Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognoser som är inspirerade av SVT:s väderprognoser ska få ungdomar att ha säkrare sex i sommar.

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Det är enheten för sexualitet och hälsa inom Stockholms läns landsting (LAFA) som vill få ungdomar, som är på resande fot i sommar, att ha säkrare sex. På kampanjsajten kondom08.nu kan man få en lokal liggprognos, som baseras på utsikterna till sex där man befinner sig just nu.

SVT-profilen Staffan Schmidt är tillbaka som meteorolog och presenterar prognoserna som uppdateras löpande.

– Få saker spekuleras det lika mycket i som sommarvädret och utsikterna att få ligga, Förhoppningsvis hjälper Liggprognosen till med att besvara åtminstone den ena frågan, säger Tim Scheibel, kreatör på Lowe Brindfors i ett pressmeddelande.

– Att arbeta med en ny byrå är inspirerande och ställer krav på både oss på Lafa och på den nya byrån. Det är en hårfin linje mellan att vara plump och hitta det där uttrycket som funkar hos målgruppen, säger Robert Pantzar Kommunikationsansvarig på Lafa i pressmeddelandet.

Ytterligare två kampanjer är planerade efter Liggprognosen: en i samband med Pridefestivalen och en i samband med Klamydiamåndagen.

LÄS OCKSÅ:
Solfilmens skapare om liggprognosen: "Det här tycker jag inte om"  

Fakta Arbetsgrupp

Ansvariga hos LAFA:

Robert Pantzar Kommunikationsansvarig

Edward Summanen

Arbetsgrupp Lowe Brindfors:

Magnus Wretblad Projektledare

Oscar Erlandsson Planner

Rickard Villard ECD

Markus Björk Digital Producent

Tim Scheibel Art Director

Henning Wijkmark Copywriter

Annette Nygårds Producent

Original: Calle Reimius

Noel Pretorious Graphic Art

David Drew Graphic Art

Rasmus Sjöborg Graphic Art

Regi: Patrik Larsson

Carl-August Savgård filmproduktion

Prduktion: Dareville Webproduktion

Ylva Larsson Av: Ylva Larsson
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5

Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen

Artikellista - Kampanjer

Jollyroom börjar med tv-reklam

"Otroligt nervöst". Näthandelsbutiken Jollyroom lanserar egenproducerad reklamfilm för första gången.

Artikellista - Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Pruttkuddar ska få dig att besöka Hänt.se

"Ett riktigt practical joke". Allers nya underhållningssajt Hänt.se lanseras med pruttkuddar. Bakom kampanjen står reklambyrån DGA. 3

Artikellista - Kampanjer

Öppet bråk mellan Oatly och Svensk Mjölk

"Måste ge vår sida av saken". Oatly svarar på Svensk Mjölks stämning med en egen kampanjsajt om tvisten. 8

Artikellista - Kampanjer

Destination.se om Kvinnolobbyns foto: "Ska ta mer hänsyn till samhällsdebatten i Sverige"

"Ska ta mer hänsyn till samhällsdebatten i Sverige". Sveriges Kvinnolobbys kampanj mot sexistisk reklam ersattes med en kvinna i badkläder. Nu kommenterar annonsören Destination.se fotot som sprids på nätet. 19

Artikellista - Kampanjer

Weekday och RFSU lanserar kondomfickan

"Weekday självklart val". Jeansmärket Weekday och RFSU lanserar #5thpocket och öppnar kampanjsajt imorgon. 2

Annons
Artikellista - Kampanjer

Expressens ubåtsjakt i Sky News

Så har nyheten bevakats i medierna. Expressens utsända reporter Tomas Kvarnkullen intervjuades i dag av Sky News. Dessutom har Reuters köpt flygbilder från tidningen. 2

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Artikellista - Kampanjer

Nej, Telia flyger inte

Tappar i preferens och erinran trots mer reklam. De växande medieinvesteringarna från mobiloperatörerna faller olika ut. Telia har tappat både varumärkespreferens och reklamerinran under året, visar Nepas mätning.

Artikellista - Kampanjer

Sveriges Kvinnolobby slår tillbaka mot Sveriges Annonsörer

"Tar gärna en debatt". Sveriges Kvinnolobby svarar på kritiken från Sveriges Annonsörer – och anklagar branschorganisationen för att ha fel i sin anmälan till Granskningsnämnden. 1

Artikellista - Kampanjer

Virgin Airlines nya kampanj – en sex timmar lång reklamfilm

Pre-roll på Youtube. Virgin Airlines nya kampanj är en flygresa i realtid. 1

Annons
Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

I dag berättade Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson att han är utbränd.

Annons
Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Smålandsposten uppmanar läsarna att skicka in "älgisar" från årets älgjakt. Men tilltaget upprör, särskilt om man är vegeterian. 9

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Aftonbladet väljer att lämna tillbaka tillståndet för sändningar i det digitala marknätet. 11

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.

"Har jobbat dygnet runt"

"Har jobbat dygnet runt"

Efter sammanlagt 15 år, varav två och ett halvt som vd, lämnar nu Joachim Nordlind MTG TV.

Kritiserade Zlatan-filmen – arga män vill att hon ska dö

Kritiserade Zlatan-filmen – arga män vill att hon ska dö

Nyheter24-reportern Irena Pozars krönika om Zlatan-dokumentären väcker starka känslor.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Onödig kreativitet

Pr-bloggen

Pr-bloggen PR är inte reklam.

Aller inspireras av Buzzfeed

Aller inspireras av Buzzfeed

Högt och lågt blandas när Aller Media lanserar sin nya underhållningssajt Hänt.se. 1

Kenza drar in 5,6 miljoner

Kenza drar in 5,6 miljoner

Så mycket tjänar Kenza Zouiten på sin blogg och reklaminläggen på Instagram. 1

Grahn till krisande Grayling

Grahn till krisande Grayling

Grayling tillsätter nordisk vd. Pia Grahn Brikell tar över en pr-byrå i rejäl uppförsbacke. 7

Nu ska Forma bantas

Nu ska Forma bantas

Efter Egmonts köp av Forma - nu vill ledningen kapa 24 tjänster.

Arla i bråk med Unilever – vill stoppa Flora med smör

Arla i bråk med Unilever – vill stoppa Flora med smör

Kräver stopp för marknadsföringen av "Flora med smör". 5

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Plötsligt har en artikel från 2005 dykt upp på Gefle Dagblads mest lästa-lista. Nyhetschefen Magnus Lundquist är både förvånad och inte. 4

Morian sågar Suhonen

Morian sågar Suhonen

De privata vårdbolagen och Prime inblandade i Juholt-drevet, enligt Daniel Suhonen. 6

Bonnierchefernas nya sajt

Bonnierchefernas nya sajt

Drivs av Peder Bonnier, Robert Brännström och Fredrik Strömberg.

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

Clara Scherman ger sin syn på tv-branschens största utmaningar och berättar om sina bästa och sämsta inköp. 1

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Produktionen agerade inte tillräckligt snabbt enligt Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund. 5

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

MTG TV:s dokusåpa "Paradise Hotel" fortsätter att toppa MMS webb-tv-mätning. 9

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg anser att klick- och delningshysterin är primitiv. 16

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se