Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
AIK kampanjar inför elitserien

AIK kampanjar inför elitserien

För första gången någonsin går AIK Hockey ut i en reklamkampanj i tv-rutan. Temat är "Nu ger vi allt".

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Den nya kampanjen har tagits fram av byrån Shiny Happy People och kommer att rulla i TV4 under premiärveckan av Elitserien, som började i går. Reklamspotarna är på 20 sekunder och sänds första gången i kväll.

– Mig veterligen är det första gången vi tar ut en kampanj i tv, säger marknadschefen Magnus Linder till dagensmedia.se.

Förhoppningen är att exponeringen i TV4 ska maximera intresset för AIK Hockey och mobilisera fansen inför Elitserien.

– Kampanjen handlar om att förena AIK:arna, fans och spelare, utifrån stoltheten och känslorna förknippade med att tillhöra AIK. Vi vill tillsammans med våra fans formulera en tydlig målbild för säsongen 2012/2013, säger Magnus Linder.

Totalt har sex reklamfilmer med spelare från AIK tagits fram. Filmerna kan också ses på kampanjsajten vigerallt.se.

– Vi låter spelarna tala till och om fansen och använder i första hand våra egna digitala och sociala medier.

Se en reklamfilm från kampanjen nedan:

Dante Thomsen Av: Dante Thomsen
Mejla reportern

08-545 22 206

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

3 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
3
Nu visas kommentar 1-5
Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
Artikellista - Kampanjer

Reklambyråchefen: "Vi har inte fått en enda donut"

Hallå där... Hallå där... Johan Jäger, creative director på Jung von Matt, som nästa vecka är med och öppnar Dunkin' Donuts första Sverige-restaurang i Täby. 3

Artikellista - Kampanjer

Är det här årets töntigaste reklamfilm?

"Mina ögon blöder". UPPDATERAD. Urban House, ett nytt hostel i Köpenhamn, riktar sig till hipsters i sin nya reklamfilm. Men enligt grundaren är alla välkomna, inte bara hipsters. 6

Artikellista - Kampanjer

Isbit Games gör mobilspel för batterikampanj

Vill engagera och informera barnen. River-ägda spelstudion Isbit Games deltar i insamlingskampanj åt batteritillverkaren Varta.

Nytt nummer av Branschanalys ute

Charterjättar skär hårt i tv-reklamen. I tredje utgåvan av Branschanalys gör vi en djupdykning i resebolagens varumärken och marknadsföring.

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Artikellista - Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 20, 2014

Duon som vill reformera hela branschen. Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media, som även rymmer bilagan Branschanalys om resebolagens utmaningar.

Artikellista - Kampanjer

Fritidsresor väljer Dentsu Aegis

"Ett svårt val". Resebolaget Fritidsresors nordiska upphandling är klar, kan Dagens Media berätta. 1

Annons
Artikellista - Kampanjer

Breda kampanjer byts mot precision

"Vi går från att gissa till att mäta och agera direkt". Ständig närvaro genom hela kundresan istället för tillfälliga bombmattor med reklam.Nu höjs allt fler röster för att den traditionella reklamkampanjen är på väg på att spela ut sin roll.– Den annonsör som bara förlitar sig på reklamkampanjer är illa ute, säger Viasats marknadschef Sandra Miller Kinge.

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Artikellista - Kampanjer

De vill förändra hela branschen

Wåreus och Forsberg vill krossa branschnormer. Annonsörer kommer snart att vara tvungna att producera ofantliga mängder rörlig bild.Och allt måste vara intressant. Den analysen gör reklamveteranerna Carl Wåreus och Patrik Forsberg, som nu vill reformera branschen. "Förändringen är gigantisk och vi har inte ens sett början på den", säger Patrik Forsberg.

Artikellista - Kampanjer

Nu relanseras Tele2 – vd:n lovar riva missnöjda kunders fakturor

"Om du inte är nöjd river vi fakturan". Här är filmen där Tele2:s vd Thomas Ekman berättar om företagets total makeover.

Artikellista - Kampanjer

Röda Korset debatterade Årets Julklapp med HUI

Debatterade med HUI i SVT:s morgonsoffa. Röda Korset och Le Bureau ifrågasätter HUI:s val av Årets Julklapp. I en kampanj nominerar organisationen "Matpaket till Syrien" till utmärkelsen. 4

Annons
Kolla in nya numret av Dagens Medias tidning...

Kolla in nya numret av Dagens Medias tidning...

Här är innehållet i nr 20, 2014.

Annons
... och av Branschanalys

... och av Branschanalys

Djupdykning i resebranschen.

Nyhetsbolaget skär ned

Nyhetsbolaget skär ned

Dagens Media kan i dag avslöja detaljerna i Nyhetsbolagets nya bemanningsplan. Totalt försvinner 17,5 tjänster. 2

Dagens Media slår rekord

Dagens Media slår rekord

Nytt all time high förra veckan. 4

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Inför stormötet i Tele2 Arena – Prime blir ny pr-byrå för kampsportorganisationen UFC. 17

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Lajkat.se anklagas för att ha stulit Kamratpostens läsarbrev. 15

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Årets journalist, ekonomireportern Birgitta Forsberg, berättar om granskningarna av Saab, miljardärintervjuerna och om näringslivets största badboy. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Ett fett PR tips

Pr-bloggen

Pr-bloggen Dagen efter SPINN

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

För lång tid mellan idé till publicerad nyhet konstaterar kvällstidningsjätten i sin framtidsrapport. 7

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Efter chefredaktörens krönika – nu kräver KD-politikern en frivillig rikemansskatt. 12

Sanningen om trillingnöten

Sanningen om trillingnöten

Dagens Media gav sig på jakt efter sanningen om trillingnötens död – och fann förklaringen i chokladfabriken. 6

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Check Entertainment går till domstol för att få ut namn på misstänkta fildelare från Bredbandsbolaget, Com Hem och Telia, kan Dagens Media avslöja. 9

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig till något äldre tittare – och höjer reklampriserna. 13

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Traveas köper 100 procent av aktierna i Stampen Sports Media, där SvenskaFans.com ingår. 6

”Ikväll fick jag sparken"

”Ikväll fick jag sparken"

Aftonbladet säger upp Elisabet Höglund som kolumnist. 11

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Resesajten slår mynt av sexismkritiken i nya kampanjen. 7

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se