Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Liggprognoser som är inspirerade av SVT:s väderprognoser ska få ungdomar att ha säkrare sex i sommar.

Liggprognos ska få unga att använda kondom

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Det är enheten för sexualitet och hälsa inom Stockholms läns landsting (LAFA) som vill få ungdomar, som är på resande fot i sommar, att ha säkrare sex. På kampanjsajten kondom08.nu kan man få en lokal liggprognos, som baseras på utsikterna till sex där man befinner sig just nu.

SVT-profilen Staffan Schmidt är tillbaka som meteorolog och presenterar prognoserna som uppdateras löpande.

– Få saker spekuleras det lika mycket i som sommarvädret och utsikterna att få ligga, Förhoppningsvis hjälper Liggprognosen till med att besvara åtminstone den ena frågan, säger Tim Scheibel, kreatör på Lowe Brindfors i ett pressmeddelande.

– Att arbeta med en ny byrå är inspirerande och ställer krav på både oss på Lafa och på den nya byrån. Det är en hårfin linje mellan att vara plump och hitta det där uttrycket som funkar hos målgruppen, säger Robert Pantzar Kommunikationsansvarig på Lafa i pressmeddelandet.

Ytterligare två kampanjer är planerade efter Liggprognosen: en i samband med Pridefestivalen och en i samband med Klamydiamåndagen.

LÄS OCKSÅ:
Solfilmens skapare om liggprognosen: "Det här tycker jag inte om"  

Fakta Arbetsgrupp

Ansvariga hos LAFA:

Robert Pantzar Kommunikationsansvarig

Edward Summanen

Arbetsgrupp Lowe Brindfors:

Magnus Wretblad Projektledare

Oscar Erlandsson Planner

Rickard Villard ECD

Markus Björk Digital Producent

Tim Scheibel Art Director

Henning Wijkmark Copywriter

Annette Nygårds Producent

Original: Calle Reimius

Noel Pretorious Graphic Art

David Drew Graphic Art

Rasmus Sjöborg Graphic Art

Regi: Patrik Larsson

Carl-August Savgård filmproduktion

Prduktion: Dareville Webproduktion

Ylva Larsson Av: Ylva Larsson
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Icas "osmakliga" grillreklam fälls

"Kan antas väcka starkt obehag". Mamman till en son med brännskador chockades när hon såg Icas reklamfilm. Nu fälls den av Reklamombudsmannen.

Artikellista - Kampanjer

Lost-skådis i Boxers play-kampanj

Saatchi & Saatchi står bakom. Terry O'Quinn, mest känd som John Locke, har huvudrollen i Boxers lanseringskampanj för Boxer Play.

Artikellista - Kampanjer

Nu är det klart – Willys payoff är inte okej

"Beslutet är konstigt". Willys protesterade, men nu står det klart att Reklamombudsmannen beslut står fast.

Artikellista - Kampanjer

Fick inte korv för en tia – reklamen fälls

Blev erbjuden grillad korv för 18 kronor i stället. Statoils reklam fälls – för att en kund inte fick varmkorv för en tia. 7

Artikellista - Kampanjer

BLOGG: Borde de inte ha vänt på kvinnorna?

BLOGG. Dagens Medias bloggare, reklamforskaren Erik Modig, skriver om ansiktets kraft i kommunikationen.

Artikellista - Kampanjer

7-Eleven säljer bullar för Friends

"Vi står för tolerans". Kampanjen "Bussiga bullar" ska dra in pengar till arbetet mot mobbning. 1

Annons
Artikellista - Kampanjer

Instagram-film blir bioreklam

Fick göra Kim Cesarions video. Sony Mobiles musikvideo-tävling på Instagram är avgjord. Nu används resultatet som bioreklam.

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Artikellista - Kampanjer

Utspelen och reklamen som avgjorde valet

”Socialdemokraternas valfilm om skolan var kanske den bästa”. Partierna brände hundratals miljoner kronor på omfattande reklamkampanjer inför valet. Men vad var det som egentligen avgjorde? Reinfeldts tal om att svenskarna måste öppna sina hjärtan fick oväntad effekt, enligt experternas analys.

Artikellista - Kampanjer

Tres hockeyapp tar tittaren till tv-studion

Samarbete mellan Tre och C More. Vill engagera tittarna i second screen.

Artikellista - Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 15, 2014

McDonalds: "Kanalhusen agerar bank". Kolla innehållet i nya numret.

Annons
Annons
Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Igår blev Sverigedemokraterna landets tredje största parti. Nu sörjer Expressen, med en nattsvart etta. 44

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

Han pekas ut som en möjlig kulturminister i en rödgrön regering. Själv ser Lars Ohly uppdraget som ett "drömjobb", men tror att alltför många omständigheter måste klaffa för att han ska efterträda Lena Adelsohn Liljeroth.

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Samtidigt som Ekot avslöjar Jimmie Åkessons extrema spelande på nätcasinon har SD-ledaren hamnat i en annonskrock.

"Fara för hela valsystemet"

"Fara för hela valsystemet"

Tillsammans med Yougov planerar Metro att "avslöja" valresultatet – timmar innan vallokalerna stänger. 8

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Ansikten i reklam

Katastrof för Norwegian

Katastrof för Norwegian

Sex år av varumärkesarbete är utraderat – och Norwegian fortsätter att falla.

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) riktar sig till Nyheter24:s medarbetare i en Youtube-video. 21

"Har tillgång till databasen"

"Har tillgång till databasen"

Researchgruppen påstår sig ha tillgång till Flashbacks-användarnas kontouppgifter. 20

Kyssfilm lanserar nya colan

Kyssfilm lanserar nya colan

Coca-Cola går ut i sin största lanserings-
kampanj på sju år.

Knutson lämnar Fritidsresor

Knutson lämnar Fritidsresor

Marknadschefen slutar efter 15 år. 7

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

Här är kampanjerna som gjort svenskarna förbannade. 13

DI får Annie Lööf att se rött

DI får Annie Lööf att se rött

Näringsminister Annie Lööf rasar mot Dagens Industri. 11

Årets byrå fuskanklagas

Årets byrå fuskanklagas

Regi ser över reglerna i Årets byrå, kan Dagens Media berätta. 15

PewDiePies miljonregn – tio miljoner rakt ned i fickan

PewDiePies miljonregn – tio miljoner rakt ned i fickan

Nu står det klart hur mycket Felix Kjellberg tjänar på sin succékanal. 15

Hjälper content-utgivare

Hjälper content-utgivare

Medieveteranerna Olof Brundin och Sakari Pitkänen startar en kurs.

Klout kommer till Sverige

Klout kommer till Sverige

Sociala medier-företaget Klout etableras i Sverige – som första marknad efter USA.

"Herlitz berättade bredvid en toalett i Almedalen"

"Herlitz berättade bredvid en toalett i Almedalen"

För första gången ger Expressens tidigare vd Bengt Ottosson sin version av turbulensen på kvällstidningen.

Lindqvist tillbaka hos MEC

Lindqvist tillbaka hos MEC

MEC möblerar om på sin digitala avdelning. 2

Samma innehåll i Stampens tidningar

Samma innehåll i Stampens tidningar

En nyckel i Stampen Local Medias sparpaket blir att producera gemensamt innehåll i bolagets sex dagstidningar i Västsverige, kan Dagens Media avslöja. 4

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se