Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognoser som är inspirerade av SVT:s väderprognoser ska få ungdomar att ha säkrare sex i sommar.

Liggprognos ska få unga att använda kondom
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Det är enheten för sexualitet och hälsa inom Stockholms läns landsting (LAFA) som vill få ungdomar, som är på resande fot i sommar, att ha säkrare sex. På kampanjsajten kondom08.nu kan man få en lokal liggprognos, som baseras på utsikterna till sex där man befinner sig just nu.

SVT-profilen Staffan Schmidt är tillbaka som meteorolog och presenterar prognoserna som uppdateras löpande.

– Få saker spekuleras det lika mycket i som sommarvädret och utsikterna att få ligga, Förhoppningsvis hjälper Liggprognosen till med att besvara åtminstone den ena frågan, säger Tim Scheibel, kreatör på Lowe Brindfors i ett pressmeddelande.

– Att arbeta med en ny byrå är inspirerande och ställer krav på både oss på Lafa och på den nya byrån. Det är en hårfin linje mellan att vara plump och hitta det där uttrycket som funkar hos målgruppen, säger Robert Pantzar Kommunikationsansvarig på Lafa i pressmeddelandet.

Ytterligare två kampanjer är planerade efter Liggprognosen: en i samband med Pridefestivalen och en i samband med Klamydiamåndagen.

LÄS OCKSÅ:
Solfilmens skapare om liggprognosen: "Det här tycker jag inte om"  

Fakta Arbetsgrupp

Ansvariga hos LAFA:

Robert Pantzar Kommunikationsansvarig

Edward Summanen

Arbetsgrupp Lowe Brindfors:

Magnus Wretblad Projektledare

Oscar Erlandsson Planner

Rickard Villard ECD

Markus Björk Digital Producent

Tim Scheibel Art Director

Henning Wijkmark Copywriter

Annette Nygårds Producent

Original: Calle Reimius

Noel Pretorious Graphic Art

David Drew Graphic Art

Rasmus Sjöborg Graphic Art

Regi: Patrik Larsson

Carl-August Savgård filmproduktion

Prduktion: Dareville Webproduktion

Ylva Larsson Av: Ylva Larsson
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla innehållet här. 1

Annons
9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

Bästa tipsen inför Googles "mobilgeddon".

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Försvarar kritiserat digitalradioprojekt. 29

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Fick över 2 600 gillningar på Instagram. 19

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Inte de svenska tv-aktörerna som står för tillväxten.

"7 misstag som medieköparen gör"

"7 misstag som medieköparen gör"

Mycket av misstagen skylls på "jobbiga säljare", skriver Tomas Bacoccoli.

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Microsoft skrotar sin utskällda webbläsare Internet Explorer. Så här minns vi de sista åren. 1

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

MP:s tidigare språkrör Per Gahrton rasar mot mediernas bevakning av Saudiaffären.

"Kommer kännas vemodigt"

"Kommer kännas vemodigt"

Sanna Nielsen om vänskapen med Robin Paulsson, kritiken och Hänt Extras missvisande rubrik.

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Den amerikanske presidenten Barack Obama verkar ta ganska lätt på sågningarna. 1

Brit Stakstons blogg

Brit Stakstons blogg Mad Men och jag

Pr-bloggen

Pr-bloggen April PR fools.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Almenäs till Tara: "Skäms"

Almenäs till Tara: "Skäms"

TV4-profilen Jessica Almenäs rasar mot Taras "totalt sönderretuscherade" omslagsbild – på henne själv.

Så bör reklamen utformas

Så bör reklamen utformas

Två digitala experter siar om den reklam som Apple Watch kan användas till. 1

Arvodet: 12 000 kronor

Arvodet: 12 000 kronor

Anette Novak berättar om det prestigefulla uppdraget. 19

Nordlind om nya tobbjobbet

Nordlind om nya tobbjobbet

Mediacoms nya vd Joachim Nordlind om sitt nya uppdrag. 1

Ola Sandstig om granskningen av Researchgruppen

"Som en ebolasmittad"

Enligt Fokus klarade inte granskningen av Researchgruppen en faktakoll. Nu ger reportern Ola Sandstig sin syn på saken. 33

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se