Splay lanserar "Guldtuben"

Vitamin Well blir titelsponsor när Splay arrangerar Sveriges första Youtube awards.

Taggar

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Galan "Guldtuben" hålls den 15 april på Södra Teatern i Stockholm. Arrangör är Youtube-nätverk Splay. Tävlingen bygger på att Sveriges Youtube-profiler tävlar i elva kategorier. Bland annat "Årets YouTube-klipp" och "Årets stjärnskott".

Nomineringarna, och därefter vinnarna, utses genom omröstning på Guldtubens sajt.

– Vi räknar med ett massivt engagemang hos tittarna. Många Youtube-stjärnor är även stora på Instagram och på Twitter så det kommer fullkomligen att explodera i sociala medier, säger Vigor Sörman, vd och grundare av Splay.

Titelsponsor för arrangemanget är Vitamin Well.

– Vi har följt YouTubes framfart i Sverige och kommer att satsa mycket här under 2014. Guldtuben är årets YouTube-händelse så det är självklart för oss att vara med, säger Catharina Carlsdotter, markandschef på Vitamin Well.

Fakta De 11 kategorierna i Guldtuben

Årets humor-kanal

Årets vlogg-kanal

Årets musik-kanal

Årets YouTube-klipp

Årets stjärnskott

Årets action-kanal

Årets gaming-kanal

Årets livsstils-kanal

Årets YouTube-serie

Årets utländska YouTube-kanal

Årets YouTuber

Simon Andrén Av: Simon Andrén
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

1 kommentar

5
5
1
Nu visas kommentar 1-5

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Prognosen för mediemarknaden skruvas upp

"Många upplever att det går riktigt bra just nu". IRM höjer förväntningarna på reklammarknaden 2014.

Artikellista - Kampanjer

Bajenprofil frontar lärarkampanj

"Verklighetsnära kampanj". Daniel "Katten" Andersson, klackledare för Hammarby Fotboll, ska fixa lärarbristen. 5

Artikellista - Kampanjer

Volt skapar höstkampanj åt Mood-gallerian

"En njutningsfull plats". Mood Stockholms nya kampanj kommer bland annat att gå i tunnelbanan. 1

Artikellista - Kampanjer

Canon i våldsam Europakampanj

Del i en 3-årig strategi. Kameratillverkaren Canon går ut i en stor varumärkeskampanj.

Artikellista - Kampanjer

Erik Modig: "Kommunikationens kraft lyste med sin frånvaro i årets val"

BLOGG. Dagens Medias bloggare Erik Modig, reklamforskare vid Handelshögskolan, misstänker att 95 procent av partiernas kommunikation misslyckades. 1

Artikellista - Kampanjer

RO prövar inte Bingo Rimérs bröstbild

"Bingo VS RO: 1-0". Bingo Rimérs bröstbild anklagades för att vara sexistisk. Nu slår Reklamombudsmannen fast att bilden skyddas av tryckfrihetsförordningen. 2

Annons
Artikellista - Kampanjer

Zara Larsson-premiär hos Tre

"Perfekt matchning." Stjärnskottet Zara Larssons nya låt har världspremiär i Tres nya reklamfilm.

Artikellista - Kampanjer

Moderaterna om Thailandsannonsen: "Blir folk förbannade har vi lyckats"

"Blir folk förbannade har vi lyckats". Moderaternas spurtgeneral Catharina Elmsäter-Svärd om partiets senaste kampanjer.

VAL 2014
Artikellista - Kampanjer

Kommunal stoppar kampanj med Sanna Lundell – efter två dagar

Vill inte stöta sig med SVT. Fackförbundet Kommunal stoppar sin kampanj med Sanna Lundell efter två dagar, kan Dagens Media berätta. 7

VAL 2014
Artikellista - Kampanjer

Fi: "När lite häftmassa blev till sprängdeg"

DEBATT. Under natten till måndagen satte Feministiskt initiativ rosa glasögonen på valaffischer, bland annat i tunnelbanan i Stockholm. JCDecaux kallade det "skadegörelse" och överväger att polisanmäla. I en debattartikel förklarar Amanda Mogensen, kommunikationsansvarig för Feministiskt initiativ, hur partiet resonerar kring kampanjen. 9

Annons
Expressen sörjer SD:s rekordval – med vart etta

Expressen sörjer SD:s rekordval – med vart etta

Igår blev Sverigedemokraterna landets tredje största parti. Nu sörjer Expressen, med en nattsvart etta. 43

Annons
"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

Han pekas ut som en möjlig kulturminister i en rödgrön regering. Själv ser Lars Ohly uppdraget som ett "drömjobb", men tror att alltför många omständigheter måste klaffa för att han ska efterträda Lena Adelsohn Liljeroth.

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Samtidigt som Ekot avslöjar Jimmie Åkessons extrema spelande på nätcasinon har SD-ledaren hamnat i en annonskrock.

"Fara för hela valsystemet"

"Fara för hela valsystemet"

Tillsammans med Yougov planerar Metro att "avslöja" valresultatet – timmar innan vallokalerna stänger. 8

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Äntligen över! Eller?

Blogoccoli

Blogoccoli Annorlunda är bra

Katastrof för Norwegian

Katastrof för Norwegian

Sex år av varumärkesarbete är utraderat – och Norwegian fortsätter att falla.

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) riktar sig till Nyheter24:s medarbetare i en Youtube-video. 21

"Har tillgång till databasen"

"Har tillgång till databasen"

Researchgruppen påstår sig ha tillgång till Flashbacks-användarnas kontouppgifter. 20

Kyssfilm lanserar nya colan

Kyssfilm lanserar nya colan

Coca-Cola går ut i sin största lanserings-
kampanj på sju år.

Knutson lämnar Fritidsresor

Knutson lämnar Fritidsresor

Marknadschefen slutar efter 15 år. 7

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

Här är kampanjerna som gjort svenskarna förbannade. 13

DI får Annie Lööf att se rött

DI får Annie Lööf att se rött

Näringsminister Annie Lööf rasar mot Dagens Industri. 11

Årets byrå fuskanklagas

Årets byrå fuskanklagas

Regi ser över reglerna i Årets byrå, kan Dagens Media berätta. 15

PewDiePies miljonregn – tio miljoner rakt ned i fickan

PewDiePies miljonregn – tio miljoner rakt ned i fickan

Nu står det klart hur mycket Felix Kjellberg tjänar på sin succékanal. 15

Hjälper content-utgivare

Hjälper content-utgivare

Medieveteranerna Olof Brundin och Sakari Pitkänen startar en kurs.

Klout kommer till Sverige

Klout kommer till Sverige

Sociala medier-företaget Klout etableras i Sverige – som första marknad efter USA.

"Herlitz berättade bredvid en toalett i Almedalen"

"Herlitz berättade bredvid en toalett i Almedalen"

För första gången ger Expressens tidigare vd Bengt Ottosson sin version av turbulensen på kvällstidningen.

Lindqvist tillbaka hos MEC

Lindqvist tillbaka hos MEC

MEC möblerar om på sin digitala avdelning. 2

Samma innehåll i Stampens tidningar

Samma innehåll i Stampens tidningar

En nyckel i Stampen Local Medias sparpaket blir att producera gemensamt innehåll i bolagets sex dagstidningar i Västsverige, kan Dagens Media avslöja. 4

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se