Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognoser som är inspirerade av SVT:s väderprognoser ska få ungdomar att ha säkrare sex i sommar.

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Det är enheten för sexualitet och hälsa inom Stockholms läns landsting (LAFA) som vill få ungdomar, som är på resande fot i sommar, att ha säkrare sex. På kampanjsajten kondom08.nu kan man få en lokal liggprognos, som baseras på utsikterna till sex där man befinner sig just nu.

SVT-profilen Staffan Schmidt är tillbaka som meteorolog och presenterar prognoserna som uppdateras löpande.

– Få saker spekuleras det lika mycket i som sommarvädret och utsikterna att få ligga, Förhoppningsvis hjälper Liggprognosen till med att besvara åtminstone den ena frågan, säger Tim Scheibel, kreatör på Lowe Brindfors i ett pressmeddelande.

– Att arbeta med en ny byrå är inspirerande och ställer krav på både oss på Lafa och på den nya byrån. Det är en hårfin linje mellan att vara plump och hitta det där uttrycket som funkar hos målgruppen, säger Robert Pantzar Kommunikationsansvarig på Lafa i pressmeddelandet.

Ytterligare två kampanjer är planerade efter Liggprognosen: en i samband med Pridefestivalen och en i samband med Klamydiamåndagen.

LÄS OCKSÅ:
Solfilmens skapare om liggprognosen: "Det här tycker jag inte om"  

Fakta Arbetsgrupp

Ansvariga hos LAFA:

Robert Pantzar Kommunikationsansvarig

Edward Summanen

Arbetsgrupp Lowe Brindfors:

Magnus Wretblad Projektledare

Oscar Erlandsson Planner

Rickard Villard ECD

Markus Björk Digital Producent

Tim Scheibel Art Director

Henning Wijkmark Copywriter

Annette Nygårds Producent

Original: Calle Reimius

Noel Pretorious Graphic Art

David Drew Graphic Art

Rasmus Sjöborg Graphic Art

Regi: Patrik Larsson

Carl-August Savgård filmproduktion

Prduktion: Dareville Webproduktion

Ylva Larsson Av: Ylva Larsson
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Kampanjkrock i morgontrafiken

"Tror att det var en ren slump." Socialdemokraterna vände sig till cyklisterna och Moderaterna till bilisterna – på exakt samma plats i Stockholmstrafiken imorse. 5

Artikellista - Kampanjer

Jimmie Åkesson till attack mot journalister i ny kampanj

Ska sändas i TV4. I sin nya reklamfilm går Jimmie Åkesson till attack mot journalister. 66

Artikellista - Kampanjer

Robot-trekant i Björn Borgs nya kampanj

Garbergs bakom kampanjen. Björn Borg fortsätter på sitt kärlekstema och lanserar en ny kampanj där relationen mellan människor och robotar står i fokus.

Artikellista - Kampanjer

Folkpartiet: "Det var redaktörerna som stavade fel"

"Det var redaktörerna som stavade fel". Efter "kunskapskolan" – nu sprids en ny stavningsmiss från Folkpartiet i sociala medier. 9

Artikellista - Kampanjer

Vänsterpartiet säljer förlossningsavdelning på Blocket

Har gjort flera liknande annonser. Vänsterpartiet bakom uppmärksammad kampanj på Blocket. 2

VALET 2014
Artikellista - Kampanjer

Folkpartiet i ny stavningsfadäs: "Aj aj aj!"

Allan Widman: "Aj aj aj!". Folkpartiet har återigen lyckats stava fel i en av sina kampanjer. "Väldigt, väldigt olyckligt", säger partiets Allan Widman. 6

Annons
Artikellista - Kampanjer

Björklund brinner för skolan i ny reklamfilm

VALET 2014 I Folkpartiets nya reklamfilm står återigen skolan – och Jan Björklund – i centrum. Se den här.

