åkessons extrema spelande på nätcasinon har SD-ledaren hamnat i en annonskrock.

"Fara för hela valsystemet"

"Fara för hela valsystemet"

Tillsammans med Yougov planerar Metro att "avslöja" valresultatet – timmar innan vallokalerna stänger. 8

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Ansikten i reklam

Katastrof för Norwegian

Katastrof för Norwegian

Sex år av varumärkesarbete är utraderat – och Norwegian fortsätter att falla.

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) riktar sig till Nyheter24:s medarbetare i en Youtube-video. 21

"Har tillgång till databasen"

"Har tillgång till databasen"

Researchgruppen påstår sig ha tillgång till Flashbacks-användarnas kontouppgifter. 20

Kyssfilm lanserar nya colan

Kyssfilm lanserar nya colan

Coca-Cola går ut i sin största lanserings-
kampanj på sju år.

Knutson lämnar Fritidsresor

Knutson lämnar Fritidsresor

Marknadschefen slutar efter 15 år. 7

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

Här är kampanjerna som gjort svenskarna förbannade. 13

DI får Annie Lööf att se rött

DI får Annie Lööf att se rött

Näringsminister Annie Lööf rasar mot Dagens Industri. 11

Årets byrå fuskanklagas

Årets byrå fuskanklagas

Regi ser över reglerna i Årets byrå, kan Dagens Media berätta. 15

PewDiePies miljonregn – tio miljoner rakt ned i fickan

PewDiePies miljonregn – tio miljoner rakt ned i fickan

Nu står det klart hur mycket Felix Kjellberg tjänar på sin succékanal. 15

Hjälper content-utgivare

Hjälper content-utgivare

Medieveteranerna Olof Brundin och Sakari Pitkänen startar en kurs.

Klout kommer till Sverige

Klout kommer till Sverige

Sociala medier-företaget Klout etableras i Sverige – som första marknad efter USA.

"Herlitz berättade bredvid en toalett i Almedalen"

"Herlitz berättade bredvid en toalett i Almedalen"

För första gången ger Expressens tidigare vd Bengt Ottosson sin version av turbulensen på kvällstidningen.

Lindqvist tillbaka hos MEC

Lindqvist tillbaka hos MEC

MEC möblerar om på sin digitala avdelning. 2

Samma innehåll i Stampens tidningar

Samma innehåll i Stampens tidningar

En nyckel i Stampen Local Medias sparpaket blir att producera gemensamt innehåll i bolagets sex dagstidningar i Västsverige, kan Dagens Media avslöja. 4

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se