Splay lanserar "Guldtuben"

Vitamin Well blir titelsponsor när Splay arrangerar Sveriges första Youtube awards.

Taggar
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Galan "Guldtuben" hålls den 15 april på Södra Teatern i Stockholm. Arrangör är Youtube-nätverk Splay. Tävlingen bygger på att Sveriges Youtube-profiler tävlar i elva kategorier. Bland annat "Årets YouTube-klipp" och "Årets stjärnskott".

Nomineringarna, och därefter vinnarna, utses genom omröstning på Guldtubens sajt.

– Vi räknar med ett massivt engagemang hos tittarna. Många Youtube-stjärnor är även stora på Instagram och på Twitter så det kommer fullkomligen att explodera i sociala medier, säger Vigor Sörman, vd och grundare av Splay.

Titelsponsor för arrangemanget är Vitamin Well.

– Vi har följt YouTubes framfart i Sverige och kommer att satsa mycket här under 2014. Guldtuben är årets YouTube-händelse så det är självklart för oss att vara med, säger Catharina Carlsdotter, markandschef på Vitamin Well.

Fakta De 11 kategorierna i Guldtuben

Årets humor-kanal

Årets vlogg-kanal

Årets musik-kanal

Årets YouTube-klipp

Årets stjärnskott

Årets action-kanal

Årets gaming-kanal

Årets livsstils-kanal

Årets YouTube-serie

Årets utländska YouTube-kanal

Årets YouTuber

Simon Andrén Av: Simon Andrén
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

1 kommentar

5
5
1
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla innehållet här. 1

Annons
9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

Bästa tipsen inför Googles "mobilgeddon".

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Försvarar kritiserat digitalradioprojekt. 29

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Fick över 2 600 gillningar på Instagram. 19

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Inte de svenska tv-aktörerna som står för tillväxten.

"7 misstag som medieköparen gör"

"7 misstag som medieköparen gör"

Mycket av misstagen skylls på "jobbiga säljare", skriver Tomas Bacoccoli.

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Microsoft skrotar sin utskällda webbläsare Internet Explorer. Så här minns vi de sista åren. 1

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

MP:s tidigare språkrör Per Gahrton rasar mot mediernas bevakning av Saudiaffären.

"Kommer kännas vemodigt"

"Kommer kännas vemodigt"

Sanna Nielsen om vänskapen med Robin Paulsson, kritiken och Hänt Extras missvisande rubrik.

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Den amerikanske presidenten Barack Obama verkar ta ganska lätt på sågningarna. 1

Brit Stakstons blogg

Brit Stakstons blogg Mad Men och jag

Pr-bloggen

Pr-bloggen April PR fools.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Almenäs till Tara: "Skäms"

Almenäs till Tara: "Skäms"

TV4-profilen Jessica Almenäs rasar mot Taras "totalt sönderretuscherade" omslagsbild – på henne själv.

Så bör reklamen utformas

Så bör reklamen utformas

Två digitala experter siar om den reklam som Apple Watch kan användas till. 1

Arvodet: 12 000 kronor

Arvodet: 12 000 kronor

Anette Novak berättar om det prestigefulla uppdraget. 19

Nordlind om nya tobbjobbet

Nordlind om nya tobbjobbet

Mediacoms nya vd Joachim Nordlind om sitt nya uppdrag. 1

Ola Sandstig om granskningen av Researchgruppen

"Som en ebolasmittad"

Enligt Fokus klarade inte granskningen av Researchgruppen en faktakoll. Nu ger reportern Ola Sandstig sin syn på saken. 33

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se