Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognoser som är inspirerade av SVT:s väderprognoser ska få ungdomar att ha säkrare sex i sommar.

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Det är enheten för sexualitet och hälsa inom Stockholms läns landsting (LAFA) som vill få ungdomar, som är på resande fot i sommar, att ha säkrare sex. På kampanjsajten kondom08.nu kan man få en lokal liggprognos, som baseras på utsikterna till sex där man befinner sig just nu.

SVT-profilen Staffan Schmidt är tillbaka som meteorolog och presenterar prognoserna som uppdateras löpande.

– Få saker spekuleras det lika mycket i som sommarvädret och utsikterna att få ligga, Förhoppningsvis hjälper Liggprognosen till med att besvara åtminstone den ena frågan, säger Tim Scheibel, kreatör på Lowe Brindfors i ett pressmeddelande.

– Att arbeta med en ny byrå är inspirerande och ställer krav på både oss på Lafa och på den nya byrån. Det är en hårfin linje mellan att vara plump och hitta det där uttrycket som funkar hos målgruppen, säger Robert Pantzar Kommunikationsansvarig på Lafa i pressmeddelandet.

Ytterligare två kampanjer är planerade efter Liggprognosen: en i samband med Pridefestivalen och en i samband med Klamydiamåndagen.

LÄS OCKSÅ:
Solfilmens skapare om liggprognosen: "Det här tycker jag inte om"  

Fakta Arbetsgrupp

Ansvariga hos LAFA:

Robert Pantzar Kommunikationsansvarig

Edward Summanen

Arbetsgrupp Lowe Brindfors:

Magnus Wretblad Projektledare

Oscar Erlandsson Planner

Rickard Villard ECD

Markus Björk Digital Producent

Tim Scheibel Art Director

Henning Wijkmark Copywriter

Annette Nygårds Producent

Original: Calle Reimius

Noel Pretorious Graphic Art

David Drew Graphic Art

Rasmus Sjöborg Graphic Art

Regi: Patrik Larsson

Carl-August Savgård filmproduktion

Prduktion: Dareville Webproduktion

Ylva Larsson Av: Ylva Larsson
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5

Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Artikellista - Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 18, 2014

MTG avslöjar allt om hur de ska stoppa tv-kaoset 2015. Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media.

Artikellista - Kampanjer

Kritik mot Victoria's Secrets nya kampanj

"Skadliga budskap". Nya kampanjen "The perfect 'body'" möter kritik. 11

Artikellista - Kampanjer

Taxi Stockholm erbjuder terapi

"Den typen av mervärde vi vill ge våra kunder". Taxi Stockholm sätter terapeuter in några av sina bilar. 8

Artikellista - Kampanjer

Kritiker mot amatörer i C Mores höstkampanj

"Är lite besserwisser". Kritikern Gunnar Rehlin drabbar samman med "vanliga" tyckare i C Mores höstkampanj. 6

Artikellista - Kampanjer

"Förvånansvärt många byråer tror att man måste trycka in en halvnaken tjej i reklamen"

Har anmält runt 50 kampanjer till RO. Sveriges Kvinnolobbys kampanj Reklamera fyller ett år. För Dagens Media berättar Johanna Dahlin hur organisationen ska fortsätta kämpa mot sexistisk reklam. 9

Artikellista - Kampanjer

Nyheter24 och Statens medieråd i antihatkampanj

Sprider kärlek i sociala medier. Tillsammans med Nyheter24 lanserar Statens Medieråd "No hate-dagen" mot näthat.

Annons
Artikellista - Kampanjer

Hon är årets marknadschef

"Känns bra". Lina Söderqvist på Björn Borg har utsetts till Årets marknadschef.

Artikellista - Kampanjer

Åhléns hyr ut inredd lägenhet på Airbnb

Kalle Zackari Wahlström provbor. För att visa upp sitt hållbara sortiment hyr Åhléns ut en inredd lägenhet på Airbnb i en kampanj signerad Forsman & Bodenfors. 4

Artikellista - Kampanjer

Bris kampanjar med idoler på mjölkpaketen

Samarbetar med Arla. Sanna Nielsen, Kevin Walker och Clara Henry medverkar i Bris idolkortskampanj.

Artikellista - Kampanjer

Jollyroom börjar med tv-reklam

"Otroligt nervöst". Näthandelsbutiken Jollyroom lanserar egenproducerad reklamfilm för första gången.

Annons
Annons
Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Lydeckers beska besked – alla Impact-säljare får gå

Lydeckers beska besked – alla Impact-säljare får gå

Samtliga Impact-säljare får se sig om efter nya jobb, kan Dagens Media berätta. 5

Mediesäljare köpte kokain under företagets påskfest

Mediesäljare köpte kokain under företagets påskfest

Nu kallas byrådirektörer, mediesäljare och pr-konsulter på löpande band in till Stockholms tingsrätt. Läs Dagens Medias dokument om kokainköparna i Taxi-Tony-härvan.

Stängde kommentarsfält efter näthat mot 14-åring

Stängde kommentarsfält efter näthat mot 14-åring

Kritiserade synen på kvinnor i Sverige. Då tvingades BT tvingades stänga kommentarsfältet – efter en timme. 28

Reportern om ubåtsjakten: "Okunskapen monumental"

Reportern om ubåtsjakten: "Okunskapen monumental"

SvD:s Mikael Holmström har bevakat försvarsområdet sedan 70-talet.

8 bilder som visar mediernas ubåtshysteri

8 bilder som visar mediernas ubåtshysteri

Mystiska män, mystiska moderskepp och en högtflygande stjärnreporter. Här är mediernas ubåtsjakt i åtta bilder. 13

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Onödig kreativitet

Pr-bloggen

Pr-bloggen PR i min mening.

Printchefer om sparpaketet

Printchefer om sparpaketet

Expressen gör sig av med 50 journalister – och de printchefer som Dagens Media talat med är säkra på att det kommer märkas. 2

Destination.se om kritiken

Destination.se om kritiken

Sveriges Kvinnolobbys kampanj mot sexistisk reklam ersattes med en kvinna i badkläder. 23

Waxins dramatiska flygresa – misstänktes för ebola

Waxins dramatiska flygresa – misstänktes för ebola

Möttes av tio läkare och sjuksköterskor – fördes i ilfart till sjukhus. 4

Skryter om Twitter-följare – men 80 procent kan vara fejk

Skryter om Twitter-följare – men 80 procent kan vara fejk

Nyligen skröt DN Debatt om att vara störst på Twitter – men nära 80 procent av följarna kan vara fejk. 3

Expressens båt-tabbe

Expressens båt-tabbe

Expressen pekar ut DN:s civila båt som "tungt beväpnad militär". 14

Jan Helin kallar Ulf Nilson för en "gaggig farfar"

Jan Helin kallar Ulf Nilson för en "gaggig farfar"

I det senaste avsnittet av "Mattsson & Helin" ställer Aftonbladets publisher frågan om det inte är dags att avpolettera Expressen-krönikören Ulf Nilson. 9

Vapenlobbyisten kallades för ”debattör” i Dagens Nyheter

Vapenlobbyisten kallades för ”debattör” i Dagens Nyheter

Debatt-chefen Nils Öhman självkritisk efter missen. 3

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

I dag berättade Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson att han är utbränd.

Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Smålandsposten uppmanar läsarna att skicka in "älgisar" från årets älgjakt. Men tilltaget upprör, särskilt om man är vegeterian. 9

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Aftonbladet väljer att lämna tillbaka tillståndet för sändningar i det digitala marknätet. 11

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se