F&B vinner Tidningskategorin

F&B vinner Tidningskategorin

Forsman & Bodenfors belönas med guldägget i tävlingens äldsta kategori Tidningsannonsering.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Byrån vinner för Apotekets annons ”Sportskador”, med en tennisspelare i fokus.

Motiveringen lyder:

”Kraftfull kommunikation i dubbel bemärkelse. Här har man satsat allt men landat platt... rätt ner i ett Guldägg. Så kan det gå när man vågar ta i lite extra. Årets guldäggsvinnare är Apoteket och Forsman & Bodenfors för annonsen Sportskador.”

Dessutom delades fyra silverägg ut i kategorin.

Granath Havas prisas för Returpacks ”Bröllopet” och TBWA Stockholm för Moderna Museets annons ”Hjärnan”.

King vinner silver för Triss ”Miljonär direkt på skrapet” och det fjärde silverägget går till DDB Stockholms och McDonalds serie ”Människans sinnen”.

Fakta Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors

Art Director: Joakim Blondell

Copywriter: Johan Holmström

Formgivare: Nina Andersson

Fotograf: Aorta

Kundansvarig: Leif Sorte

Originalare: F&B Factory

Produktionsledare: Jessica Sjölin, Helena Lignell

Projektledare: Daniel Smedfors

Uppdragsgivare: Caroline Wingårdh, Johan Landeström

Mediebyrå: OMD

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Erik Modig: "Kommunikationens kraft lyste med sin frånvaro i årets val"

BLOGG. Dagens Medias bloggare Erik Modig, reklamforskare vid Handelshögskolan, misstänker att 95 procent av partiernas kommunikation misslyckades.

Artikellista - Kampanjer

RO prövar inte Bingo Rimérs bröstbild

"Bingo VS RO: 1-0". Bingo Rimérs bröstbild anklagades för att vara sexistisk. Nu slår Reklamombudsmannen fast att bilden skyddas av tryckfrihetsförordningen. 2

Artikellista - Kampanjer

Zara Larsson-premiär hos Tre

"Perfekt matchning." Stjärnskottet Zara Larssons nya låt har världspremiär i Tres nya reklamfilm.

Artikellista - Kampanjer

Moderaterna om Thailandsannonsen: "Blir folk förbannade har vi lyckats"

"Blir folk förbannade har vi lyckats". Moderaternas spurtgeneral Catharina Elmsäter-Svärd om partiets senaste kampanjer.

VAL 2014
Artikellista - Kampanjer

Kommunal stoppar kampanj med Sanna Lundell – efter två dagar

Vill inte stöta sig med SVT. Fackförbundet Kommunal stoppar sin kampanj med Sanna Lundell efter två dagar, kan Dagens Media berätta. 7

VAL 2014
Artikellista - Kampanjer

Fi: "När lite häftmassa blev till sprängdeg"

DEBATT. Under natten till måndagen satte Feministiskt initiativ rosa glasögonen på valaffischer, bland annat i tunnelbanan i Stockholm. JCDecaux kallade det "skadegörelse" och överväger att polisanmäla. I en debattartikel förklarar Amanda Mogensen, kommunikationsansvarig för Feministiskt initiativ, hur partiet resonerar kring kampanjen. 9

Annons
VAL 2014
Artikellista - Kampanjer

Hälften av svenskarna dissar politisk reklam

"Har en del att lära". Riksdagspartierna spenderar runt 340 miljoner kronor på reklam inför valet. Samtidigt säger 48 procent av svenskarna att de är negativa till politisk reklam. 8

SÅ TYCKER PARTIERNA OM: PUBLIC SERVICE
Artikellista - Kampanjer

FP: "Sexistisk reklam är korkad – inte kriminell"

Viktigt att värna om yttrandefriheten. Så här tycker de åtta riksdagspartierna om branschens viktigaste frågor. 1

