• Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

    Interaktiva tavlor. Folk ska trycka på knapparna för att säga sin åsikt, resultatet visas sedan i de vita rutorna.

  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj
  • Försvarets nya jättekampanj

Tipsa en vän om en artikel

Försvarets nya jättekampanj

Den 1 juli försvinner den allmänna värnplikten. Försvarsmaktens nya kampanj syftar därför till att positionera Försvaret som en attraktiv arbetsgivare.

Försvarets nya jättekampanj
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Att värnplikten försvinner innebär att Försvarsmakten måste rekrytera 4000-6000 människor per år. Men målgruppen har dålig kunskap om vad Försvaret gör i dag och om vad det innebär att arbeta inom Försvaret.

– Våra kärnvärden fred, frihet och demokrati är en ickefråga för många människor eftersom vi lever i ett land där det varit fred i 200 år. Så innan vi börjar rekrytera måste vi informera om vad Försvarsmakten är, säger Fredrik Svahn, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen drar igång 3 juni. Det blir tv, print, utomhus, webb och radio. Temat är ”Har du vad som krävs för att ha en åsikt?”.

– Istället för att skicka ut en folder vill vi skapa en diskussion och vi vill att folk ska tänka till och intressera sig och engagera sig. Vi vill inte att folk ska vara helt oberörda.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm och mediebyrån Carat. From Stockholm with Love står för webbproduktionen och Camp David har producerat reklamfilmerna.

Läs mer om kampanjen i DM Plus.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

24 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
24
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

Annons
Försvaret lyfter HBT-frågan

Försvaret lyfter HBT-frågan

"Vissa saker ska man inte behöva kamouflera". Det är budskapet i Försvarsmaktens annons. 6

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 12, 2015

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 12, 2015

Allt det här får du i senaste numret av papperstidningen.

Hänt i Veckans supertabbe – döpte Aros son till Ace

Hänt i Veckans supertabbe – döpte Aros son till Ace

Ett Kiss-fan svarade istället för Hasse Aros fru. 9

Barn arga på Filip & Fredrik

Barn arga på Filip & Fredrik

Deras kamp hånades: "Vi känner oss kränkta". 11

Nakna kvinnor i träskor fälls

Nakna kvinnor i träskor fälls

Ansågs inte vara sexistiska av företagets grundare. 24

Viggos blogg

Viggos blogg Hej då Almedalen!

Youtubes topp-100

Youtubes topp-100

ATG, Carlsberg och Meda är några. 23

Här tävlar asylsökande om att få stanna i Norge

Här tävlar asylsökande om att få stanna i Norge

Tittarna får rösta vem som får stanna. 14

QUIZ: Vem sade vad?

QUIZ: Vem sade vad?

Det är inte alltid lätt att sia om framtiden

Kung Fury gör succé

Kung Fury gör succé

Floppar i linjär-tv, går som tåget digitalt. 2

"Största hotet är journalisterna själva"

"Största hotet är journalisterna själva"

SVT-profilen Rickard Olsson sågar medierna. 10

Om män hade mens

Om män hade mens

Wateraid gör tampongreklam för män. 6

"De fick bananer också"

"De fick bananer också"

Vårruset försvarar utskälld goodiebag. 31

Krisexperterna om Telia: "Smekmånaden är över"

Krisexperterna om Telia: "Smekmånaden är över"

Krisexperterna ger sin syn på nya mutskandalen.

SBS: Vi är ikapp MTG TV

SBS: Vi är ikapp MTG TV

SBS Discovery TV hävdar att en historisk milstolpe är här. 4

Bindefeld: "Är lite pirrig"

Bindefeld: "Är lite pirrig"

Intervju om nya programmet i Kanal 5. 4

Blogoccoli

Blogoccoli Sommarfakta # 1

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Berghs till One Show

Berghs till One Show Only in New York…

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se