• Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

    Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj

Tipsa en vän om en artikel

Försvarets nya jättekampanj

Den 1 juli försvinner den allmänna värnplikten. Försvarsmaktens nya kampanj syftar därför till att positionera Försvaret som en attraktiv arbetsgivare.

Försvarets nya jättekampanj
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Att värnplikten försvinner innebär att Försvarsmakten måste rekrytera 4000-6000 människor per år. Men målgruppen har dålig kunskap om vad Försvaret gör i dag och om vad det innebär att arbeta inom Försvaret.

– Våra kärnvärden fred, frihet och demokrati är en ickefråga för många människor eftersom vi lever i ett land där det varit fred i 200 år. Så innan vi börjar rekrytera måste vi informera om vad Försvarsmakten är, säger Fredrik Svahn, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen drar igång 3 juni. Det blir tv, print, utomhus, webb och radio. Temat är ”Har du vad som krävs för att ha en åsikt?”.

– Istället för att skicka ut en folder vill vi skapa en diskussion och vi vill att folk ska tänka till och intressera sig och engagera sig. Vi vill inte att folk ska vara helt oberörda.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm och mediebyrån Carat. From Stockholm with Love står för webbproduktionen och Camp David har producerat reklamfilmerna.

Läs mer om kampanjen i DM Plus.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

24 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
24
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Annons
Blogoccoli

Blogoccoli Dokusåpan Sverige

Sponsringsbloggen

Sponsringsbloggen Stadium trampar ny mark

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill nya chefredaktören utveckla Fokus: "Ska tala till hjärtat inte bara hjärnan". 1

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se