Artikellista - Kampanjer

Josefinas "hemliga fest" var sexistisk

"Nedvärderande". Reklamombudsmannen fäller Stockholmskrogen Josefinas annons för könsdiskriminering. 8

VAL 2014
Artikellista - Kampanjer

Ny smutskampanj mot de rödgröna

"Glimten i ögat". Alliansen lanserar film med historiska regerings- och budgetförhandlingar mellan S, V och MP. 13

Annons
Annons
DI får Annie Lööf att se rött

DI får Annie Lööf att se rött

Näringsminister Annie Lööf rasar mot Dagens Industri. 11

Årets byrå fuskanklagas

Årets byrå fuskanklagas

Regi ser över reglerna i Årets byrå, kan Dagens Media berätta. 15

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Äntligen över! Eller?

Blogoccoli

Blogoccoli Annorlunda är bra

PewDiePies miljonregn – tio miljoner rakt ned i fickan

PewDiePies miljonregn – tio miljoner rakt ned i fickan

Nu står det klart hur mycket Felix Kjellberg tjänar på sin succékanal. 15

Hjälper content-utgivare

Hjälper content-utgivare

Medieveteranerna Olof Brundin och Sakari Pitkänen startar en kurs.

Klout kommer till Sverige

Klout kommer till Sverige

Sociala medier-företaget Klout etableras i Sverige – som första marknad efter USA.

"Herlitz berättade bredvid en toalett i Almedalen"

"Herlitz berättade bredvid en toalett i Almedalen"

För första gången ger Expressens tidigare vd Bengt Ottosson sin version av turbulensen på kvällstidningen.

Lindqvist tillbaka hos MEC

Lindqvist tillbaka hos MEC

MEC möblerar om på sin digitala avdelning. 2

Samma innehåll i Stampens tidningar

Samma innehåll i Stampens tidningar

En nyckel i Stampen Local Medias sparpaket blir att producera gemensamt innehåll i bolagets sex dagstidningar i Västsverige, kan Dagens Media avslöja. 4

"Jag har varit så heligt arg"

"Jag har varit så heligt arg"

De har hånat varandra offentligt och utkämpat sina strider inför öppen ridå under decennier. Hösten 2014 är Manfred Aronsson och Jan Scherman överens om en sak – vad som saknas i den svenska tv-branschen.

Jan Helin: ”Vi failade”

Jan Helin: ”Vi failade”

Tidningens publisher Jan Helin riktar kritik mot tidningens tidigare satsningar. 2

Vem har snott hans skåp?

Vem har snott hans skåp?

En konspiration eller helt enkelt en fräck stöld? Vad har egentligen hänt med Fredrik Virtanens skåp? 11

Facebook slängde ut Metro

Facebook slängde ut Metro

När Metro granskade en annonsbluff blev tidningen – och dess administratörer – utslängda från Facebook. 13

Volvo byter ut loggan

Volvo byter ut loggan

Vill få en mer exklusiv look. 14

Miljonfest för Filip & Fredrik

Miljonfest för Filip & Fredrik

UPPDATERAD. Filip Hammars, Fredrik Wikingssons, Lars Beckungs och Micke Svenssons tv-bolag Mexiko Media gör en mångmiljonvinst. 5

Kostnaden för Snowman-haveriet – 46 miljoner kronor

Kostnaden för Snowman-haveriet – 46 miljoner kronor

Den havererade satsningen blev extremt kostsam. 6

Facebook slängde ut Metro

Facebook slängde ut Metro

När Metro granskade en annonsbluff blev tidningen – och dess administratörer – utslängda från Facebook. 13

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

En recension av Marduks spelning fick medieprofilen Edward Blom att se rött – nu slår black metal-bandet tillbaka. 7

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

När författaren och journalisten Bernt Hermele skrev en krönika om Israel dröjde det inte länge innan hoten och påhoppen började strömma in.

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Folkpartiet har återigen lyckats stava fel i en av sina kampanjer. 6

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se