Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
  • Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

    Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj

Försvarets nya jättekampanj

Den 1 juli försvinner den allmänna värnplikten. Försvarsmaktens nya kampanj syftar därför till att positionera Försvaret som en attraktiv arbetsgivare.

Försvarets nya jättekampanj
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Att värnplikten försvinner innebär att Försvarsmakten måste rekrytera 4000-6000 människor per år. Men målgruppen har dålig kunskap om vad Försvaret gör i dag och om vad det innebär att arbeta inom Försvaret.

– Våra kärnvärden fred, frihet och demokrati är en ickefråga för många människor eftersom vi lever i ett land där det varit fred i 200 år. Så innan vi börjar rekrytera måste vi informera om vad Försvarsmakten är, säger Fredrik Svahn, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen drar igång 3 juni. Det blir tv, print, utomhus, webb och radio. Temat är ”Har du vad som krävs för att ha en åsikt?”.

– Istället för att skicka ut en folder vill vi skapa en diskussion och vi vill att folk ska tänka till och intressera sig och engagera sig. Vi vill inte att folk ska vara helt oberörda.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm och mediebyrån Carat. From Stockholm with Love står för webbproduktionen och Camp David har producerat reklamfilmerna.

Läs mer om kampanjen i DM Plus.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

24 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
24
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
"Lita aldrig på media"

"Lita aldrig på media"

Alice Teodorescu svarar på kritiken. 12

Annons
"Jag var väldigt berusad, transade och hånglade"

"Jag var väldigt berusad, transade och hånglade"

2001 var han med i "Baren" och hånglade – utklädd till kvinna. 1

Ny utgåva av Dagens Media

Ny utgåva av Dagens Media

Kolla innehållet här.

"Chock, ilska och tårar"

"Chock, ilska och tårar"

Mördade Elin Falk var en av Folkbladets mest kända profiler. Nu berättar tidningens chefredaktör om sorgen och saknaden.

Överges av ledarredaktionen

Överges av ledarredaktionen

Gert Gelotte har sagt upp sig och Malin Lernfelt är sjukskriven.

Hälsa mot strömmen

Hälsa mot strömmen

Några få tidskrifter lyckades öka räckvidden 2014.

De tappar var tionde läsare

De tappar var tionde läsare

Storstadstidningarna tappar läsare men bland lokaltidningarna finns det ljusglimtar. 4

Ny omorganisation på DN

Ny omorganisation på DN

Personalen på Dagens Nyheter har informerats om en ny omorganisation, kan Dagens Media berätta. 5

"Jag har ingen att prata med om att jag har sett döda"

"Jag har ingen att prata med om att jag har sett döda"

Joakim Medin om mardrömsveckan i syriskt fängelse.

Misstänks för våldtäkt – chefen tas ur tjänst

Misstänks för våldtäkt – chefen tas ur tjänst

Kommunikationschefen inom ett politiskt parti utreds för våldtäkt. Nu tas han ur tjänst, kan Dagens Media berätta.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Se upp med trenderna 2015

Stampens förlust –553 mkr

Stampens förlust –553 mkr

Redovisar ett resultat efter finansiella poster på -553 miljoner kronor. 10

Stängs ner efter hot

Stängs ner efter hot

Bara tre dagar efter lanseringen stängs Sajtkoll.se ner.

Discovery säljer radion

Discovery säljer radion

Dagens Media kan avslöja att Discovery Networks har påbörjat en försäljning av SBS Discovery Radio, med stationer som Mix Megapol och The Voice. 3

Grayling lägger ned i Malmö

Grayling lägger ned i Malmö

Fem konsulter lämnar när pr-byrån Grayling skrotar sitt kontor i Malmö. 2

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se