VALET 2014
Artikellista - Kampanjer

Jobben i fokus i Moderaternas nya reklamfilmer

"Värme och glädje". Moderaterna har släppt tre nya reklamfilmer som alla fokuserar på jobben. Se dem här.

Artikellista - Kampanjer

Minihäst ska göra ATG störst

Åkestam Holst bakom kampanjen. Minihästen Vinnie har huvudrollen i ATG:s nya kampanj. Målet är att göra ATG till Nordens största spelbolag. 1

VALET 2014

S drag i kampen om Stockholm – begär ut mejl till skolborgarråd

Artikellista - Kampanjer

Lisa Hedin, S: "Viktigt läsa vad medborgare skriver och tycker". Socialdemokraterna i Stockholm har kontaktat personer som är besvikna på skolborgarråd Lotta Edholm (FP). S vill publicera breven på en specialsajt.

Annons
Annons
Facebook slängde ut Metro

Facebook slängde ut Metro

När Metro granskade en annonsbluff blev tidningen – och dess administratörer – utslängda från Facebook. 13

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

En recension av Marduks spelning fick medieprofilen Edward Blom att se rött – nu slår black metal-bandet tillbaka. 7

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

När författaren och journalisten Bernt Hermele skrev en krönika om Israel dröjde det inte länge innan hoten och påhoppen började strömma in.

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Folkpartiet har återigen lyckats stava fel i en av sina kampanjer. 6

13 miljoner back för PS

13 miljoner back för PS

Omorganiseringen inom PS Communication sänkte resultatet. 1

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Här är Brynäs IF:s nya reklamfria matchtröja

Här är Brynäs IF:s nya reklamfria matchtröja

Som första svenska elithockeylag kör Brynäs reklamfritt – i dag offentliggörs den nya matchtröjan. 8

Theo Blanco berättar om striden på Riksmedia

Theo Blanco berättar om striden på Riksmedia

Samtidigt som hans mamma låg döende i cancer tvingades Theo Blanco utkämpa en maktkamp på Riksmedia – som ledde till att han fick sparken. 2

Strömavhopp från SJ:s kommunikationsavdelning

Strömavhopp från SJ:s kommunikationsavdelning

SJ:s nyttillträdde kommunikationsdirektör får kritik för sin ledarstil. 14

Karate-Jan gav trafiken en rejäl uppercut: 'Stenhård'

Karate-Jan gav trafiken en rejäl uppercut: 'Stenhård'

69-årige Jan Eriksson tog lagen i egna händer och lyfte allehanda.ses trafik med 294 procent. 1

Nu skrotar Aller Se & Hör

Nu skrotar Aller Se & Hör

Efter 20 år gör Hänt i Veckan comeback. Här är Aller Medias nya satsning på kändisjournalistik. 15

DN stäms: "Djupt beklagligt, men inte oväntat"

DN stäms: "Djupt beklagligt, men inte oväntat"

Journalistförbundet drar Dagens Nyheter inför Arbetsdomstolen, kan Dagens Media avslöja. 3

Här är låten som ska rädda M

Här är låten som ska rädda M

Alliansen kämpar i motvind. Nu lanserar Moderaterna sin nya vallåt "Vi och framtiden". 6

Bil Sweden bakom S-förslag

Bil Sweden bakom S-förslag

När Stefan Löfven presenterade förslaget om CSN-lån för körkort lyfte han formuleringar direkt från en av lobbyorganisationen Bil Swedens rapporter. 9

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Konkreta vs. abstrakta budskap

Carat är under miljarden

Carat är under miljarden

Mediebyrån Carat har nästan halverat omsättningen – på två år.

Aftonbladet tog bort serie om judar efter kritik

Aftonbladet tog bort serie om judar efter kritik

Aftonbladet anklagas för antisemitism efter en seriestripp på humorsajten Helt Normalt. 9

Berghs Studentbyrå

Berghs Studentbyrå Dags att knyta ihop säcken

Vägen till Cannes

Vägen till Cannes Hej från Singapore!

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se