• Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

    Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj

Försvarets nya jättekampanj

Den 1 juli försvinner den allmänna värnplikten. Försvarsmaktens nya kampanj syftar därför till att positionera Försvaret som en attraktiv arbetsgivare.

Försvarets nya jättekampanj

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Att värnplikten försvinner innebär att Försvarsmakten måste rekrytera 4000-6000 människor per år. Men målgruppen har dålig kunskap om vad Försvaret gör i dag och om vad det innebär att arbeta inom Försvaret.

– Våra kärnvärden fred, frihet och demokrati är en ickefråga för många människor eftersom vi lever i ett land där det varit fred i 200 år. Så innan vi börjar rekrytera måste vi informera om vad Försvarsmakten är, säger Fredrik Svahn, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen drar igång 3 juni. Det blir tv, print, utomhus, webb och radio. Temat är ”Har du vad som krävs för att ha en åsikt?”.

– Istället för att skicka ut en folder vill vi skapa en diskussion och vi vill att folk ska tänka till och intressera sig och engagera sig. Vi vill inte att folk ska vara helt oberörda.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm och mediebyrån Carat. From Stockholm with Love står för webbproduktionen och Camp David har producerat reklamfilmerna.

Läs mer om kampanjen i DM Plus.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

24 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
24
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Sveriges Kvinnolobby slår tillbaka mot Sveriges Annonsörer

"Tar gärna en debatt". Sveriges Kvinnolobby svarar på kritiken från Sveriges Annonsörer – och anklagar branschorganisationen för att ha fel i sin anmälan till Granskningsnämnden. 1

Artikellista - Kampanjer

Virgin Airlines nya kampanj – en sex timmar lång reklamfilm

Pre-roll på Youtube. Virgin Airlines nya kampanj är en flygresa i realtid. 1

Artikellista - Kampanjer

Fem filmer från USA:s största tv-annonsör Geico

Köper reklam för hiskeliga 8 miljarder kronor. USA:s största annonsör, försäkringsjätten Geico, köpte reklam för hiskeliga 8 miljarder kronor 2012. Här är fem av filmerna som dominerar amerikansk tv.

Artikellista - Kampanjer

Volvo dominerar. Epic Split-regissören Andreas Nilsson en av de nominerade.

Sveriges Annonsörer sågar Sveriges Kvinnolobby – anmäler SVT

"Iver till lagstiftning". Sveriges Kvinnolobby hade fel om RO och fick stå oemotsagda, enligt Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer. 6

100-WATTAREN
Artikellista - Kampanjer

Volvo: "Man kan absolut tala om en Zlatan-effekt"

Hyllar sina ambassadörer. Igår belönades Volvo Cars med 100 watt för sin kampanj "Made by Sweden". För Dagens Media berättar marknadschefen Per Carleö om firandet. 5

Annons
100-WATTAREN
Artikellista - Kampanjer

Honesty tar hem kvällens sista 100-wattare

King vinner 75 watt. Honesty och Halebop vinner en 100-wattare för "Halebopresan" i kategorin Långsiktigt.

Artikellista - Kampanjer

Forsman & Bodenfors vinner 100 watt till

Folket Sthlm vinner 75 watt. 100-wattaren i kategorin Producent går till Forsman & Bodenfors, som nu tar hem kvällens tredje förstapris.

Artikellista - Kampanjer

Barncancerfonden vinner Ideellt

75 watt till Amnesty. Barncancerfonden och Ingo tar hem 100-wattaren i kategorin Ideellt med kampanjen "Fyll stolen med hopp".

Artikellista - Kampanjer

Volvo plockar hem ytterligare en 100-wattare

Internationellt. Volvo Lastvagnars och Forsman & Bodenfors kampanj "Live Test Series Integrated Campaign", som Jean-Claude Van Damme medverkar i, får 100 watt i kategorin Internationellt.

Annons
Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

I dag berättade Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson att han är utbränd.

Annons
Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Smålandsposten uppmanar läsarna att skicka in "älgisar" från årets älgjakt. Men tilltaget upprör, särskilt om man är vegeterian. 9

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Aftonbladet väljer att lämna tillbaka tillståndet för sändningar i det digitala marknätet. 11

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.

"Har jobbat dygnet runt"

"Har jobbat dygnet runt"

Efter sammanlagt 15 år, varav två och ett halvt som vd, lämnar nu Joachim Nordlind MTG TV.

Kritiserade Zlatan-filmen – arga män vill att hon ska dö

Kritiserade Zlatan-filmen – arga män vill att hon ska dö

Nyheter24-reportern Irena Pozars krönika om Zlatan-dokumentären väcker starka känslor.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Onödig kreativitet

Aller inspireras av Buzzfeed

Aller inspireras av Buzzfeed

Högt och lågt blandas när Aller Media lanserar sin nya underhållningssajt Hänt.se. 1

Kenza drar in 5,6 miljoner

Kenza drar in 5,6 miljoner

Så mycket tjänar Kenza Zouiten på sin blogg och reklaminläggen på Instagram. 1

Grahn till krisande Grayling

Grahn till krisande Grayling

Grayling tillsätter nordisk vd. Pia Grahn Brikell tar över en pr-byrå i rejäl uppförsbacke. 7

Nu ska Forma bantas

Nu ska Forma bantas

Efter Egmonts köp av Forma - nu vill ledningen kapa 24 tjänster.

Arla i bråk med Unilever – vill stoppa Flora med smör

Arla i bråk med Unilever – vill stoppa Flora med smör

Kräver stopp för marknadsföringen av "Flora med smör". 5

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Plötsligt har en artikel från 2005 dykt upp på Gefle Dagblads mest lästa-lista. Nyhetschefen Magnus Lundquist är både förvånad och inte. 4

Morian sågar Suhonen

Morian sågar Suhonen

De privata vårdbolagen och Prime inblandade i Juholt-drevet, enligt Daniel Suhonen. 6

Bonnierchefernas nya sajt

Bonnierchefernas nya sajt

Drivs av Peder Bonnier, Robert Brännström och Fredrik Strömberg.

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

Clara Scherman ger sin syn på tv-branschens största utmaningar och berättar om sina bästa och sämsta inköp. 1

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Produktionen agerade inte tillräckligt snabbt enligt Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund. 5

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

MTG TV:s dokusåpa "Paradise Hotel" fortsätter att toppa MMS webb-tv-mätning. 9

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg anser att klick- och delningshysterin är primitiv. 16

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se